Skip to main content

Hallo daar, 

Ik heb sinds maandag een glasvezelaansluitpunt in mijn huis. Op dit moment zit ik nog aangesloten op DSL. Nu heb ik nog geen (O)NT om de glasvezel aansluiting te kunnen voltooien.

Ik heb nog geen glasvezel abonnement bij KPN, mij werd echter niet duidelijk of deze (O)NT (en eventuele aansluiting door een monteur (al vind ik het ook leuk om dit soort dingen zelf te doen😀)) inbegrepen is in mijn toekomstige glasvezel upgrade 🚀. Dit staat namelijk niet aangegeven in het ‘Abonnement aanpassen’ menu.

Mijn vraag is dus, hoe wilt KPN dat ik deze omzetting regel? Brengt een monteur deze glasvezelkast met zich mee? Hoe kom ik in contact met deze monteur? Zijn er kosten aan verbonden?

 

Mvg,

Bamihap

Je kan twee dingen doen;

1. Wachten op de brief die je gaat krijgen met de mededeling dat je omgezet gaat worden. 

2. Zelf de klantenservice 0800-0402 bellen en vragen om omgezet te worden.

Maar....een aansluiting in huis zegt nog niets over de oplevering van glasvezel.  Soms zit er maanden tussen het aanbrengen van de aansluiting en oplevering. 

Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Er zijn geen kosten.  Na de activatie kan je de snelheid aanpassen.


Je kan twee dingen doen;

1. Wachten op de brief die je gaat krijgen met de mededeling dat je omgezet gaat worden. 

2. Zelf de klantenservice 0800-0402 bellen en vragen om omgezet te worden.

Maar....een aansluiting in huis zegt nog niets over de oplevering van glasvezel.  Soms zit er maanden tussen het aanbrengen van de aansluiting en oplevering. 

Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Er zijn geen kosten.  Na de activatie kan je de snelheid aanpassen.

En soms zit er uren tussen... Ik zie dit argument echt vaak op het forum voorbij komen, maar over het algemeen is het zo dat wanneer de FTU hangt deze ook direct actief kan worden.

Ik ben serieus als ik meldt dat ik afgelopen vrijdag nog bij een klant was waar in de ochtend de FTU was geplaatst en in de middag kwam ik het abonnement omzetten naar glas. @ts dat houdt in een ONT plaatsen en modem aansluiten op deze ONT


Ik neem jou 100% serieus @Ik_Combineer maar wat ik bedoel in de aanlegfase. Er zijn mensen die verwachten dat als op dinsdag de aansluiting binnen is gebracht dat het 2 dagen later werkt. Er zijn gevallen van langs gekomen dat het een half jaar duurde voor er een omzetting kon plaatsvinden. Maar als het anders is roep je maar😉


Hier is alles klaar, maar het wachten totdat Liander nog twee van de drie wijkcentrales heeft aangesloten 🤣 pas dan gaat de aannemer alles afmelden, en daarna zal ergens een actieve aansluiting komen 😅


 

Je kan twee dingen doen;

1. Wachten op de brief die je gaat krijgen met de mededeling dat je omgezet gaat worden. 

2. Zelf de klantenservice 0800-0402 bellen en vragen om omgezet te worden.

Maar....een aansluiting in huis zegt nog niets over de oplevering van glasvezel.  Soms zit er maanden tussen het aanbrengen van de aansluiting en oplevering. 

Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Er zijn geen kosten.  Na de activatie kan je de snelheid aanpassen.

Excuses voor mijn late reactie! Volgens kpnnetwerk.nl is mijn adres beschikbaar voor glasvezel. Ik kan vervolgens voor meerdere providers kiezen. Ik denk echter dat bij KPN blijven het handigst is!

Er is nu nog steeds niet duidelijk of ik online een afspraak kan maken voor een monteur. Ik denk dat ik later maar even bel naar de klantenservice.