Skip to main content

Goedemiddag, ik startte net de Npo Start app op op mijn Samsung tv uit 2016. En ik kwam er achter dat ik ben geblokkeerd. Ik kan ook al weken niet inloggen op de app op mijn tv. Een oplossing vanuit de Npo blijft uit. Nu las ik afgelopen week dat de nieuwe versie problemen heeft met Kpn. Ik zag wel net dat de nieuwe app wel op Samsung tv's werkt op dit forum. Op mijn tablet (ook van Samsung) doet de app het wel gewoon. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? 

https://tweakers.net/reviews/11598/achter-het-scherm-ontwikkelaars-over-het-nieuwe-npo-start.html

Waar NPO zelf de site, de app voor telefoons en die voor Android TV en tvOS van Apple ontwikkelt, ligt de ontwikkeling van apps voor bijvoorbeeld Samsungs tv-platform Tizen extern.

Je moet dus wachten tot Samsung de NPO-app naar Tizen-OS brengt. 

Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft. Maar wat is Tizen OS?

Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft. Maar wat is Tizen OS?

Dat is het besturingssysteem van bepaalde Samsung televisies.
TizenOS is een eigen besturingssysteem ontworpen door Samsung zelf, net zoals je ook televisies hebt die op het Android besturingsysteem werken met de Google Play Store erbij.
LG werkt bijvoorbeeld weer met zijn eigen besturingssysteem WebOS.

En voor elk besturingssysteem moet de NPO een aparte NPO Start ontwikkelen, zodat deze daarop goed en probleemloos gaat werken.

Oké dank je wel. Is er ook bekend wanneer dat naar Samsung dat doet? En hoe kan ik die blokkade eraf halen?

Ik denk niet dat het nog gaat gebeuren met een oudere tv. Fabrikanten zijn vaak drukker bezig met het ontwikkelen van apps voor de nieuwste producten 

Oké dank je wel. Is er ook bekend wanneer dat naar Samsung dat doet? En hoe kan ik die blokkade eraf halen?

Hoi @Gustin81 

Dat ligt niet aan Samsung, maar aan de NPO die eigenaar en ontwikkelaar is van de NPO Start app.