Skip to main content
Sticky

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard
Toon eerste bericht

107 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
robke25 schreef:
Michel.uit.Arnhem schreef:

Ook dit lijkt een uitzondering te zijn, dus goed dat het jou gelukt is ​@Michel.uit.Arnhem !

De behulpzame dame aan de lijn die ik exact jouw stappen heb voorgelegd verzekerde me, ook na navraag bij haar supervisor, dat de nieuwe abonnementen alleen voor nieuwe klanten zijn. Vernieuwing was niet mogelijk.

@Alexandra van KPN & ​@Erwin van KPN ; wederom de vraag; waarom is dit voor jullie blijkbaar hogere wiskunde en wordt het zo ontieglijk klantonvriendelijk en moeilijk gemaakt? Mensen willen optioneel meer gaan betalen (€1 pm voor 200mbit of €6,50 voor 500mbit), maar je maakt t dusdanig moeilijk dat niemand dit gaat doen.

Hoi ​@robke25 

Ik kijk hier persoonlijk niet van op, omdat vernieuwen in de meeste gevallen wordt gezien als verlengen, terwijl het toch iets heel anders is.
Het hangt ook sterk af welke medewerker je aan te telefoon krijgt, en ook direct snapt wat je bedoeld en ook wenst.

Hierin kan KPN zeker stappen zetten, door de medewerkers van de klantenservice (tijdens hun training of opfris cursus) goed uit te leggen wat het verschil is tussen vernieuwen zónder dat het contract wordt verlengd, en het normaal verlengen wat de wij klanten ook zelf gewoon via het internet kunnen doen.

Ik heb zelf een apart abonnement op het betaalde “KPN Service Plus” en daar weten de medewerkers wel het verschil tussen vernieuwen en verlengen, maar daar werken ook medewerkers die meer weten en ook kunnen, de nodige kennis in huis hebben en ook technisch zeer goed onderleg zijn.

Ik merk ook duidelijk een verschil tussen de reguliere klantenservice en het team van KPN Service Plus, daar zit echt een groot verschil tussen.
Vandaar dat ik deze optie ook nooit uit mijn abonnement zal halen, aangezien je deze dienst niet meer kunt aanzetten of afsluiten.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 2 april 2025

Heel erg spijtig dat je verkeerd wordt voorgelicht, ​@robke25 .  De informatie die we hier geven is correct.

Vind je het goed dat ik probeer te achterhalen met wie je gesproken hebt, zodat ik die persoon feedback kan geven? 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 april 2025

Graag ​@Erwin van KPN . Zal mij en andere abonnees hopelijk helpen. Kun jij wellicht mijn abonnement omzetten naar 200mbit a €43,50 pm dmv vernieuwing? Na twee pogingen bellen vind ik het eigenlijk wel genoeg.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 2 april 2025

Ik stuur die collega even een mail inclusief zijn supervisor.  Helaas kan ik je niet met die order helpen.  Mocht je het even gehad hebben met de telefonische helpdesk zijn er nog de alternatieven op facebook en x.  

https://www.facebook.com/kpn/?locale=nl_NL%3Fcampaignid%3Dso%3Ac%3Dmerk-community

https://x.com/kpn?lang=en%C2%A0?campaignid=so:c=merk-community

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 2 april 2025

@robke25 Klopt het dat het gesprek vandaag rond 13:00 uur was? Want dan weet ik dat ik de juiste personen heb aangeschreven

Forum|alt.badge.img
Alexandra van KPN schreef:

Dit klopt inderdaad. En belangrijk is dus dat je huidige contractperiode afgelopen is, Het zou telefonisch geen probleem moeten zijn om het te regelen in dat geval. 

@G.H.M.Meuwissen Ik snap dat dat verwarrend was, als ik je verhaal zo lees. Het klinkt alsof je contract nog niet afgelopen is, waardoor je nog niet over kunt naar een van de nieuwe abonnementen. Je kunt dit makkelijk nakijken via MijnKPN of de MijnKPN app. Als je daar naar jouw abonnement toe gaat, zie je een stukje naar beneden de einddatum van je huidige contract. Zo gauw die einddatum verstreken is, kan onze klantenservice je helpen met de overstap naar een van de nieuwe abonnementen, als je dat wilt.

Zoals ik al schreef is de einddatum van  mijn contract  6-2024. Dan zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn.

Ik lees inmiddels dat er al bij meer mensen verwarring is.

Ik weet nog niet of nog nogmaals hierover wil contacten en het voorlopig maar laat zoals het is.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 2 april 2025
G.H.M.Meuwissen schreef:
Alexandra van KPN schreef:

Dit klopt inderdaad. En belangrijk is dus dat je huidige contractperiode afgelopen is, Het zou telefonisch geen probleem moeten zijn om het te regelen in dat geval. 

@G.H.M.Meuwissen Ik snap dat dat verwarrend was, als ik je verhaal zo lees. Het klinkt alsof je contract nog niet afgelopen is, waardoor je nog niet over kunt naar een van de nieuwe abonnementen. Je kunt dit makkelijk nakijken via MijnKPN of de MijnKPN app. Als je daar naar jouw abonnement toe gaat, zie je een stukje naar beneden de einddatum van je huidige contract. Zo gauw die einddatum verstreken is, kan onze klantenservice je helpen met de overstap naar een van de nieuwe abonnementen, als je dat wilt.

Zoals ik al schreef is de einddatum van  mijn contract  6-2024. Dan zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn.

Ik lees inmiddels dat er al bij meer mensen verwarring is.

Ik weet nog niet of nog nogmaals hierover wil contacten en het voorlopig maar laat zoals het is.

Laat dat je aub niet weerhouden, ​@G.H.M.Meuwissen . De informatie zoals we die hier presenteren klopt.  Je kunt het anders ook via x of facebook proberen. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 april 2025
Erwin van KPN schreef:

@robke25 Klopt het dat het gesprek vandaag rond 13:00 uur was? Want dan weet ik dat ik de juiste personen heb aangeschreven

Klopt ​@Erwin van KPN!

Resteert nog steeds de vraag, wordt mijn abonnement nu vernieuwd naar 200mbit/43,50pm?

JanD
Superuser
  • 8565 reacties
  • 2 april 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem zojuist gebeld met KPN, kan niet, dus jij hebt gewoon geluk gehad.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 2 april 2025
robke25 schreef:
Erwin van KPN schreef:

Klopt ​@Erwin van KPN!

Resteert nog steeds de vraag, wordt mijn abonnement nu vernieuwd naar 200mbit/43,50pm?

Hier niet, Rob. Op het forum pakken we geen individuele verzoeken op. We zijn veel meer gespreksleiders. Ik snap dat bellen niet heel aanlokkelijk is na je eerdere ervaringen. X en facebook zouden goed op de hoogte moeten zijn en kunnen het ook voor je aanpassen. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 632 reacties
  • 2 april 2025

Ik heb het gisteren ook via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gedaan.
Ik had nog een vraag daarover en heb toen de telefonische klantenservice gebeld. Die kon mij ook niet het ‘Persoonlijke advies’ geven die online stond. Dan was ik telefonisch 8 euro duurder uit geweest per maand. 

Ik heb het dus voor 1 jaar online weer vastgezet met de nieuwe prijzen.

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 2 april 2025

Ik denk dat ​@Michel.uit.Arnhem geen KPN TV afneemt ​@JanD . Maar alleen internet. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1878 reacties
  • 2 april 2025
PeterG schreef:

Ik denk dat ​@Michel.uit.Arnhem geen KPN TV afneemt ​@JanD . Maar alleen internet. 

Dat zou best wel eens kunnen zijn ​@PeterG. Er wordt gesproken over nieuwe internetabonnementen maar hoe zit het met tv diensten? Vernieuw je die ook mee of kan je ook expliciet alleen het internetdeel vernieuwen?
Ik kan me voorstellen dat klanten met internet en tv in de oude propositie nog recht hebben op gratis opnemen bij 2 tv ontvangers. Klanten die geen combivoordeel hebben met gratis opnemen zouden er dan op achteruit gaan.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

Beste ​@Michel.uit.Arnhem zojuist gebeld met KPN, kan niet, dus jij hebt gewoon geluk gehad.

Hoi ​@JanD 

Ik denk niet dat ik als enige klant deze wijziging op de gebruikelijke wijze kon door laten voeren, zonder dat daarbij mijn contract werd verlengd.
Het gaat puur en alleen om het stuk vernieuwing van het internet abonnement naar de nieuwste propositie, voor de nieuwe geldende maand prijs van 43,50 euro.

Dat had bij jouw ook gewoon moeten lukken, maar had waarschijnlijk de pech dat je net een medewerker trof die het verschil niet kende.
Een supervisor had het wel moeten weten, maar waarschijnlijk had je net een externe call-center van KPN aan de lijn (die KPN in huurt), die hiervan niet op de hoogte was.

Hierbij de bevestiging die ik keurig kreeg nadat de wijziging had plaats gevonden, zonder dat daarbij mijn einde contractdatum veranderd.
Die blijft gewoon tot November 2025 staan, waarna ik weer gewoon op de gebruikelijke wijze kan verlengen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeterG schreef:

Hoi ​@PeterG 

Ik heb gewoon KPN TV+ in mijn pakket.
Maar dat is een losse dienst, die je maandelijks zelf kunt beëindigen via Mijn KPN.

De vernieuwing geld alleen voor het internet gedeelte!!
De rest van de afgenomen diensten blijft onveranderd, net zoals de einddatum van mijn contract.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1878 reacties
  • 2 april 2025
JanD schreef:

Hoi ​@JanD 

Ik denk niet dat ik als enige klant deze wijziging op de gebruikelijke wijze kon door laten voeren, zonder dat daarbij mijn contract werd verlengd.
Het gaat puur en alleen om het stuk vernieuwing van het internet abonnement naar de nieuwste propositie, voor de nieuwe geldende maand prijs van 43,50 euro.

Dat had bij jouw ook gewoon moeten lukken, maar had waarschijnlijk de pech dat je net een medewerker trof die het verschil niet kende.
Een supervisor had het wel moeten weten, maar waarschijnlijk had je net een externe call-center van KPN aan de lijn (die KPN in huurt), die hiervan niet op de hoogte was.

Hierbij de bevestiging die ik keurig kreeg nadat de wijziging had plaats gevonden, zonder dat daarbij mijn einde contractdatum veranderd.
Die blijft gewoon tot November 2025 staan, waarna ik weer gewoon op de gebruikelijke wijze kan verlengen.

Via de link die even terug werd gegeven kan ik ook alleen het internetdeel verlengen. Ik krijg dan voor -0,61 euro 200 Mbit/s ipv 100 nu. Ik schat in dat ik dan wel een jaarcontract aan ga. Dat moet ik nog even in detail bekijken. Het gratis opnemen staat bij mij nog steeds op 0,00 bij de tv optie en niet bij de voordelen, ondanks dat ik erg compleet ben en veel voordelen heb (level 3). Dat wekt bij mij het vermoeden dat klanten ook via de link alleen internet kunnen aanpassen naar de nieuwe propositie zonder verder iets aan te passen.

Verder had je een mooi betoog over het verschil tussen verlengen en vernieuwen. Hulde.

Ik vrees dat velen hier wel gelijk hebben dat de telefonische klantendienst minder goed op de hoogte is dan onze moderators hier in de Community. Levert terecht wel wat frusties op.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1878 reacties
  • 2 april 2025

Buiten de discussie en onduidelijkheid vind ik de 500 MBit/s optie wel een mooie zet. Dat wordt peentjes zweten bij de Z concurrent met de “glasvezel-kabel” propositie 😅

Ik vind overigens dat de malware optie best wel eens duidelijker onder de aandacht mag worden gebracht bij het gros van de klanten via een gerichte mailing (niet via de nieuwsbrief). Zoals het verwoord is in het topic hier is het hartstikke duidelijk maar niet iedere klant komt hier een kijkje nemen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Roy74 

Hartelijk bedankt voor je compliment!!
Altijd leuk om die te mogen ontvangen, van een mede klant.

En wat je zegt, de moderatoren op de community weten het in sommige gevallen beter, dan de medewerkers van de reguliere klantenservice.
Net zoals moderator ​@Erwin van KPN die vandaag ook zijn steentje heeft bijgedragen binnen deze topic.

Ik blijf het een slechte zaak vinden dat medewerkers van de reguliere klantenservice, niet het verschil weten dus een onderdeel van je abonnement te vernieuwen, of het gebruikelijk verlengen op het moment dat je contractvrij bent.

Je hoeft daar geen hoge wiskunde voor gestudeerd te hebben, lijkt mij zo.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2366 reacties
  • 2 april 2025
JanD schreef:

Hoi ​@JanD 

Ik kon gisteren ook gewoon mijn huidige abonnement omzetten naar de nieuwe vorm, mijn contractdatum is nog steeds hetzelfde (in het verleden, ben dus nog steeds contract vrij).

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1878 reacties
  • 2 april 2025
Sebas14 schreef:

Ik heb het gisteren ook via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gedaan.
Ik had nog een vraag daarover en heb toen de telefonische klantenservice gebeld. Die kon mij ook niet het ‘Persoonlijke advies’ geven die online stond. Dan was ik telefonisch 8 euro duurder uit geweest per maand. 

Ik heb het dus voor 1 jaar online weer vastgezet met de nieuwe prijzen.

Bedankt voor je bijdrage ​@Sebas14. Inderdaad is het zo voor mij ook mogelijk. En ik heb nog even nagekeken dat de looptijd 1 jaar is. Dus in ruil voor 1 jaar verlenging van het contract ben ik iets goedkoper en krijg ik een snellere lijn. Nou was ik toch al van plan om te blijven maar ik ben zeker tevreden, zeker na alle combivoordelen is dit toch ook een winstpakkert voor mij

edit: hoe kwam je aan de link? Als ik op kpn.com ga zoeken en wat navigeer dan kom ik uiteindelijk ook op een verlengaanbod uit maar dat is het aanbod van wat korting binnen de bestaande propositie en dat is een stuk minder interessant. Opmerkelijk maar misschien ligt het aan mij.

Let wel op: alleen mogelijk als je buiten contract bent. Ik vind dat wel logisch hoewel ik de reacties van o.a ​@Berrie_Kaas wel kan begrijpen als je net voor 2 jaar commitment hebt gegeven. Dan moeten we maar weer hopen op een koffiedeal om de pijn wat te verzachten 😁

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1878 reacties
  • 2 april 2025

Hoi ​@Roy74 

Hartelijk bedankt voor je compliment!!
Altijd leuk om die te mogen ontvangen, van een mede klant.

En wat je zegt, de moderatoren op de community weten het in sommige gevallen beter, dan de medewerkers van de reguliere klantenservice.
Net zoals moderator ​@Erwin van KPN die vandaag ook zijn steentje heeft bijgedragen binnen deze topic.

Ik blijf het een slechte zaak vinden dat medewerkers van de reguliere klantenservice, niet het verschil weten dus een onderdeel van je abonnement te vernieuwen, of het gebruikelijk verlengen op het moment dat je contractvrij bent.

Je hoeft daar geen hoge wiskunde voor gestudeerd te hebben, lijkt mij zo.

Nee het is geen hogere wiskunde maar ik snap wel heel goed dat het gros van de klanten gewoon zoekende is om gebruik te maken van het nieuwe aanbod. Zeker als ze niet hier op de Community komen kijken en deze discussie even lezen. In je betoog maak je helder dat verlengen iets anders is dan de propositie vernieuwen. Dat jij het de klantenservice hebt duidelijk gemaakt en dat het gelukt is betekent natuurlijk niet dat minder bespraakte mensen dat ook lukt. Zeker ook als er nog eens de dynamiek van in contract zijn of niet bij komt kijken. Je bijdrage helpt daarom in iedere geval en daarom zijn we hier ook met zijn allen.

Des te opmerkelijker is het daarom (vind ik) dat ik in de verlengshop link kennelijk toch een deel van mijn abonnement kan aanpassen naar de nieuwe propositie. Dat heet bij mij (deels) vernieuwen in ruil voor verlengen 😀

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23523 reacties
  • 2 april 2025

@Erwin van KPN is nou eenmaal een topper. 

Ik wil nog wel benadrukken dat mijn collega's die je te spreken krijgt net zo bekwaam zijn als wij hier, anders heb ik een training gemist. 😉 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36975 reacties
  • 3 april 2025
PeterG schreef:

Ik wilde de prijzen in mijn overzicht aanpassen. Maar die staan er helemaal niet bij!!!

De nieuwe prijzen per 1 april 2025:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 april 2025
Erwin van KPN schreef:

Beste ​@Erwin van KPN,

Helaas gaat de soap door. Via de Facebook link die je me hebt gegeven heb ik nog een laatste poging gewaagd. Helaas met een soortgelijk antwoord;

Hallo Rob, dankjewel voor je bericht en het sturen van je gegevens. Ik heb gelijk voor je gekeken. Je huidige contract loopt tot 11 augustus 2025. Om over te gaan naar het nieuwste type abonnement, waarbij de snelheid van 200 Mbit/s inderdaad is verlaagd naar €43,50 is een verlenging nodig, zoals je zelf aan aangeeft. Vanaf 3 maanden voor de einddatum is een verlenging mogelijk. Wil je mij alsjeblieft vanaf 13 mei via deze weg een bericht sturen? Dan maak ik de aanpassing naar het nieuwe abonnement op de snelheid van 200 Mbit/s met alle plezier voor je in orde. Het spijt me dat ik je nog even geduld moet vragen en zie je bericht volgende maand graag tegemoet. Bij voorbaat dank! Voor nu wens ik je een heel mooie dag verder.

Wat deze persoon zegt, een verlenging, heb ik uiteraard niet aangegeven (vernieuwing), maar lezen is klaarblijkelijk ook een vak.

Ik geef het op. Hoe moeilijk kan het zijn; een abonnement verhogen.

Ik bevestig nogmaals dat concullega's Odido en Ziggo bij introductie van nieuwe abonnementen deze altijd direct beschikbaar maken voor alle klanten, ook bestaande. Ik heb het hier uiteraard niet over actiekortingen etc, maar gewoon de reguliere abonnementen tegen de normale prijzen.

Waarom moet dit zo ingewikkeld en moeilijk bij KPN.(3x contact met de klanten service en nog steeds geen streep verder)

Voor de volledigheid; ik heb deze case inmiddels aangemeld bij de rubriek Stekeligheden van de Consumentenbond ter illustratie van een vakkundig stukje klantonvriendelijkheid en hoe het vooral niet moet.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27585 reacties
  • 3 april 2025

Ben je buiten contract, kan je verlengen. Je gaat dan een nieuw jaarcontract aan. 

In dit topic is verwarring ontstaan over 'vernieuwen' en 'verlengen'. Verlengen doen we wel, vernieuwen doen we niet. Bij Michel is dit vanwege onduidelijke redenen wel gebeurd, maar dit is niet het reguliere proces. 

@robke25  Wij hebben waarschijnlijk langs elkaar heen gepraat. 

ik heb gereageerd op:

De behulpzame dame aan de lijn die ik exact jouw stappen heb voorgelegd verzekerde me, ook na navraag bij haar supervisor, dat de nieuwe abonnementen alleen voor nieuwe klanten zijn. Vernieuwing was niet mogelijk.

Nieuwe abonnementen zijn dus niet alleen voor nieuwe klanten. Als je buiten contract bent, kunnen onze collega's samen met jou kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Dit kan door het maken van een belafspraak of via onze socials. Excuses voor deze verwarring.