Skip to main content

Bij mij is afspraak wel gelukt voor omzetten vdsl vaar glas. Monteur kwam zonder materiaal. Heeft deze van een collega gehaald uit andere wijk. Na installatie werkte de tv en is er verder niets getest en monteur vertrokken. Nu ben ik al vanaf 9 september bezig met klantenservice om internet bedraad op pc werkzaam te krijgen. Heb inmiddels ruim 6uur opname van de gesprekken. Morgen komt er een monteur... hopelijk met een zelfde kastje als mijn buurvrouw heeft , want daar werkt mijn pc wel.

Moet ik wat veranderen in de router Xperiabox V10 om glas te laten werken. Ik zie bij wan vooringevuld wat tekens met en dan @nogwat. Er staat een wachtwoord wat ik niet kan zien en ook niet heb gedaan of veranderd. Moet dat misschien wel om glas werkzaam te krijgen? Ook staat er xdsl , klopt dat wel?


Hallo @glasbak, welkom! Wat rot dit 😞. Hopelijk lost de monteur het morgen op! Als wij dan nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten? Vul in dat geval ook even je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s).


Dank voor uw reageren. Bij mij is het een genexis kastje , de storings monteur die hier is geweest heeft nog nooit zo'n kastje gezien en beld met zijn helpdesk en stuurt ook een foto van deze. Ik hoor het antwoord (oh dat zijn van die kloten kastjes daar hadden we altijd heel veel problemen mee). Bij mij zitten er 2 kastjes aan de muur. Bij mijn buurvrouw één kastje van netwerk.nl . En daar werkt mijn pc wel. In mijn router Xperia box v10 staat overigens bij wan aansluiting xDSL en vraag me af of dit wel juist is. Meld het even aan de monteur die hier vandaag komt tussen 16:00 en 19:00uur , dat hij met de juiste materiaal komt zodat het vandaag eindelijk gaat werken.


De achterkant van uw v10:

Ik neem toch aan da nu bij u de linkse grijze DSL poort leeg is? En de rode WAN poort gebruikt word?


Ja dat klopt , als ik inlog op router staat er bij WAN xDSL. Een gebruiker ****@*** als voorbeeld en een wachtwoord die ik niet kan zien of iets aan veranderd.


Voor zover ik weet, heeft de monteur altijd dit soort apparatuur bij zich 🙂. Laat je nog even weten wat er uitgekomen is?


Ja  zal ik doen , wel raar dat vorige monteur dat niet heeft geprobeerd toch?  Ik heb inmiddels zoveel te vertellen van het gebeurde dat ik dat nu niet zal melden hier. Tenzij ik de opnames hier kan plaatsen. Wie is er bereid meer dan 6uur te luisteren naar de gesprekken.


Ja, dat is zeker raar.. Hopelijk is het straks wel opgelost!


Monteur heeft me goed te woord gestaan en kastje vervangen. Niet dezelfde als dat mijn buurvrouw heeft , maar ben wel blij dat het is gedaan. Monteur heeft internet net als de monteur die vrijdag geweest is (die het kastje niet heeft vervangen).

Het werkt niet bij mij en heeft monteur ook gezien. Ben blij met de actie die er is gedaan het resultaat minder. Zo raar als alles maar kan lopen ben ik even de kamer uit geweest en bij terugkomst had ik internet🥳. Het is niet snel maar het werkt , alleen vreemd dat VDSL (koper) sneller was als glasvezel nu.


Het is zeker vreemd dat je dit trager vindt dan VDSL. Ik zie dat je op dit moment met ons aan de lijn hangt, klopt dat? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het weten? Je kunt altijd het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos maken, maar geeft het sowieso even een dag of twee.


Ja ik heb net gebeld , ook om te melden dat het werkt. Melden van klachten mag , melden dat het nu wel werkt vind ik dat dat dan ook mag. De man die heeft geregeld dat kastje vervangen is , daarvan zou ik graag willen dat deze mij nu ook mag bellen dat bedraad internet nu wel werkt. Alleen is snelheid langzamer als op koper. Daar belde ik ook over of dat voor glas omhoog gezet kon worden. De jongen die ik aan de lijn heb gehad zij dat ik eerst even af moest wachten dat lopende ticket afgehandeld is.

Glas zou geen downgrade moeten zijn op koper...toch?

Met vriendelijke groet,

Henk

 


Voor de duidelijkheid geef ik hieronder aan zodat KPN het misschien wel begrijpt.

KPN= mijn garage

Vdsl= mijn auto (Trabant)

Glas= mijn nieuwe auto (Ferrari)

Mobiele data= andere auto + benzine

Mijn KPN= het raam in de garage

WiFi= de bus

Bougie dop= ipv6

 

Bij mijn garage de Trabant ingeruild voor een Ferrari.

Mijn Ferrari haalt maar de halve snelheid als de Trabant.

Na een paar dagen doet hij het helemaal niet meer.

Ga terug naar mijn garage en ze krijgen de Ferrari niet werkend.

Uit tegemoetkoming krijg ik andere auto + 1000 liter benzine.

Door de weken heen lukt het ze niet de Ferrari werkend te krijgen.

Krijg uit tegemoetkoming nog eens 2x 1000 liter benzine en vervolgens nog eens 500 liter benzine.

Heb dus 3500 liter benzine gekregen.

Als ik door het raam van de garage kijk , zie ik dat ik maar 1000 liter heb gekregen en moet die binnen 3 dagen opmaken.

Ondervind ook als ik buiten het dorp wil rijden dat ik de bus moet nemen.

Rare garage hoor , wat ze mij vertellen en het door het raam er anders uitziet als dat ze mij beloofden.

Een andere monteur heeft de Ferrari werkend gekregen door een onderdeel te vervangen.

Hoera hij doet het en ga er in rijden , maar de Ferrari haalt maar de halve snelheden vergeleken met de Trabant.

Ik ga terug naar de garage en meld het probleem. Er wordt nog aan gewerkt en we bellen u.

De Ferrari zit een lelijke eend motor in nu.

Na een paar dagen stopt die er ook mee.

Ik heb nu ontdekt dat ik wel kan rijden in de Ferrari met lelijke eend motor , als ik één bougie dop er af haal. 

Ik had een hoge pet op over mijn garage en anderen aanbevolen. Dat kan en zal ik ook niet meer doen en ga zelf op zoek naar een andere garage.

 

Dit moet toch te snappen zijn?

 

 

 

 

 


Ik snapte het helemaal… Tot die lelijke eendmotor waar je een bougie dop vanaf moet halen.

Waar kwam die nou ineens vandaan, die stond niet op de kaart, geen lingo...


IPv6 uitschakelen.


Beste @glasbak, ik heb een aantal topics verwijderd en twee samengevoegd met je huidige topic. Wil je jouw vragen in dit topic houden alsjeblieft? Ik kom in de loop van de avond inhoudelijk terug op jouw vragen. 


Ja super , vind het zelf ook verwarrend. Dankjewel.


Oké: ik zie dat er nog een ticket open staat. Wordt er naar aanleiding daarvan nog contact met je opgenomen? Dit wordt me niet helemaal duidelijk. Als jij een bekabelde speedtest doet, op hoeveel Mbit/s kom je dan uit? En je hebt nu de Experia Box aan het glasvezelkastje aangesloten en niet aan het IS/RA punt? Ik gooi het hier morgenochtend ook even in de groep en kom er bij je op terug. 


Zeg me even wat het IS/RA punt is. Bedraad moet ik opnieuw doen meten omdat waardes niet heb onthouden. Zo uit mijn hoofd 35/35 dus up is wel verbeterd. Op koper had ik 77/31 en heb een 50/50 abonnement.

Ja contact is erg lastig , genoeg voicemailtjes dat ik sms ontvang met de juiste gegevens of terugbel nummer. Maar de sms'jes krijg ik niet. Met klantenservice dat je meld geen internet te hebben , we sturen je nu een sms met daarin een link waar je online dingen kunt veranderen. Ja dat online is er niet. Bedraad kom je dus ook niet in de router.

Even opgezocht IS/RA nee is niet aangesloten al een week of 2 niet. Glasvezel kastje naar router , dat is het.


Zeg me even wat het IS/RA punt is. Bedraad moet ik opnieuw doen meten omdat waardes niet heb onthouden. Zo uit mijn hoofd 35/35 dus up is wel verbeterd. Op koper had ik 77/31 en heb een 50/50 abonnement.

Henk,

Het gaat om de benzinetank carburateur (Experiabox) aansluiting op de brandstoftank. 

Bij de Trabant is dat tweetact en bij de Ferrari is dat benzine. 

Maar zoals je in je vergelijking goed aangeeft is goede benamingen gebruiken niet het sterkste punt van KPN en waarschijnlijk is daarom de communicatie vaak nog gebrekiger. Dat kan je de medewerkers niet aanrekenen, die worden geacht de KPN terminologie te gebruiken. 

Marcia stelt een een vraag in jouw vertaalstijl: Zit je carburateur (Experiabox) nu op de de Trabant (koperdraad) IS/RA of Ferrari (glasvezel) “het glasvezelkastje” aansluiting.  

Ik vond hem leuk omdat KPN zich steeds meer aan het ingraven is met termen bijna uit de tijd van de telegrafie en dat jij dat leuk weergaf. 

 


Aangesloten op alleen glas en geen IS/RA.

Trabant of Ferrari is het verschil van tweetakt voor Trabant en viertakt voor Ferrari. Beide hebben een benzinetank en rijden op benzine. Het zij dat een tweetakt op mengsmering moet rijden of een een aparte olietank voor olie injectie. Een Ferrari rijdt ook op benzine maar heeft een andere manier om het zaakje te smeren.


Bedankt voor je aanvulling! Ik heb het lopende ticket geüpdatet met de vraag hoe het er nu voor staat en waarom jij hier nog tegenaan loopt. Ik ga er vanuit dat er snel contact met je opgenomen wordt. Wil je me op de hoogte houden?


Ben net gebeld en vergeef me de naam als ik die niet goed schrijf door (Ton ***) of ik een kwartier geleden heb gebeld. Nee ik heb niet gebeld  en hij zegt dan gaat er hier iets fout. Er op antwoorden gaat ook niet goed omdat bidirectioneel spreken niet gaat en er duplex gesproken wordt. Er is dus gebeld maar niet door mij , wie heeft er dan gebeld en hij in contact komt met mij?

 

Admin: achternaam verwijderd i.v.m. privacy


Ik ben nog niet gebeld na het contact met klantenservice afgelopen dinsdag. Er zou nog een ticket lopen , zoals u Marcia ook al vermelde.


Ben net gebeld en vergeef me de naam als ik die niet goed schrijf door (Ton ***) of ik een kwartier geleden heb gebeld. Nee ik heb niet gebeld  en hij zegt dan gaat er hier iets fout. Er op antwoorden gaat ook niet goed omdat bidirectioneel spreken niet gaat en er duplex gesproken wordt. Er is dus gebeld maar niet door mij , wie heeft er dan gebeld en hij in contact komt met mij?

 

Admin: achternaam verwijderd i.v.m. privacy

Ik had het ticket geüpdatet en vervolgens is er met jou contact opgenomen door mijn collega. Blijkbaar is er miscommunicatie geweest, daar hij dacht dat je gebeld had, maar je hebt je vraag via het forum gesteld. Jij zegt vervolgens: ik heb niet gebeld, terwijl je wel om een update hebt gevraagd. Ik ga wederom het ticket updaten met het verzoek contact op te nemen.


Het klopt dat ik heb gebeld , dat was dinsdagochtend om te vragen de snelheid te verhogen. Dit omdat ik maar de halve snelheid van VDSL heb. Klantenservice melde dat ik beter even kan wachten want er moet nog een ticket afgehandeld worden en daar wordt ik over gebeld. Donderdagochtend word ik wel gebeld ,  met de vraag of ik een kwartier geleden gebeld heb. Nee na dinsdag heb ik niet meer gebeld. Het antwoord is (oh dan gaat er hier iets fout). Dan had de man meer moeten vertellen of vragen waarover hij beld en naar aanleiding van welke ticked hij dit doet. En niet alleen de vraag of ik een kwartier geleden heb gebeld.

Kan hier ook geen foto toevoegen over gemeten snelheid.