Skip to main content

Goedemiddag, ik startte net de Npo Start app op op mijn Samsung tv uit 2016. En ik kwam er achter dat ik ben geblokkeerd. Ik kan ook al weken niet inloggen op de app op mijn tv. Een oplossing vanuit de Npo blijft uit. Nu las ik afgelopen week dat de nieuwe versie problemen heeft met Kpn. Ik zag wel net dat de nieuwe app wel op Samsung tv's werkt op dit forum. Op mijn tablet (ook van Samsung) doet de app het wel gewoon. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? 

https://tweakers.net/reviews/11598/achter-het-scherm-ontwikkelaars-over-het-nieuwe-npo-start.html

Waar NPO zelf de site, de app voor telefoons en die voor Android TV en tvOS van Apple ontwikkelt, ligt de ontwikkeling van apps voor bijvoorbeeld Samsungs tv-platform Tizen extern.

Je moet dus wachten tot Samsung de NPO-app naar Tizen-OS brengt. 

Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft. Maar wat is Tizen OS?

Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft. Maar wat is Tizen OS?

Dat is het besturingssysteem van bepaalde Samsung televisies.
TizenOS is een eigen besturingssysteem ontworpen door Samsung zelf, net zoals je ook televisies hebt die op het Android besturingsysteem werken met de Google Play Store erbij.
LG werkt bijvoorbeeld weer met zijn eigen besturingssysteem WebOS.

En voor elk besturingssysteem moet de NPO een aparte NPO Start ontwikkelen, zodat deze daarop goed en probleemloos gaat werken.

Oké dank je wel. Is er ook bekend wanneer dat naar Samsung dat doet? En hoe kan ik die blokkade eraf halen?

Ik denk niet dat het nog gaat gebeuren met een oudere tv. Fabrikanten zijn vaak drukker bezig met het ontwikkelen van apps voor de nieuwste producten 

Oké dank je wel. Is er ook bekend wanneer dat naar Samsung dat doet? En hoe kan ik die blokkade eraf halen?

Hoi @Gustin81 

Dat ligt niet aan Samsung, maar aan de NPO die eigenaar en ontwikkelaar is van de NPO Start app.
Wanneer de NPO de vernieuwde NPO Start app beschikbaar gaat stellen voor de Samsung televisies met TizenOS is niet bekend, maar gaat nog wel gebeuren.

Dit zijn de voorwaarden die NPO stelt aan Smart televisies van LG en Samsung:

Smart TV

• LG: vanaf bouwjaar 2014 (m.u.v. Netcast)
  • Samsung Orsay: vanaf bouwjaar 2014 en 2015
  • Samsung Tizen: vanaf bouwjaar 2015

Dus jouw televisie uit 2016 valt daar dus nog onder.

Oké bedankt voor de informatie Michel.

@Gustin81 kunt u dat geblokkeerd nader uitleggen kwam die tekst in beeld?

Mogelijk moet u in de Samsung app bibliotheek de nieuwe app opzoeken.

Met de nieuwe app zou u zich weer moeten kunnen aanmelden.

Galdor68 Ik heb de app uit mijn bibliotheek verwijderd. Vervolgens de app geopend in de app bibliotheek van mijn tv. Ik opende de npo app en vervolgens weer de melding 'You have been blocked. You are unable to acces npo.nl'

Dan is jouw Samsung TV te oud voor deze NPO plus app. 

Probeer deze NPO Plus app uit op je smartphone. 

Lukt dat niet probeer dan de webversie van NPO plus. 

https://npo.nl/start/plus

ik hoop dat voor jou gaat werken. 

Dan is jouw Samsung TV te oud voor deze NPO plus app. 

Probeer deze NPO Plus app uit op je smartphone. 

Lukt dat niet probeer dan de webversie van NPO plus. 

https://npo.nl/start/plus

ik hoop dat voor jou gaat werken. 

Je eerste zin klopt niet. Als de t.v. te oud is voor welke app dan ook, dan wordt de app niet aangeboden. Je krijgt dan niet de melding ‘you have been blocked enz.’. Ik vind het wel een vreemde melding, kan het zijn dat er geen abonnementsgeld betaald is?

Carola49 nee ik heb wel betaald. Maar ik kwam al weken niet meer ingelogd. Dus echt heel vreemd vind ik het ook niet dat ik ben geblokt. Maar kloppen vind ik het zeker niet, zonder een bericht hierover te krijgen van de Npo. 

@Gustin81 Niet alleen de app maar ook de server achter NPO worden vernieuwd, oude app zijn incompatibel en kan niet meer van npo-server contents halen. Misschien gebruiken devs van NPO het onjuiste woord,  In plaats van "je ben geblokkeerd” moet zijn "je app is incompatibel"

Carola49 nee ik heb wel betaald. Maar ik kwam al weken niet meer ingelogd. Dus echt heel vreemd vind ik het ook niet dat ik ben geblokt. Maar kloppen vind ik het zeker niet, zonder een bericht hierover te krijgen van de Npo. 

Ben ik helemaal met je eens. Erg klantonvriendelijk (vind het eigenlijk zelfs onbeschoft) om de gebruikers van de Plus versie niet even via de mail op de hoogte te stellen. Echt weer amateuristisch van de NPO.

Carola49 Zeker. Ik ook. Ik had vorige week zaterdag een e-mail gedaan naar de Npo omdat ik naar niet kwam ingelogd. Nog steeds geen reactie gehad, terwijl ik altijd netjes heb betaald. Ik had nu nmiddels wel een reactie verwacht. Maar ik ga het nu opzeggen. 

Frans123 ik kan het op mijn telefoon, tablet en browser kijken. Daar gaat het niet om. Nlziet is dan het enige goede alternatief. Wil dat ook gaan doen. Maar het lijkt me wel zo netjes om dan je klanten (zeker als leek) op de hoogte te stellen als de ondersteuning voor je apparaat vervalt.

TDN oké. Bedankt.

Ik heb al 3 weken de nieuwe app op mijn Samsung uit 2019 met Tizen.

Belangrijk: je moet wel ingelogd zijn met je Samsung account! 

Anders kan jij, of de tv bij automatisch updaten, de nieuwe app niet uit de store downloaden. 

Verder is jouw tv uit 2016. Wat is de type code dan kan ik even de specificaties opzoeken. 

Maar ingelogd zijn met je Samsung account is wel noodzakelijk!

Ook bruikbaar http://npo.nl/start.

En de nieuwe app ook voor iOS en Android. 

Als je een kpn ontvanger hebt, ook daar de nieuwe app.

Hey PeterG okee. Ik ben ingelogd met mijn Samsungaccount. Er staat Samsung 5 series (40) bij de Instellingen in de optie Netwerk. Is dat de goede?

Het begint bijvoorbeeld met UE, daarna beeld formaat in inch en nog een reeks. Daarop is ie op te zoeken. 

Als voorbeeld mijn type 

UE43RU7440SXXN

Frans123 ik kan het op mijn telefoon, tablet en browser kijken. Daar gaat het niet om. Nlziet is dan het enige goede alternatief. Wil dat ook gaan doen. Maar het lijkt me wel zo netjes om dan je klanten (zeker als leek) op de hoogte te stellen als de ondersteuning voor je apparaat vervalt.

NLZiet gebruik ik, met een korte onderbreking met TV+ Box, al heel wat jaren. Ben er voor die paar euro per maand best tevreden over. Is gratis 14 dagen te proberen en je kunt per maand opzeggen.

https://www.nlziet.nl/nl/

Op mijn LG Oled Televisie (uit 2021) draait de nieuwste NPO Start app als een zonnetje.
Ik kon zonder problemen inloggen op mijn persoonlijke account, waarna mijn Plus abonnement werd opgestart, en ik dus kon kijken naar de series waarvoor je een Plus abonnement nodig hebt.

Het is wel even zoeken en verkennen binnen de vernieuwde NPO Start app, maar ik ben er persoonlijk wel tevreden mee, zeker met de vernieuwde look van de app.

Dus klanten met een LG Oled Televisie kunnen vanaf nu de vernieuwde NPO Start app downloaden vanuit de App Store van LG, en vervolgens ook weer inloggen op hun NPO Plus account.
De oude app van vóór 1 december 2023 is uit de App Store gehaald, waardoor je niet de fout kunt maken om weer de oude te downloaden.

Goedemiddag, ik startte net de Npo Start app op op mijn Samsung tv uit 2016. En ik kwam er achter dat ik ben geblokkeerd. Ik kan ook al weken niet inloggen op de app op mijn tv. Een oplossing vanuit de Npo blijft uit. Nu las ik afgelopen week dat de nieuwe versie problemen heeft met Kpn. Ik zag wel net dat de nieuwe app wel op Samsung tv's werkt op dit forum. Op mijn tablet (ook van Samsung) doet de app het wel gewoon. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? 

Ik had net hetzelfde euvel, ik heb op dat zwart/witte apps  icoontje geklikt en dan krijg je alle apps, weer opnieuw op NPO/start en ik kon er geweer gewoon in.

ben benieuwd of dat bij u ook gaat lukken 

Soof12 in het eManual? Of ergens anders?

Soof 12??? @Gustin81 

Er is net soof 3 uit. Die vind je onder "films". In het Pathé aanbod.