Skip to main content

Bij mij is afspraak wel gelukt voor omzetten vdsl vaar glas. Monteur kwam zonder materiaal. Heeft deze van een collega gehaald uit andere wijk. Na installatie werkte de tv en is er verder niets getest en monteur vertrokken. Nu ben ik al vanaf 9 september bezig met klantenservice om internet bedraad op pc werkzaam te krijgen. Heb inmiddels ruim 6uur opname van de gesprekken. Morgen komt er een monteur... hopelijk met een zelfde kastje als mijn buurvrouw heeft , want daar werkt mijn pc wel.

Dit is mijn snelheid met windows10 op wifi.

Bedraad onderstaand.

 


Dat is niet echt wat je zou verwachten inderdaad! Hopelijk wordt er vandaag meteen contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat er uitgekomen is?


Dank u wel , zal ik doen en eventueel met foto's.


Hallo Marcia , ik ben gebeld door eerder genoemd persoon. Voor hem is het klaar en heeft geen zin om nog eens een monteur te sturen. Monteur(s) hebben wel goede snelheid gemeten , wat deze zijn geweest weet ik niet. Pc bedraad op ubuntu is niet veranderd en mijn mini laptop ook niet waar ik onderdeel voor besteld heb om deze ook bedraad te kunnen meten. Mijn apparatuur is dus niet veranderd met de overgang naar glasvezel. Mijn abonnement is ook niets aan veranderd en is dus hetzelfde als voorheen. Ik ben een paar weken geleden wel gebeld voor een activerings code en zou daar een sms over ontvangen met telefoon nr om terug te bellen. Heb geen sms ontvangen. Zit daar dan nog een probleem? Wat moet ik nu doen om in het verleden behaalde resultaten ook nu te behalen? Mijn abonnement veranderen naar een duurdere?


Ik zie het inderdaad.. En ik twijfel een beetje wat we nu het beste kunnen doen. Als het echt aan jouw apparatuur ligt, dan gaat het verhogen van het abonnement niets uitmaken. Heb jij ook een mobiele telefoon? Heb je de mogelijkheid om daar eens een speedtest op te doen? Dat is weliswaar niet bekabeld, maar met glasvezel zou je ook dan wel rond de 50 moeten zitten. Had jij het glasvezelkastje al eens twee minuten stroomloos gemaakt? Heb je ook problemen met je internetverbinding? Of gaat het alleen om het cijfer dat lager is dan anders?


 


Vorig bericht de foto had text bij gemoeten , dit is speedtest op mobiel.

Ligt het aan mijn abonnement dan , die is ongeveer 3 jaar oud. En het belletje dat ik heb gehad over actieverings code , is die niet nodig? Al het technische werk is nu gedaan toch , dat koper er niet meer is en nu goed ben aangesloten op glas (ook administratief). Denk niet dat mijn apparatuur sterk verouderd is (ik misschien wel 🙂 ). Zou het kunnen testen bij mijn buurvrouw als ze er mee instemt. Zij heeft wel ander abonnement (Hussle) en hogere snelheid.


  • Goede morgen Marcia, het uitblijven van antwoord versterkt het vermoeden dat er toch iets niet klopt. Ik vind het ook vervelend om met mijn pc en bedrading alles aan te sluiten bij mijn buurvrouw. Ze heeft mijn wifi gemeten op haar nieuwe telefoon. Testresultaat is vergelijkbaar met mijn eigen laptop en telefoon. Heeft u voorgaand bericht ook gelezen? Foto van mijn wifi op de telefoon van buurvrouw.

Oh verkeerde foto geupload , dat is haar eigen wifi 🙈 U merkt mijn onhandigheid met het uploaden van een foto en waar ze verschijnen. De 1e foto is van mijn wifi op de nieuwe telefoon van de buurvrouw. De 2e foto is haar eigen wifi met haar telefoon. Weet niet hoe ik die foto verwijderen kan. Als het niet duidelijk hoor dat graag.


Mja, 42 Mbit/s is in principe prima voldoende als je een abonnement van 50 Mbit/s haalt. In dat opzicht lijkt er niet echt iets mis. Je kunt er altijd voor kiezen om je abonnement te verhogen. Via MijnKPN kan je ‘Sneller internet 100/100’ aanzetten voor 4,99 euro per maand.

 

Met die activeringscode hoef je niets meer te doen inderdaad 🙂.


Ok , dan heb ik nog wel een vraag hoe het kan dat de upload grofweg altijd de halve waarde van download is. Bij 50/50 hoort dat toch niet zo'n groot verschil te zijn als bij mij. Kameraad heeft al een paar jaar glas en is de up altijd hoger. Merkte ik bij buurvrouw ook op. Snelheid verhogen of andere abonnement kiezen (husle) , dat heb ik nu nog niet.


Ik zal het hier morgen ook nog eens in de groep gooien! Wellicht hebben de collega's nog tips. Je kunt ook overstappen naar Hussel, maar kijk dan goed naar de opbouw en de kosten van het abonnement. Als je 100/100 aanzet, moet dat binnen 24 uur wel verwerkt zijn. 


Dankje voor het luisteren en je moeite er iets aan te doen.


Geen probleem! Er is nog één openstaande vraag: is de Experia Box ook verhuisd nu je van glasvezel gebruik maakt? Wellicht dat het daar nog aan kan liggen. Verder ziet het er allemaal goed uit aan onze kant. Mocht je het idee hebben dat je niet genoeg hebt aan je huidige snelheid, dan kan je dus gemakkelijk via MijnKPN een extra optie met meer snelheid aanzetten. Die kan je dan maandelijks uit en aan zetten.


Er is niets verhuisd , ik niet en in de huiskamer ook niet. Alles staat op dezelfde plaats als voor de glas aansluiting. Zit zo'n 2,5Mtr van de router en alles is nu bedraad , behalve mobiel natuurlijk.


Ik zal het hier morgen ook nog eens in de groep gooien! Wellicht hebben de collega's nog tips. Je kunt ook overstappen naar Hussel, maar kijk dan goed naar de opbouw en de kosten van het abonnement. Als je 100/100 aanzet, moet dat binnen 24 uur wel verwerkt zijn. 

Ik dacht laat ik het maar extreem doen dan voor mijn doen en snelheid verhoogd naar de 200Mbs. Krijg ik net een mail dat het pas de 13e veranderd. Ik vind dit wel weer een teleurstelling en zeker in het achterhoofd met de problemen die ik al heb ondergaan.
 


Ik zie dat je niet de extra optie 200/200 Mbit/s hebt aangevraagd, maar een volledig ander abonnement hebt gekozen. Dat duurt administratief inderdaad wat langer om te verwerken! Nog even geduld dus 😞.


Ah nee , kun je het voor me recht zetten? Wilde het eerst een maand proberen hoe dat bevalt en misschien houden.

 


Ik heb het hier veranderd , wat heb ik dan fout gedaan? Screenshot van mijn kon.

Waar had ik het moeten veranderen? De optie die je berichten staat er niet tussen. Wilde de 200/200 proberen. Kunt u het voor me veranderen.


Ik heb contact gehad met klantenservice van KPN en met doorverbinden (mijn) fout hersteld. Wel onduidelijk allemaal en kreeg te horen dat het helemaal niet mogelijk is alleen internet snelheid te verhogen.


U ziet zelf vast ook wel de term "Hussel" staan toch? Hussel is een totaal andere / nieuwere abonnementsvorm. Dat is dus niet simpel hetzelfde abonnement, alleen dan een beetje sneller. Als je 1maal voor Hussel gekozen hebt, kan je niet meer terug. Maar wellicht was u nog met op tijd om het te annuleren. 


U heeft gedaan: Abonnement wijzigen. 

Als je echter wat naar beneden scrolt...

... dan is daar nog een andere keuze: Extra opties wijzigen of toevoegen. Als je dat doet, dan kan je de snelheid verhogen zonder je hele abonnement overhoop te halen.

 


Ja dat zie ik wel staan. Er is me verteld dat ik internet snelheid kan verhogen. In het keuze menu is geen andere optie en dacht het juiste gekozen te hebben met de intentie alleen de internet snelheid te verhogen. En dat dat binnen 24uur is geregeld. Door email krijg ik andere informatie dat het pas de 13e in gaat. Dat is geen 24uur wat me is verteld. Navraag op het forum bleek ik abonnement veranderd te hebben (en dat was niet de bedoeling). Met klantenservice gebeld en uiteindelijk doorverbonden waar niet bedoelde actie hersteld is.

Correctie aan Nick83 , nee dat heb ik niet zien staan 🙈. Heb ik weer foute info dat internet snelheid verhogen toch wel kan?


Aan Nick83 , ik heb gekeken naar die optie die jij berichte. Het kan dus wel en heb het net daar veranderd. Krijg dan een bericht wegens technische storing kan het nu niet verwerkt worden (of zoiets). Dank je voor je bericht. Probeer het later of morgen nog wel een keer om alleen internet snelheid te verhogen.


Nee... Dat kan wel kloppen. Je had natuurlijk een ander abonnement gekozen, dat is geannuleerd. Maar dat zal eerst nog wel verwerkt moeten worden. Kan nog wel ff duren denk ik. @Marcia_ zal daar wel meer duidelijkheid over kunnen geven.


Ik zie door de bomen het bos niet meer , de paden uitgelegd herken ik niet meer. Eigen gedane acties die niet zouden kunnen en uiteindelijk toch wel , heeft ook niet het verwachte resultaat. Even een paar nachtjes slapen in het oerwoud van KPN , moet ik leven van wat het oerwoud me bied. Ik kan met weinig eten terecht , het bortje wat ik volgde in het oerwoud naar een 5 sterren restaurant verwachte ik geen bitterbal op een veel te grote plate. Mag ik u Marcia en eventueel Nick83 als aanspreekpunt houden om kortere begeleiding uit het oerwoud?