Skip to main content

Hi,

 

ik wilde nieuw modem en wifi dingen afhalen,  Helaas kan dat alleen als de oude gelijk retour gaat.

 

Dat is een beetje jammer want dan heb ik geen internet en tv meer en als er niet mis is dan helemaal niks meer.  Tevens kan pas komend weekend met de nwe spullen gaan stoeien dus dit is een beetje erg lastig allemaal.

 

Kortom  de spullen liggen nog bij de gamma tot ze automatisch retour gaan

 

MvG  Hans

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Hans Brouwer ,

Mijn advies is niet helemaal volgens de regels, maar - vertrouwende op je eerlijkheid- dan bij deze het advies: 

 

Het praktische advies is gelezen door @Hans Brouwer en dat is voor nu het belangrijkste. 


Ik heb weleens gezegd hier op het forum: doe een plankje hout in de doos 😄 maar dat mocht natuurlijk niet. Kreeg meteen een uitbrander van een KPN medewerker 😱


Ja, ik hoop op een moderator die wat beter gehumeurd is. Want de procedure is natuurlijk gewoon niet handig. 

Ik weet nog wel dat toen ik mijn vorige modem moest vervangen, dat deze regel nog niet bestond. Die kon ik gewoon retour sturen na het vervangen. 


Ze blijven een week bij de gamma liggen. Je kunt hem dus vrijdagmiddag/avond gaan omruilen. Of zaterdag.


@Hans Brouwer

Ik zie dat je mijn reactie hebt gelezen. Dus je weet wat je kunt doen. Reactie dan maar verwijderd.


dank voor de tip.  kom net van zolder dus het gaat goed komen


Wat is er nou toch iedere keer zo moeilijk aan omruilen?? Ik leg het nog een keer uit. Je pakt het oude modem en stopt het in een doos. Je schrijft het retouradres er op. Je stapt op de fiets of in de auto met die doos en je gaat naar het adres waar je het nieuwe modem ligt.  Je levert die doos in en je krijgt het nieuwe modem mee. Die sluit je dan aan. Voor de meesten duurt de totale handeling minder dan 20 minuten. Waarom doen mensen vaak toch zo verschrikkelijk moeilijk???


Omdat als het niet werkt je niks meer hebt,  daarom


Maar zoals Joep zegt kost het afkoppelen, omruilen en weer aansluiten nog geen uur. Dus ik begrijp niet waarom dat een probleem is. Afkoppelen moet sowieso gebeuren dus op dat moment werkt internet even niet meer.


Hi allen. Ik lees dat de omruil van (defecte) apparatuur voor discussie zorgt. We hebben onze omruilprocedures met zorg opgesteld. Het is absoluut niet onze insteek om het onze klanten moeilijk te maken. We proberen een balans te vinden tussen klantgemak, duurzaamheid en efficiëntie. Zoals hier ook genoemd was het voorheen mogelijk om je oude apparatuur later terug te sturen. Deze werkwijze heeft ons geleerd dat we via die weg tussen 20 - 40 % van de apparatuur niet meer (op tijd) terugzien. Dat is jammer, het kost de organisatie veel geld én het past niet bij onze duurzaamheidsstrategie. Vandaar dat we de werkwijze hebben aangepast, en de klant vragen meteen het artikel om te ruilen.