Beste forumleden en KPN,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vervelende situatie die ik momenteel ervaar met KPN. Ik heb onlangs glasvezelinternet bij hen besteld en heb expliciet gekozen voor zelfinstallatie om kosten te besparen. Echter, tot mijn teleurstelling heb ik het NT-kastje (Netwerkaansluitpunt) niet ontvangen, wat noodzakelijk is voor mijn glasvezelverbinding.
Na meerdere malen contact opgenomen te hebben met de klantenservice van KPN, kreeg ik te horen dat het NT-kastje niet per post kan worden opgestuurd en dat er een monteur langs moet komen. Dit staat haaks op mijn keuze voor zelfinstallatie en ik ben teleurgesteld dat het noodzakelijke materiaal niet rechtstreeks naar mij wordt verzonden.
Wat mij nog meer zorgen baart, is dat KPN weigert schriftelijk te bevestigen dat er GEEN kosten verbonden zullen zijn aan de monteur die langs moet komen. Ik heb aangegeven dat ik zelf wil installeren en nu lijkt het erop dat ik onverwachte kosten kan verwachten.
Ik begrijp dat er soms technische uitdagingen kunnen zijn, maar ik had op zijn minst gehoopt op transparantie en medewerking van KPN in deze kwestie. Heeft iemand van jullie vergelijkbare ervaringen gehad en zo ja, hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Ik ben benieuwd naar jullie advies en eventuele tips om dit probleem op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Ontevreden