Skip to main content

Bij mij is afspraak wel gelukt voor omzetten vdsl vaar glas. Monteur kwam zonder materiaal. Heeft deze van een collega gehaald uit andere wijk. Na installatie werkte de tv en is er verder niets getest en monteur vertrokken. Nu ben ik al vanaf 9 september bezig met klantenservice om internet bedraad op pc werkzaam te krijgen. Heb inmiddels ruim 6uur opname van de gesprekken. Morgen komt er een monteur... hopelijk met een zelfde kastje als mijn buurvrouw heeft , want daar werkt mijn pc wel.

Marcia en of Nick 83 , wat is er toch aan de hand met mijn internet? Gisteren snelheid extreem verhoogd naar 200/200.

Pc bedraad.

Windows 10 bedraad.

WiFi 2,4 Ghz

WiFi 5 Ghz

Alle tests gedaan zonder iets anders aan wat snelheid zou kunnen beïnvloeden. Diverse malen getest en tijdstippen en de gemeten waardes zijn allemaal vergelijkbaar.


Helaas kan ik glasvezel verbindingen zelf niet op afstand doormeten. De snelheidsupgrade is wel goed gegaan. Je zou dus bekabeld die 200/200 Mbit/s moeten benaderen. Het is belangrijk dat je met een 'schone' laptop of pc meet. Soms zit er softwarematig nog een 'cap' op een interne netwerkkaart. Mocht er speciale netwerksoftware op jouw pc/laptop zitten wil je die dan uitzetten? Verder opletten dat je niet per ongeluk op een VPN zit. Als de metingen hetzelfde blijven, zou het nog heel fijn zijn als je een tweede pc/laptop hebt waarop je kunt testen. Dit vraag ik om de pc/laptop als bottleneck uit te sluiten. Aangezien de collega met wie je telefonisch gesproken hebt naar aanleiding van het ticket, ook het idee had dat het aan de apparatuur lag, wil ik dit toch even uitsluiten. Mocht de snelheid op een ander apparaat ook onder de maat blijven kan ik verdere actie ondernemen.


Pc nieuwe installatie , laptop is schoon en voor het eerst bedraad aangesloten. WiFi op Xiaomi mi max 3 telefoon en op het netwerk bij buurvrouw net zo snel als haar eigen nieuwe samsung. Ik test met 3 apparaten en 2 zijn bedraad , allen hebben toch een teleurstellende snelheid voor een 200/200 verbinding. Alleen de telefoon heeft 2 mogelijkheden (2,4Ghz en 5Ghz) een upload van 200 voor de 5Ghz en de download die normaal zou zijn voor een 50/50 verbinding. Wat moet en kan ik nog meer doen aan deze teleurstellende resultaten. Ook nog een nieuwe herstart gedaan voor glas Xperia box en tv ontvanger. Van 50/50 naar 200/200 gegaan om een mand te proberen hoe dat bevalt. Ik heb er alles aan gedaan om het goed te krijgen. Als deze problemen er niet waren dan had ik al die uren contact met klantenservice en het schrijven hier ook niet gedaan. Doe het toch niet met plezier het bellen en posten.


Een chat gehad met KPN medewerker Murad. Kreeg melding dat hij even ging lezen over de problemen. Maar hij kwam niet terug en herhaaldelijk vragen geen antwoord. Na een minuut of 20 heb ik het opgegeven. Nog een keer proberen…

Screenshot van medewerker die de chat grof verbrak.

 


Misschien ben ik net zo’n botte in jou ogen, maar jij wilt niet meewerken aan wat hij vraagt tot twee maal toe, dan zou ik ook houdoe zeggen, je bent :drooling_face: niet de enige die hulp nodig heeft.


Even goed lezen he , kan glas niet meten. Dan na wifi manager wel? WiFi upload 200 en download 67 bij een 200/200 verbinding. Misschien moet u ook hulp zoeken om goed te lezen (wil niet bot zijn of zo). Kunt u dimlicht even aanzetten om te kunnen controleren of er nog benzine in de tank zit.....


Je doet de manager, die staat in verbinding met het modem en dan kunnen ze de vaste lijnsnelheid ook terugzien bij KPN.


Je doet de manager, die staat in verbinding met het modem en dan kunnen ze de vaste lijnsnelheid ook terugzien bij KPN.

Ja en dan worden er ook andere settings veranderd zoals ik net nog in een recent bericht heb gelezen, zodat je van de drup in de regen kan komen :sob:. Als iemand veel vertrouwen heeft in de communicatie met KPN, dan kan die het wel doen. Maar als je even dit forum doorleest, schort daar vaak nogal eens wat aan. 


Tja, het is het 1 of het ander.


Wij kunnen de snelheid van een glasvezelverbinding niet nameten inderdaad, dat klopt. Als je de WiFi manager doet worden er ook speedtests gedaan en die resultaten zijn dan wel voor ons te zien. Ik zie daar nog geen resultaten van, maar ik zie wel dat er gisteren een afspraak is gemaakt voor een monteur, voor morgen. Het lijkt me het beste dat we dat bezoek even afwachten en kijken wat de verbinding daarna doet.


Wij kunnen de snelheid van een glasvezelverbinding niet nameten inderdaad, dat klopt. Als je de WiFi manager doet worden er ook speedtests gedaan en die resultaten zijn dan wel voor ons te zien. Ik zie daar nog geen resultaten van, maar ik zie wel dat er gisteren een afspraak is gemaakt voor een monteur, voor morgen. Het lijkt me het beste dat we dat bezoek even afwachten en kijken wat de verbinding daarna doet.


Monteur is vanochtend geweest. De fout zit buiten de deur en niet aan mijn zijde. In de centrale heeft monteur poort veranderd en een patch uitgevoerd. Daarna kwam de monteur terug en heeft hier met eigen apparatuur getest. Het is goed en kan even duren om dat het systeem zich aan het inleren is. Wel raar dat ik gelijk een email krijg van €50 voor de storing die niet aan mij ligt maar het in gebreke blijven van KPN. Als ikzelf geen software engineer en netwerkbeheerder naar de zaak had laten kijken was de fout van KPN niet opgelost geweest. Ik heb niet voor niets richting de 10 uur zitten bellen met klantenservice en op het forum geschreven.


Begrijp ik dat je snelheid nu goed is, na de aanpassingen die de monteur in de centrale heeft gedaan, @glasbak? Want in dat geval is het duidelijk dat het probleem aan onze kant zat en hoort de monteur gewoon gratis te zijn. Als de monteur echter is ingepland als een servicemonteur, dan worden die kosten automatisch in rekening gebracht op je komende factuur in november. Dat moeten we dan even handmatig corrigeren. Ik zie de kosten op dit moment nog niet in het systeem klaarstaan. Dat moet ik wel even afwachten voor we dat kunnen doen. Ik, of Marcia, kom daar volgende week bij je op terug.


Ja alles werkt nu zoals het hoort te zijn en ik ook gewend ben van KPN. Op koper nooit problemen gehad tot de overstap naar glas. Die ellende wil zo snel mogelijk vergeten. Het werk naar de oplossing was vele malen langer als het werk van de monteur.


Wat goed om te lezen dat het nu naar behoren werkt! Zoals Erik uitlegt, komen we in de aankomende week terug op de kosten. Ik ga er vanuit dat we daar ook wel uitkomen 🙂.


Ik ben nog even in overleg met een collega met wie je hebt gesproken, daarom heb ik nog niet gereageerd! Ik begreep dat deze collega jou nog wilde bellen, dus niet dat we allebei andere dingen gaan doen 😉. Ik kom er volgende week bij je op terug!


Ik ben nog even in overleg met een collega met wie je hebt gesproken, daarom heb ik nog niet gereageerd! Ik begreep dat deze collega jou nog wilde bellen, dus niet dat we allebei andere dingen gaan doen 😉. Ik kom er volgende week bij je op terug!

Ik doe niets en is ook niet nodig. Na de aanpassing in centrale had ik alleen gebeld voor de mail met rekening. Verder niets meer gedaan behalve forum bericht en aan jou.


Niets meer gehoord van jullie omtrend monteurs kosten. Ik heb op de juiste manier contact opgenomen voor het internet probleem. Hoe jullie de monteur inplannen kan ik niet kiezen. Het probleem zit in de centrale. Ze hebben mijn aansluiting in de centrale op een andere poort gezet (van poort 1 naar poort 90) en er is een patch uitgevoerd in de centrale. Monteur heeft daarna het signaal en snelheid hier gemeten in huis. Dat was nu eindelijk in orde.

Kameraad van mij die software engineer is en netwerk beheerder. Kent alle programmeer talen voor echt alles , had het probleem snel gevonden. Hij werkt met het nieuwste apparatuur wat er is. Hij ziet dat het probleem in een wijkkast en/of centrale zit. Pas na het melden van waar het probleem zit sturen jullie een monteur die hier ook constateert dat het probleem buiten de deur zit en alles hier in huis in orde is. Vind het ronduit beschamend en zelfs schandalig dat KPN hier een rekening voor schrijft richting klant voor het in gebreke blijven van KPN.


Ha @glasbak, ik had nog niet de tijd gehad om te reageren op je privébericht. Maar dan bij dezen: je krijgt natuurlijk de kosten van de monteur terug. Ik had gehoopt om die op dezelfde factuur al in mindering te kunnen brengen. Echter, was er nog wat discussie intern, waardoor ik dat niet meer heb kunnen doen. Ik zet het nu in het systeem en het wordt op de volgende factuur verrekend.Â