Skip to main content

Ik maak al sinds juli 2019 gebruik van mijn noodpakket. Ik heb in Mei 2019 een abonnement afgesloten op de glasvezelverbinding die volgens KPN beschikbaar zou moeten zijn in mijn nieuwbouw woning. Doordat er helaas tot op heden nog steeds geen glasvezelkabel is aangelegd ben ik genoodzaakt om gebruik te maken van het noodpakket. helaas is het gebruik hiervan geen pretje. Het is enorm behelpen.
 

Ik kamp daardoor ook met de volgende punten:
 

  •  Kan iemand mij uitleggen waarom je in een noodpakket beperkt wordt tot 50GB data? 
  • je ontvangt een router waarin een simkaart moet, op deze router is af te lezen hoeveel data je hebt verbruikt. Het nadeel hiervan is dat de router dit iedere maand automatisch reset. De data bundel wordt niet gereset aan het begin van de maand. Het huidige verbruik komt dus nooit overeen met het verbruik van je data bundel. Kortom je weet nooit wanneer je data precies op is, tot dat het daadwerkelijk op is.

 

  • waarom moet je KPN contacten voor het opwaarderen van je noodpakket? Het is immers al vervelend genoeg dat je geen gebruik kunt maken van je abonnement zoals afgesloten. 
     
  • waarom wordt er geen router geleverd met een UTP Lan verbinden? Ik kan op dit moment geen gebruik maken van: mijn phillips hue lampen, mijn Ring deurbel, mijn camera beveiliging, mijn alarm. Dit alles omdat ik alleen beschik over een draadloos netwerk en geen bedraad.
  •  het bereik is natuurlijk zeer beperk.
  •  Het opwaarderen kan tot 24uur duren. Waarom kan je niet een nieuwe bundel activeren via de app? Als mijn mobiele data bundel verbruikt is kan ik wel meteen een nieuwe bundel activeren? 

Zoals u hierboven kunt lezen snapt u dat het gebruik van een noodpakket geen pretje is. Ik hoop dan ook dat hier een geschikte oplossing voor komt vanuit KPN. 
 

 

Het blijft inderdaad behelpen. Het zou ook echt voor tijdelijk moeten zijn. Is er al bekend wanner je glasvezel gaat krijgen?


Het blijft inderdaad behelpen. Het zou ook echt voor tijdelijk moeten zijn. Is er al bekend wanner je glasvezel gaat krijgen?

Helaas blijft het onduidelijk wanneer de aansluiting precies plaats gaat vinden. Al meerdere malen en mail ontvangen met een week waarin de aansluiting plaats zou moeten vinden, helaas tot nu toe steeds loze beloftes vanuit KPN Netwerk NL.


Goedemorgen Stan, welkom op het KPN Forum. Het spijt mij dat de aansluiting op het netwerk van KPN tot op heden nog niet is gerealiseerd. Het betreft dus een verhuizing naar een locatie waar geheel geen aansluitpunt van KPN of andere aanbieders aanwezig is? De punten die je aanstipt zijn inderdaad legitieme beperkingen van

het Noodpakket. Ik ga deze punten voor je doorzetten maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik op korte termijn niet verwacht dat de functionaliteiten van de gebruikte apparatuur ingrijpend gewijzigd gaat worden. Het gaat namelijk om apparatuur met software die door andere partijen is ontwikkeld. 

 

Wat betreft het uitbreiden van de bundel kan ik je niet exact vertellen waarom er gekozen is voor 50 GB. Ik vermoed zelf dat er gekozen is voor deze constructie om in bepaalde scenario's overbelasting van het mobiele netwerk te voorkomen. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat er op een bepaalde locatie veel noodpakketten

actief moeten zijn voor meerdere gebruikers. Er wordt dan door een grens aan de bundel te stellen en te kiezen voor een niet automatische opwaardering aangemoedigd om zuinig met de data om te gaan.

 

Ik ben het je met je eens dat dit dan bij langdurig gebruik van het noodpakket dan al snel minder praktisch zal worden maar ik kan dit helaas niet aanpassen 😞 . Mocht je een nieuwe bundel nodig hebben dan wil ik die zeker voor je aanvragen. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Reageer