Skip to main content

Gisteren heb ik een KPN dongel ontvangen omdat tijdens het installeren van mijn KPN-pakket bleek dat de glasvezelkabel opnieuw gelegd moet worden. De dongel blijft echter blauw knipperen. Ik kan wel verbinding maken met het Wifi-netwerk maar vervolgens doet het internet het niet. Ik heb de router al meerdere malen opnieuw opgestart en geprobeerd te resetten. Niks helpt, iemand tips?

Hoi @Yvette97, welkom bij ons op het forum. Dat is niet fijn inderdaad, je zit zo helemaal zonder internet!

In het apparaatje zit simkaartje, zou je kunnen kijken of die er goed in zit, en voor de zekerheid er opnieuw indoen? Soms zit het kaartje net niet helemaal goed waardoor het geen goed contact maakt. Het kan zijn dat het in dit geval dat is en dat je daardoor geen internetverbinding krijgt.


Hoi @Yvette97, welkom bij ons op het forum. Dat is niet fijn inderdaad, je zit zo helemaal zonder internet!

In het apparaatje zit simkaartje, zou je kunnen kijken of die er goed in zit, en voor de zekerheid er opnieuw indoen? Soms zit het kaartje net niet helemaal goed waardoor het geen goed contact maakt. Het kan zijn dat het in dit geval dat is en dat je daardoor geen internetverbinding krijgt.

 

Hoi Jasper,

 

Ik heb vanochtend al geprobeerd de dongel te openen om de SIM-kaart te bekijken maar zonder succes, ik kreeg de dongel niet open. Ik zal vanavond bij thuiskomst nog een poging wagen. Maar dit neemt toch niet het probleem weg dat het lampje blauw blijft knipperen? Ik las namelijk op andere topics dat het blauwe lampje ook constant kan blijven branden en het internet alsnog niet doet 


Het kan zijn dat het blauwe lampje niet brandt doordat er geen contact met het mobiele netwerk gemaakt kan worden. Als de simkaart niet goed zit, zou dat dat kunnen verklaren.

Als het vanavond niet na het controleren van de simkaart, zou je dan ook een foto kunnen plaatsen van de dongel die je hebt gekregen?


Hoi Jasper,

 

De SIM-kaart is op de juiste wijze geïnstalleerd. Het blauwe lampje blijft nog steeds knipperen. Het betreft de volgende dongel:

 


Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en evt. het simkaartnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar. Hopelijk krijgen we 'm dan snel aan de praat!


Hoi Marcia,

Ik heb gisteravond gebeld met KPN en er wordt een nieuwe dongel opgestuurd. Laten we hopen dat dit het probleem verhelpt! 


Het klinkt inderdaad alsof deze dongel iets niet goed doet inderdaad, ik ben benieuwd wat de vervangende dongel doet!