Skip to main content

Ik ben al een aantal jaren onder contract bij jullie. 

Vorig jaar zijn wij gehact op deze router. Gelukkig heeft een vriend dit kunnen oplossen. 

Nu hebben wij een periode van ziek te en opnames achter de rug. Nu we weer thuis zijn, zijn we er achter gekomen dat wij wederom op deze router gehact zijn! 

Kan dit verholpen worden met een nieuwe router? Hij is zowiezo ouder en aangetast en heeft een soort verbrande plek op de router wat behoorlijk warm wordt.

Kunt u mij verder helpen? 

 

Vriendelijke groet

Joyce

(...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privavcy

 

Hallo @Joyce Wittebol , welk merk en type modem heb je?

Hoe weet je dat je ‘gehackt’ zou zijn?

Hebben ‘ze’ informatie van je gestolen, hebben ze ingebroken op je computer of anderszins?

Heb je daar ook aangifte van gedaan en bewijzen overlegd?

Een modem wordt alléén vervangen als deze defect is of niet meer aan de technische minimumeisen van KPN zelf voldoet.

Een ander modem lost je eventuele ‘hackprobleem’ niet op, want je behoudt daarmee gewoon je huidige IP-adres en IP-adressen worden door KPN alleen vervangen bij een structurele noodzaak.

 


Hi @Joyce Wittebol Welkom hier op het Forum. Je geeft twee dingen aan: je zou gehackt zijn én je modem wat defect te zijn. Net als Jan ben ik nieuwsgierig naar hoe je dit hebt vastgesteld en wat je er aan hebt gedaan. Zoals Jan ook al heel terecht aangeeft: dat je Experia Box er geroosterd uitziet staat wel echt los van een eventuele hackpogingen. Kun je me vertellen welke type Experia Box je hebt? 


Hi @Joyce Wittebol Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is alles inmiddels in orde? Kan ik nog iets voor je doen? Laat het gerust weten.


Joyce heeft het ook over ( soort verbrande plek op de router )
sinds wanneer kunnen hackers routers verbranden ?

Ik denk eerder dat ze haar router te dicht bij de radiator heeft of in de zon heeft staan,
in ieder geval te dicht bij een warmte bron.

( Computers worden traag van warmte. )
Dus dat geld ook voor routers, want routers zijn internet verdeel computers.

@Joyce Wittebol zet je router op een plek wat minder warm is, dat is mijn advies.


Joyce heeft het ook over ( soort verbrande plek op de router )
Ik denk eerder dat ze haar router te dicht bij de radiator heeft of in de zon heeft staan,
in ieder geval te dicht bij een warmte bron.

Ik gok dat Joyce een Experia Box v7 heeft. Die is ‘berucht’ om deze klacht.

Deze ZXV10 H220N kent regelmatig voorkomende klachten zoals “wordt erg warm”, “kast verkleurt geel/bruin”, “geeft hoog piepgeluid” en “wifi slecht/valt uit”. 

De warmtebron komt van binnenuit….


Reageer