Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe radiator stijf over glasvezelkastje geplaatst: wie is er verantwoordelijk?

• May 30, 2025
  • 31 reacties
  • 511 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

• July 18, 2025

Haha blijkbaar niet duidelijk geweest, originele installatie hangt er nog, de glasvezel is losgekoppeld van de originele FTU en verlengd en iets verderop is de nieuwe FTU en NT geplaatst.

Van die "originele installatie" hangt er dan toch alleen nog maar een wit achterkantje?

• July 18, 2025

Radiatorkraan dicht, onderste afsluiter dicht, water aftappen, loshalen. Ding eraf slopen. Radiator terug vullen en ontluchten is nou ook niet een zeer ingewikkelde of tijdrovende klus,...

Een KPN monteur gaat daar niet aan beginnen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2025

Haha blijkbaar niet duidelijk geweest, originele installatie hangt er nog, de glasvezel is losgekoppeld van de originele FTU en verlengd en iets verderop is de nieuwe FTU en NT geplaatst.

Dan mag die oude zo warm worden van de verwarming als ie zelf maar wil….. Een uitgeschakelde NTU heeft natuurlijk geen invloed meer.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

Nou hamer en beitel of breekijzer doen ook wonderen, ik had het wel geweten 😋

Eigenlijk wel gewoon slecht dat ze de oude laten zitten,...

Radiatorkraan dicht, onderste afsluiter dicht, water aftappen, loshalen. Ding eraf slopen. Radiator terug vullen en ontluchten is nou ook niet een zeer ingewikkelde of tijdrovende klus,...

Dat gaat een monteur voor glasvezel natuurlijk niet allemaal doen m.i

• July 18, 2025

Eigenlijk wel gewoon slecht dat ze de oude laten zitten,…

Samenloop van omstandigheden, euh, miscommunicatie eigenlijk.

Zo zou ik dat ook doen, maar dan alleen bij mezelf of heel eventueel bij een goede vriend die ik eerst uitleg wat er heel eventueel mis kan gaan en dat ook begrijpt.

Misschien nog wel zonder aftappen, en anders :

Nou hamer en beitel of breekijzer doen ook wonderen, ik had het wel geweten 😋

NB, als ik de kans krijg dan schroef ik eerst een stukje plaat op de muur voor dit soort kastjes waarvan de schroeven niet meer bereikbaar zijn omdat ze in het kastje zitten.

Maar toch wel mooi, de actie van kpn.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Dank voor jouw update, ​@DX11: erg fijn om een terugkoppeling te lezen!

@Shyrin van KPN update:

• of nu weer voor de snelste oplossing is gekozen weet ik niet 

Ik vertrouw erop dat de monteur zijn best heeft gedaan om tot de best mogelijke oplossing te komen, en dat dit in goed overleg met jou is gegaan.

• FTU/NT op dezelfde plek gebleven en kunnen alsnog warm worden
  • ik heb vantevoren DUIDELIJK gecommuniceerd dat de NT muurvast zat maar blijkbaar is dit niet goed doorgekomen want de monteur was verbaasd en probeerde de NT los te wrikken 
  • verder wel tevreden, snelle installatie en goede verbinding.

Jammer dat de informatie over de muurvaste NT niet goed is doorgekomen: dat had inderdaad verwarring kunnen voorkomen. Er is op dat vlak zeker winst te behalen in de overdracht, ik zal dat intern eens aankaarten. Mocht het FTU/NT alsnog warm worden, neem dan vooral contact op met onze klantenservice. We helpen je dan graag verder. 

Van:

nee hier maak ik geen apart topic voor aan. Anders bel ik wel als de boel smelt

naar:

• verder wel tevreden, snelle installatie en goede verbinding.

Dat vind ik mooi! Goed om te horen dat je verder tevreden bent over de installatie en de verbinding!