Skip to main content

Vorige week is het glasvezelaansluitpunt aangelegd in mijn woning.

Vandaag krijg ik bericht dat ik alles kan aansluiten.

Nu blijkt dat ik nog een NTU nodig heb.

Al een aantal keer met klantenservice gebeld.

Helaas kunnen ze me daar geen antwoord geven op één simpele vraag.

Hoe kom ik aan een NTU van KPN.

 

@Erwin v  Tsja, die klantenservice…….De NTU wordt aangesloten door een installatiemonteur van KPN op dezelfde dag dat uw abonnement wordt geactiveerd. Dat kunt en mag u zelf niet aansluiten namelijk.


De informatieverstrekking hier over is echt beneden alle peil.

Ik wist al een aantal maanden dat de aansluiting zou komen.

Was heel simpel geweest als Kpn vanaf begin had gecommuniceerd. "om uw glasvezel aansluiting te laten werken heeft u nog een NTU nodig. Deze kunt u niet zelf aansluiten. Plan hier een monteur in."

Dan had het vandaag allemaal gewerkt.

 


Hoi @Erwin v. Wat leuk dat je het KPN Forum hebt gevonden. Minder leuk is de reden voor je bezoek aan ons forum. Het was inderdaad beter geweest wanneer KPN had aangegeven dat er een monteur nodig is voor deze aansluiting. Is er inmiddels al een afspraak met één van onze monteurs gemaakt? Als er nog geen afspraak is gemaakt dan kan je hiervoor het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij kunnen dan aangeven welke dagen/tijden een monteur bij jou thuis kan langskomen hiervoor. 


VIKASH,

Dank voor de reactie.

Heb inmiddels contact gehad met iemand van kpn xl winkel nadat ik een afspraak had gemaakt.

Deze mensen weten wel waar ze het over hebben en het kastje is onderweg.

Klantenservice opheffen en meer winkels met deskundige mensen openen zou ik zeggen.

 


@Erwin v Wat fijn dat je inmiddels al verder geholpen bent. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag!


@Vikash t is echt ongelooflijk. Ik zou een NTU opgestuurd krijgen. Post NL net geweest. Maak het pakketje open en.......... Jawel een ISRA aansluitset. Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de Kpn winkel. Gaan ze weer bellen. Kan ik het weer uitleggen. Misschien gaat het dan goed. 


Een glasvezelmodem krijg je nooit opgestuurd, die moet een monteur plaatsen. Kan en/of mag je niet zelf doen. Zoals @HansaanZet ook al zegt.


Bent u eigenlijk nieuwe klant of bestaande klant?


Al 10 jaar klant, internet, tv, 2xmobiel.maar als dit zo doorgaat niet lang meer. 


Ok. Dan is er dus niet zo veel aan de hand en heeft u gewoon verbinding via DSL? Alles werkt? Haalt u (op een bekabeld aangesloten pc of laptop)de snelheid van uw abonnement ook?


even een kleine update: het is heel gek dat kpn dit tegenwoordig nog steeds niet bijsluit, sinds de nieuwe eu wetgeving en richtlijnen mbt eindapparaten en waar wel of niet het netwerk van de provider ophoud, valt een NTU/mediaconverter ook gewoon onder de vrije keuze van eind-apparaat voor de consument, wat mij betreft zou kpn die er wel gewoon standaard bij moeten leveren en de gebruiker de keuze laten hem te gebruiken of niet en dan eigen apparatuur, zeker ook nu er steeds meer en meer modem-routers van derden zijn, bijv. fritzboxen 5490 en 5530 Fiber die rechtstreeks een AON fiber aansluiting ondersteunen, zonder tussenkomst vakextra kastjes. Ook veel tweeakters en gebruikers hier zullen ongetwijfeld unify gebruiken, en ook bij dat merk is een sof poort steeds vaker standaard aanwezig, of erop te zetten, voor directe glas aansluiting.

enfin, andere providers, zoals bijv. t-mobile leveren die nt’s wel mee in het installatie pakket wat de klant per post ontvangen, in mijn geval was dit de witte Huawei gpon NT/ntu/mediaconverter. ik heb toen ter tijd zelf alles aangesloten en de monteur van t-mo. destijds bij/aan de deur laten zien dat de verbinding werkte, en daarna de deur gewezen, en dat ik geen behoefte had dat die persoon verder bij me binnenkwam. enfin. ik hoopte hetzelfde te kunnen doen van de week als kpn monteur langskomt, maar dat zal wel niet gaan, omdat die niet meegeleverd is in het inst. pakket wat gisteren bezorgd was…. zo jammer!

 


oh dear, I seem to have 2 accounts here… kan een mod helpen? dit account is los van een kpn-abo ooit aangemaakt via een Facebook login, om me te discuteren, maar de nieuwe hierboven is gekoppeld aan m’n eigen kpn id als nieuwe toekomstige klant, kunnen deze account gemerged worden, of kan ik het andere forum-account/profiel hier boven wissen, en dan deze van de Facebook-login alsnog koppelen aan mijn kpn id?


even een kleine update: het is heel gek dat kpn dit tegenwoordig nog steeds niet bijsluit, sinds de nieuwe eu wetgeving en richtlijnen mbt eindapparaten en waar wel of niet het netwerk van de provider ophoud, valt een NTU/mediaconverter ook gewoon onder de vrije keuze van eind-apparaat voor de consument, wat mij betreft zou kpn die er wel gewoon standaard bij moeten leveren en de gebruiker de keuze laten hem te gebruiken of niet en dan eigen apparatuur, zeker ook nu er steeds meer en meer modem-routers van derden zijn, bijv. fritzboxen 5490 en 5530 Fiber die rechtstreeks een AON fiber aansluiting ondersteunen, zonder tussenkomst vakextra kastjes. Ook veel tweeakters en gebruikers hier zullen ongetwijfeld unify gebruiken, en ook bij dat merk is een sof poort steeds vaker standaard aanwezig, of erop te zetten, voor directe glas aansluiting.

Iedere provider is vrij te doen wat ze willen. KPN heeft het beleid dat er altijd een monteur komt bij de primaire installatie om een NT aan te sluiten. Ja, er is een vrije keuze van eindapparaten maar in de praktijk gebruikt 95% van de klanten de apparatuur van de provider en 99.9% van de klanten de NT van KPN. Is een schatting natuurlijk maar als ik kijk naar mijn klantbezoeken over de afgelopen 18 maanden dan had slechts een enkeling een eigen router staan of de intentie dit te gaan doen, het gros wilt nog niet eens een andere SSID en PSK voor de wifi hebben dan wat er standaard uit de doos in het modem ingesteld staat.

KPN heeft in het verleden het beleid gehad dat men zelf een NT mocht aansluiten en toen zat ie ook in het installatiepakket erbij. Het resultaat hiervan waren een grote hoeveelheid klapperende verbindingen en defecte FTU's. Soms wilt een NT er net niet lekker op schuiven bijvoorbeeld, als monteur weet ik ondertussen echt wel wat ik moet doen, de klant is vaak een koper-aansluiting gewend waarin je wel eventjes kan doordrukken, met glas werkt dat wel anders..

Het verschil is ook dat bij AON-verbindingen de patch vaak wordt gezet door de monteur die op dat moment ook de installatie komt realiseren.

 

enfin, andere providers, zoals bijv. t-mobile leveren die nt’s wel mee in het installatie pakket wat de klant per post ontvangen, in mijn geval was dit de witte Huawei gpon NT/ntu/mediaconverter. ik heb toen ter tijd zelf alles aangesloten en de monteur van t-mo. destijds bij/aan de deur laten zien dat de verbinding werkte, en daarna de deur gewezen, en dat ik geen behoefte had dat die persoon verder bij me binnenkwam. enfin. ik hoopte hetzelfde te kunnen doen van de week als kpn monteur langskomt, maar dat zal wel niet gaan, omdat die niet meegeleverd is in het inst. pakket wat gisteren bezorgd was…. zo jammer!

En dat is je goed recht. Je kan de KPN monteur ook vragen enkel het NT te installeren zodat je de rest zelf doet, dat is geen enkel probleem en de monteur kan de bon gewoon op ‘Doe het zelf’ afmelden na het aansluiten hiervan.


oh dear, I seem to have 2 accounts here… kan een mod helpen? dit account is los van een kpn-abo ooit aangemaakt via een Facebook login, om me te discuteren, maar de nieuwe hierboven is gekoppeld aan m’n eigen kpn id als nieuwe toekomstige klant, kunnen deze account gemerged worden, of kan ik het andere forum-account/profiel hier boven wissen, en dan deze van de Facebook-login alsnog koppelen aan mijn kpn id?

Twee accounts samenvoegen is helaas niet mogelijk. Ik kan wel een forum account voor je verwijderen. Welk account zou je precies willen laten verwijderen?


Twee accounts samenvoegen is helaas niet mogelijk. Ik kan wel een forum account voor je verwijderen. Welk account zou je precies willen laten verwijderen?

deze graag met rust laten, de andere daveflashnl verwijderen, mits ik dan het kpn id aan deze login kan koppelen 

 


Twee accounts samenvoegen is helaas niet mogelijk. Ik kan wel een forum account voor je verwijderen. Welk account zou je precies willen laten verwijderen?

deze graag met rust laten, de andere daveflashnl verwijderen, mits ik dan het kpn id aan deze login kan koppelen 

 

Ik heb het andere forumaccount (daveflashnl) verwijderd


Ik heb het andere forumaccount (daveflashnl) verwijderd

prima, en hoe koppel ik nu het makkelijkst m’n producten/diensten en kpn id aan dit account?


@DaveFlash In het topic “De MijnKPN app: Beheer je gegevens en abonnementen” lees je hoe je een product kan koppelen aan jouw KPN iD