Skip to main content

Na een wijkactie overgestapt op KPN. Allemaal mooie beloftes en het zou allemaal snel en gemakkelijk gaan. Nu valt vandaag mijn oude verbinding weg, krijg SMS van KPN dat ik kan aansluiten. Netjes alles volgens de papiertjes gedaan… geen verbinding. Internet lampje knippert alleen maar, maar werkt niet. Dus ik bel met de klantenservice, samen met die man nog dingen geprobeerd. Tevergeefs…vermoedelijk probleem in de wijkkast. Hij wil een monteur inschakelen, maar die heeft gewoon pas over 10 dagen tijd. We krijgen een of ander vaag kastje opgestuurd waar je max 100gb op kan gebruiken, ja daar heb je veel aan als je je internet vooral gebruikt voor series en muziek. Echt super waardeloos, want ik ben hoogzwanger en niet echt mobiel meer. Dus ik zit behoorlijk gevangen in mijn eigen huis. Maar er was geen andere oplossing…. Ik baal nu echt heel erg van mijn overstap.

Hoi @FrauV, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai. 

Dit klinkt als een hele zure samenloop van omstandigheden en gezien de situatie waarin jij je bevindt, kan ik me voorstellen dat je baalt. Dat zou ik zelf waarschijnlijk ook doen! Als ik het goed begrijp is er een noodpakket jouw kant opgestuurd maar ik begrijp van jou dat dit de nodige beperkingen met zich meebrengt. Heb je ook mobiel van KPN? Als je belt met 0800 0402 dan kunnen mijn collega's daar ook extra data aan toevoegen en dat geeft je dan wellicht net iets meer ruimte. Hoe vervelend ik dit ook vind, ik kan er helaas niet voor zorgen dat de monteur eerder komt, anders had ik dat meteen voor je geregeld. Ik besef echter wel dat dit een nogal valse start is en ik had dit ook graag anders gezien :( 

Beste Jan, bedankt voor je reactie. Mobiel konden ze in mijn geval weinig betekenen vanwege een onbeperkt abonnement. Mijn man zit nog vast bij een andere provider en kan pas halverwege komend jaar aansluiten. Al heb ik daar inmiddels mijn twijfels over of hij dat moet doen. 

Na wat heen en weer getouwtrek, kon mijn afspraak vervroegd worden met de monteur naar vandaag. Deze zou tussen 8-12 uur komen, maar ik werd om 11.30 gebeld door de planning dat de monteur pas om 12 uur start met werken. Dus pas na 12 uur zou komen. Hiervoor heb ik dus vanaf 8 uur zitten wachten, afspraken afgezegd omdat er iemand zou komen.

Uiteindelijk blijkt dat gewoon simpelweg iemand zijn werk niet heeft gedaan. En er daardoor geen verbinding tot stand kwam. De monteur die uiteindelijk kwam, heeft dit weten op te lossen.

Maar het is in mijn ogen te gek voor woorden dat een nieuwe klant 6 dagen zonder diensten moet zitten, zelf meermaals er achteraan moet bellen om sneller een monteur te krijgen, vervolgens ook nog eens door slechte planning de hele ochtend zit te wachten op iemand die pas na 12 uur start omdat simpelweg iemand zijn werk niet heeft gedaan in de wijkkast. 

Zowel vanuit de klantenservice als vanuit de wijkactie wordt er gesproken over compensatie. Terwijl zodra je de klachtenlijn spreekt, je te horen krijgt dat je nergens recht op hebt omdat ze de ingangsdatum van ons abonnement hebben veranderd toen we geen verbinding kregen. Nou vind ik het logisch dat ik niet betaal voor iets dat ik niet gekregen heb, maar vind ik het niet tof dat er beloften gedaan worden en vervolgens vrijwel niks wordt nagekomen. 

Ik heb best wel spijt van mijn overstap naar KPN. Want het heeft me tot dusver alleen maar gedoe opgeleverd, veel tijd en energie gekost en voor wat? Ja we hebben nu eindelijk internet… maar klanttevredenheid lijkt ze bij KPN nog niet zo te interesseren. 

Goedemorgen @FrauV, jij bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling!

Afgaande op je beschrijving, kan ik me wel enigszins voorstellen dat je momenteel spijt hebt van je overstap. Nu geef je aan dat er vanuit de klantenservice wordt gesproken over compensatie maar dat er bij de klachtenlijn wordt aangegeven dat je nergens recht op hebt; heb je dan ook echt een officiële klacht ingediend? Mocht je dit niet hebben gedaan, dan kun je daar dit formulier voor gebruiken. Je kunt daarin zelf uitleggen wat je klacht precies inhoudt en collega's van de klachtenafhandeling zullen dan binnen 10 werkdagen contact met je opnemen om te kijken of er toch nog iets mogelijk is qua compensatie. Wel fijn om te lezen dat alles inmiddels werkt zoals je dat zou mogen verwachten maar de weg daarheen was er duidelijk eentje vol met hobbels, iets wat ik ook graag anders had gezien. 

Beste Jan, de klachtenafdeling heb ik juist gesproken toen. Maar zij gaven dus aan dat ik geen recht had op compensatie omdat ze mijn ingangsdatum aangepast hebben. Wat ik kon krijgen was een kleinigheidje voor de baby. Dat was ‘t.

Ik heb mijn verhaal ook gedaan bij degene die de wijkactie beheerde, maar daar krijg ik geen reactie van. En hij was degene die ook compensatie benoemde. 

Dus ja… echt een oplossing is er niet gekomen… wat ik behoorlijk teleurstellend vind van KPN. Ik dacht dat daar klanttevredenheid wel belangrijk was.

Ze hebben ook de klacht als zodanig afgehandeld met dat ze dus als oplossing iets voor de baby opsturen. Nou… ja… dat is niet echt een oplossing he?

Dat lijkt me niet van KPN afkomstig gezien het zeer belabberde Nederlands @FrauV 

Ik zou binnen deze mail vooralsnog nergens op klikken.

Dit is helaas wel echt van KPN. Want alles komt overeen met degene die ik gesproken heb en de klachtennummers die ik heb gekregen. Denk vooral dat degene haast had en niet gecontroleerd heeft wat ze geschreven heeft.

Dit is helaas wel echt van KPN. Want alles komt overeen met degene die ik gesproken heb en de klachtennummers die ik heb gekregen. Denk vooral dat degene haast had en niet gecontroleerd heeft wat ze geschreven heeft.

Oké.

Succes.

Nou, zowel hier als de persoon die over de wijkactie gaat negeert me. Ik had KPN hoog in vaandel, maar weet nu zeker dat als mijn abonnement straks afloopt ik over ga op een andere provider waar klanttevredenheid wel wat betekent. 

Hoi @FrauV, enorm spijtig om te lezen natuurlijk. 

Op het moment dat onze klachtenafhandeling een oordeel heeft geveld, kan ik daar vanaf hier niks meer aan veranderen, het spijt me. Hun oordeel is daarin nu eenmaal leidend. Het spijt me dat ik je niet van beter bericht kan voorzien inzake deze kwestie! 

Reageer