Skip to main content

Hallo,

Na een heleboel vertraging is het binnenkort zover; het "glassprietje" bij de voordeur zal naar binnen gevoerd worden.…

Het plaatsen van de (zwarte) NTU schijnt hele volksstammen bezig te houden.

KPN geeft aan het blauwe klepje op het overnamepunt eerst moet worden gesloten alvorens de ntu er over heen geschoven wordt.

Maar.....velen, o.a. op Youtube, beweren echter dat het klepje juist eerst geopend dient te worden!

Hoe steekt de vork nu in de spreekwoordelijke steel?

Bedankt voor eventuele reacties!

De standaard regel is: blauwe klepje moet dicht. Door het omhoog schuiven van de (O)NT gaat het klepje vanzelf open. Bij mij ging het probleemloos. Maar het blijft een lastig gebeuren. Soms lukt het niet en zit het klepje een beetje schreef. Doe dan zelf het klepje eerst open.


Als monteur spreek ik uit ervaring;

Ik heb geen idee.

 

Zonder dolheid, officieel moet het met het klepje dicht en dan van onder naar boven schuiven. Dit moet in 1 vloeiende beweging tot de O(NT) zich vast klikt. Lukt dit niet probeer het dan enkele keren opnieuw. Lukt het nog steeds niet? Doe dan, zonder van onder direct in de glasvezel te kijken het blauwe klepje open en herhaal bovenstaande stappen. Lukt het hierna nog niet? Laat dan de ervaren schuivers komen. 💁🏻‍♂️


Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden!

Ik begrijp i.i.g. dat de KPN-handleiding in feite correct is..

Laat de fa. Van Gelder (installatie) nu maar komen


Dat handmatig klepje openen was mij niet bekend. Ik ben dus na het mislukken van “klep dicht” direct naar de monteur stap gegaan.

Geen spijt van. Hij maakte de contacten netjes schoon, en werkte netjes de kabels weg.


Sorry, toch nog een vraag...…

In geval het blauwe wonder onverhoopt dichtblijft tijdens het schuifproces: moet dan het deksel van het overnamepunt verwijderd worden of niet?


Nee, alleen het blauwe klepje aan de onderzijde, de rest is verzegeld. Verder openmaken kan de glasvezel beschadigen.