Skip to main content

Dag KPN, 

Bij mij zijn er ook tal van monteurs langs geweest. Ongelofelijk dat er wel hoge monteurskosten in rekening worden gebracht in 2 rekeningen van jullie.

Ongelofelijk dat jullie dit in rekening durven te brengen omdat we nog steeds last hebben van wegvallende internetverbinding. 

Het lijkt wel een soap dit. Goede tijden slechte tijden is er niets bij. Monteur heeft alles bekabeld aangesloten. Inclusief de wifi experiaboxen. In de woonkamer 1. In de hal naar de tuin 1 en op verdieping 1 in en op zolder 1. Alles 100 keer doorgemeten. Monteur heeft zelfs ruggespraak gehouden met zijn collega in zijn vrije tijd. Alles is naar mijn idee ook doorlopen. Er zit een experiabox in de woonkamer v10 omdat v12 helemaal niet werkte. Boven op verdieping 1 is een switch geplaatst. Monteur komt tot de conclusie dat hoogstwaarschijnlijk (via wifianalyzer) ziggo met een ziggobooster mijn wifi aan het verstoren is. 

Aantal buren afgelopen om te vragen of zij zo'n booster hebben maar aantal geven aan zo'n ding niet te hebben.

Wat ik het meest storende vind dat jullie het zsm in rekening brengen terwijl de monteur het niet goed werkend heeft gekregen. Volgens mij werkt het zo 8n het bedrijfsleven;

Let op KPN misschien kun je hier iets van keren en het zou jullie sieren als een leidinggevende mij zou willen bellen.

Het werkt volgens mij zo in het bedrijfsleven.

1. KPN levert een dienst.

2. Alles werkt.

3. Ik betaal de factuur.

1. Jullie leveren een dienst.

2. Klant heeft problemen met de dienst.

3. KPN brengt niets in rekening omdat de dienst, die geleverd is niet goed is.

Ik hoop graag via dit forum dat er wat opgelost gaat worden.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

@Tabbers werkt internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel stabiel? Goed?

1. KPN levert een dienst.

KPN levert internet. Geen WiFi. U heeft ook een internetabonnement, geen WiFi abonnement. WiFi behoort tot uw thuisnetwerk. 


Wie zegt dat de monteur het niet goed werkend heeft gekregen? Als een monteur 4 wifiversterkers heeft geinstalleerd (plus evt kabels heeft moeten trekken), dan is dat gewoon een betaalde opdracht om je wifi netwerk uit te breiden. Dat is iets voor jezelf, de basis is gratis ( modem aansluiten met wififunctie). Als alle metingen dan aangeven dat het goed werkt, dan werkt onze "dienst". Als je eigen apparaten,  of die van de buren op je wifi gaan storen,  en daar speciaal een monteur voor moet langs komen, dan kun je daar ook kosten voor verwachten als blijkt dat onze spullen prima werken. Als de buren je wifi verstoren, dien je de vrije kanalen op te zoeken (wifimanager of spullen opnieuw opstarten) Natuurlijk kunnen onze apparaten ook stuk gaan of vervelend doen. Ook het netwerk buiten (koper of glasvezel) kan iets mee mis wezen. Als dat zo is is dat altijd kosteloos, maar ik neem aan dat iedere monteur dat standaard na meet.

 

Waar heb je precies voor betaald op die 2 facturen?  (Wat betreft de monteursbezoeken)


De laatste 2 facturen zijn er monteurskosten berekend.

Exacte inzage heb ik niet vd laatste  2facturen. 


De 2de factuur is 60 euro. De eerste factuur kan ik niet vinden ben nog op zoek


Hallo @Tabbers, welkom op het KPN Forum. Goed dat je hier vragen stelt aan de community. We denken graag met je mee over het verbeteren van je wifi. 

De installatiemonteur komt bij je langs wanneer het niet zelf lukt internet en tv-diensten te activeren. dat is kosteloos. Ervaar je problemen met draadloos internet? Dan ondersteunen we graag. Als je telefonisch, chat of online een monteur inplant voor het optimaliseren van je wifi dan betaal je voor de gewerkte uren en materiaalkosten. Dit gaat uiteraard in overleg. De monteur levert maatwerk en bespreekt ter plekke met jou wat er nodig is. Meer informatie: KPN monteur

Ervaar je problemen met wifi? Probeer dan eerst de KPN Wifi Manager. Deze online tool is vernieuwd en speciaal voor onze klanten ontwikkeld. Zo helpen we jou het beste uit je eigen netwerk te halen. De Wifi manager loopt samen met jou een aantal stappen door, en geeft op basis van jouw feedback en de technische gegevens uit je modem advies op maat :)

   


Dag Nadia,

Helaas werkt de kpn wifi manager niet endit niet een aantal keren geprobeerd al in een eerder stadium.

Het lijkt er op en ben al bij de buren geweest en een paar huizen verder op dat het Ziggo signaal van iemand in de omgeving dusdanig verstoort dat ik wegvallende wifi ervaar. Zij hebben kennelijk ook een wifi booster, dit is te zien aan de wifianalyzer. Kennelijk is dit zo sterk dat ik er last van heb. 


Helaas werkt de kpn wifi manager niet endit niet een aantal keren geprobeerd al in een eerder stadium.

Welke melding (foutcode) krijg je te zien?