Skip to main content
Vraag

Nog steeds geen 4 Gbit/s glasvezel beschikbaar

• September 15, 2025
  • 13 reacties
  • 217 keer bekeken

We zijn met ons gezin ik geloof al meer dan 17 jaar klant bij KPN incl. alles in 1 totaal pakket 1Gb/s Glas internet ,multi TV kastjes (verouderd), 3x Mobiel abbo en een flink verouderde denk 1st gen Genexis kast (die binnenkort de geest zal geven ben ik bang zo oud en is dat wel veilig ?) waar ftth binnenkomt maar het word alleen maar duurder als vaste klant en ik zie her en der dat KPN voorbij gestreefd word in qua kosten en snelheid.

Heb zelf al een tijd multi gig apparaten etc. en had gehoopt over te kunnen naar het 4Gbit/s glas (ook ivm gedeelte thuiswerk en backups draaien etc..) maar het is hier 3315AR nog steeds niet leverbaar terwijl het in de buurt wel even beschikbaar geweest is hoorde ik van sommige.

Ben nu toch de afgelopen dagen aan het oriënteren om een andere aanbieder te zoeken want zie echt een groot verschil in zowel prijzen en snelheden op verschillende vlakken.

Gaat er nog op korte termijn iets veranderen richting XGS-PON of kan ik alvast de overstap in gang zetten ?

13 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

Is er al meer duidelijkheid over omzetting WC’s naar XPON ?
Hier op 3315AR ook graag de optie naar 4Gbs gewenst.

Ben nu al zolang klant en wordt alleen maar duurder terwijl ik zie dat concurentie van KPN het wel al lang aanbieden en nog in goedkopere pakketten aanbieden ook.

groet

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 15, 2025

Het kan er morgen zijn, over twee jaar of misschien pas over 10 jaar. KPN heeft de intentie uitgesproken om alles om te zetten naar XGSpon. In het werkgebied waar ik nu werk is denk ik zo'n beetje 25% omgezet of is het mogelijk om om te zetten. Maar deze planning is enkel intern bekend bij de personen die er over gaan en zal niet worden gedeeld. 

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Kan het niet gewoon op aanvraag bij KPN ?

Zou normaal gesproken graag bij KPN blijven maar als het zo achterblijft op de rest van de aanbieders qua prijs en aanbod en als trouwe klant al veel te weinig beloond word en alleen maar meer betaal heb ik ook zoiets van dan ook maar de loyaliteit overboord met het hele spul.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 16, 2025

Je kan het aanvragen wanneer het in de shop beschikbaar is.

Zie ook dit draadje van vorige maand met deze discussie en uitleg: 

• Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

Ik kreeg nu ineens op laatste moment i.v.m. vergelijken andere aanbieder te zien dat er op mijn postcode 3315AR wel 4Gbit/s beschikbaar is maar als ik verleng aanbod kies gaat ie over op huidige 1Gbit en kan ik niks veranderen. Rara 🧐

Is er dus een KPN medewerker die met een leuk verleng aanbod kan komen incl. 4Gb snelheid en nieuwe apparatuur i.p.v. die ouwe meuk of kan ik echt beter overstappen ?

• September 17, 2025

Welk abonnement heb je? Heb je TV+? Want alleen met het TV+ abonnement is 4 gbit beschikbaar. Bij de oudere abonnementsvormen niet.

Leen59
Wijsgeer
  • September 17, 2025

Bij odido zou op jouw adres zelfs 8Gbps beschikbaar zijn…

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Het zal een lokkertje geweest zijn denk ik gister feest pagina met hoera bij jou 4 Gb beschikbaar (zelfs meerdere keren nagekeken of het geen foutje was) maar bleef verder naar verlengen terug naar 1 Gb gaan.

Maar nu ineens weg dus als ik er onbenullig in had meegegaan zat ik weer vast met 1 Gb.

Dus wordt toch nog Odido denk ik.

@Marlon92  Wij hebben hier hussel 1Gb/s glas met alles compleet erop en eraan met 4k tv boxjes en verschillende mobiele abbo’s.

groet,

Ron

• September 18, 2025

Wij hebben hier hussel...

Dan moet je het abonnement aanpassen naar TV+. 4 gbit bestaat niet bij Hussel. 

https://community.kpn.com/internet-9/4-gbit-s-en-een-nieuw-modem-de-kpn-box-14-600806

Citaat:

"Let op: 4 Gbit/s is alleen beschikbaar op het nieuwste portfolio KPN Internet. Hiervoor moet je buiten je huidige contracttermijn zitten en jouw abonnement verlengen."

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2025

Goedemorgen ​@packetstorm . Ik vind het jammer dat we op dit moment dan onze abonnementen niet kunnen laten aansluiten bij jouw wensen. Als ik zo op de postcode kijk dan is 1 Gbit/s inderdaad de max. Ik heb helaas zoals ​@Ik_Combineer al aangeeft niet direct inzicht in de uitrol voor 4Gbit/s. Er komt meer bij deze uitrol kijken dan alleen de glasvezelpunten in huis.

Ik hoop dat je bij ons blijft maar ik snap ook dat je een afweging moet maken. Mocht je verder nog vragen hebben laat het dan weten.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Goedemorgen ​@Remco van KPN 

hoe kan het dan zijn dat ik gister wel de melding kreeg hoera er is 4Gb beschikbaar op jou adres en meerdere keren opnieuw een check gedaan met die melding ?

En dat ging blijkbaar om een nieuwe aansluiting..

Heel vreemd

• September 18, 2025

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Probeer deze link eventueel. Via de MijnKPN omgeving kan je enkel je huidig Hussel abonnement verlengen. Daarmee krijg je nooit de 4Gb optie aangeboden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2025

Vreemd ​@packetstorm. Dat kan ik ook niet verklaren. Bel anders eens met de klantenservice omdat op een rij te zetten. Ik zag de optie niet staan op de opgegeven postcode. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.