Skip to main content

Goedenavond, Ik heb al enige tijd een Kreatel Communications AB, met IP-adres: 192.168.2.180 op mijn wifi netwerk. Het maakt niet uit of ik mijn wachtwoord wijzig. Het apparaat blijft verbonden.

Hoe kan ik deze verwijderen? 

Hoi, dit is je KPN tuner. Gr Marco 


Kreatel is de fabrikant van de netwerkinterface in veel van de tv-ontvangers van KPN. Deze zal ook niet op de wifi zitten maar bekabeld waardoor het wijzigen van een wachtwoord geen verandering teweeg zal brengen.


Bedankt voor jullie reactie, @NHendriks en @Marco1908.

Maar nu is mijn situatie als volgt: Ik woon in een rijtjeshuis, wat opgedeeld is in 3 appartementen. Ik woon op de 1e verdieping en heb het internet geregeld (mede omdat ik een bedrijf aan huis heb). Mijn bovenbuurvrouw betaalt maandelijks aan mij, alleen de bewoners op de begane grond betalen niks en zeggen geen internet (nodig) te hebben. 

Toch hoor ik daar dagelijks de televisie aanstaan. 

Hoe check ik nu of zij gebruikmaken van mijn internet? Kan het zijn dat zij een kabel hebben lopen vanaf de Kreatel naar hun woongedeelte?


Waar zitten de aansluitingen beneden? Maken de beneden buren geen gebruik van de (ziggo) kabel? Het is goed mogelijk dat daar een actief TV signaal op staat.

Zoals u het beschrijft zou er dan een HDMI kabel moeten lopen vanuit uw woonruimte vanaf de TV ontvanger dan kan er enkel worden gekeken naar de zender waar die box opstaat en deze moet aanstaan.

Wat wel mogelijk  is een netwerk kabel vanaf de KPN modem/router dat er via de KPN app of anderszins TV wordt gekeken. Dan zou u een ander vreemd IP adres en apparaat moeten zien.


Waar staat het KPN modem @MelRD? Bij jou op de verdieping? Zo ja, dan is het niet mogelijk dat er via jouw abonnement naar interactieve tv gekeken wordt, tenzij er een kabel van het modem naar de benedenverdieping zou lopen. En dan alsnog zouden ze je abonnementsnummer en pincode moeten weten om een tv-ontvanger in gebruik te kunnen nemen. Datzelfde geldt voor iTV online, dat lukt niet via jouw abonnement tenzij ze over je inloggegevens beschikken. 


De kans is heel groot dat de onderburen Ziggo hebben. Dat lijkt me ook heel logisch. 

Maar als u het niet vertrouwd, zet dan gewoon even de Experiabox uit als u de tv van de onderburen hoort schetteren. Gewoon de stekker uit het stopcontact trekken voor 5 minuten ofzo. Als de tv van de onderburen vrolijk verder gaat, dan gaat dat echt niet via uw aansluiting van KPN. 

Wel verstandig om dat te doen als de bovenburen niet thuis zijn 😁


@Nick83, hahaha, daar heb ik ook aan zitten denken. Ik denk dat ik dat morgen doe. Mijn bovenbuurvrouw is er een maand niet; daarom viel mij de verbinding juist op in de app. 

Morgen ben ik een dag buiten de deur werken, dan trek ik gewoon alles eruit!

 

Het modem staat in de meterkast, beneden. Het enige dat ik zie is dat diè gekoppeld is met een glasvezelkastje. 

 

Maar hoe kan er èn KPN èn Ziggo in één huis zitten?

Ik wist niet dat dat kon.

 


Ziggo heeft een heel eigen netwerk. Die gebruikt coax kabels. Dus dat kan heel goed.

Als u de Experiabox onder heeft staan, in het bereik van de buren dus, dan is het voor hun wel heel makkelijk om er stiekem gebruik van te maken. Of zit de meterkast op slot en hebben ze de sleutel niet?

Als u gebruik maakt van glasvezel, dan kunt u de Experiabox heel makkelijk naar boven halen. Dan heeft u er zelf alle controle over. Er loopt nu vanaf de Experiabox een kabel naar boven? 


@Nick83 : Er hangt onder het glasvezelkastje een Technetix FRA- 752/N , ik denk dat ze die gebruiken voor hun tv. 

Aan de het glasvezel kastje hangt alleen mijn modem, verder niks. 

Is dat effe een domper; moeten we de kosten maar met z'n tweeën blijven delen😔 


@Nick83 : Er hangt onder het glasvezelkastje een Technetix FRA- 752/N , ik denk dat ze die gebruiken voor hun tv. 

Dat is coax inderdaad. Zal wel van ziggo zijn. Of misschien een andere kabelaar.

Aan de het glasvezel kastje hangt alleen mijn modem, verder niks. 

Dat is logisch. Er kan maar 1 modem aan. Maar achterop het modem zitten 3 of 4 gele lan poorten. Als er nog 1 van vrij is, dan zouden ze daar heel simpel een utp kabel in kunnen steken. Dan hebben ze internet. 


@Nick83 : Er hangt onder het glasvezelkastje een Technetix FRA- 752/N , ik denk dat ze die gebruiken voor hun tv. 

Dat is coax inderdaad. Zal wel van ziggo zijn. Of misschien een andere kabelaar.

Aan de het glasvezel kastje hangt alleen mijn modem, verder niks. 

Dat is logisch. Er kan maar 1 modem aan. Maar achterop het modem zitten 3 of 4 gele lan poorten. Als er nog 1 van vrij is, dan zouden ze daar heel simpel een utp kabel in kunnen steken. Dan hebben ze internet. 

En kunnen ze dus gewoon op je complete netwerk..…

Niet echt een gewenste situatie lijkt me. 


Goed uitgezocht @MelRD!

 

Aan de het glasvezel kastje hangt alleen mijn modem, verder niks. 

Dat is logisch. Er kan maar 1 modem aan. Maar achterop het modem zitten 3 of 4 gele lan poorten. Als er nog 1 van vrij is, dan zouden ze daar heel simpel een utp kabel in kunnen steken. Dan hebben ze internet. 

En kunnen ze dus gewoon op je complete netwerk..…

Niet echt een gewenste situatie lijkt me. 

Dit klopt wel, mochten ze willen dan kunnen ze zonder al te veel moeite gebruik maken van jouw verbinding. Als het mogelijk is, kan je beter je modem in jouw woning plaatsen. Loopt er nu een netwerkkabel van het modem beneden naar jouw tv-ontvanger boven? In dat geval kan je die kabel ook in je glasvezel aansluiting steken en je modem daar boven mee aansluiten 🙂


@Nick83 : Er hangt onder het glasvezelkastje een Technetix FRA- 752/N , ik denk dat ze die gebruiken voor hun tv. 

Aan de het glasvezel kastje hangt alleen mijn modem, verder niks. 

Is dat effe een domper; moeten we de kosten maar met z'n tweeën blijven delen😔 

Het is wel een bijzondere situatie wie is nu de hoofdbewoner?  De meterkast wordt dus gedeeld, de overige nuts voorzieningen  ook?


@Galdor68 Tja, het is een beleggingspand. Er is niet echt een hoofdbewoner. 

De meterkast is gedeeld en de overige nutsvoorzieningen ook.  


Ik vind het in zulk soort situaties altijd bijzonder dat de verhuurder dan zegt: je zoekt het maar uit hoe je het met het internet doet. U deelt het nog netjes met uw bovenbuur 👍 Er zijn ook situaties waarbij men dat niet doet. Men wil dat dan niet. Dan heeft de bovenbuur dus niets.


@Nick83 : ‘Bijzonder’ is het zeker! En bedankt voor het compliment😊

Het komt in dit soort situaties altijd neer dat degene die er het langst woont maar de verantwoordelijkheid over het internet heeft; of je het wil of niet! Nu gaat de bovenbuurvrouw verhuizen en sta ik idd voor een uitdaging. 

Betreft de verbinding bij de onderburen: Zij hebben helemaal aan het begin, toen zij hier kwamen wonen, idd een kabel in mijn modem gehangen. Die heb ik er uitgetrokken en ‘verstopt’ in de meterkast! Aangezien het zo'n zooi is in die kast en zij niet zelf die kabel hebben gekoppeld, zullen zij dit nooit begrijpen en opnieuw kunnen koppelen.😈 Ik kijk ook bijna dagelijks naar wat er aan mijn modem vast zit. 

Is geen ideale situatie, maar ik moet even roeien met de riemen die ik heb. 

Om mijn modem bij mij boven te plaatsen, is geen optie. Misschien dat ik de verhuurder/ makelaar maar eens aanspreek hierover!


Om mijn modem bij mij boven te plaatsen, is geen optie. Misschien dat ik de verhuurder/ makelaar maar eens aanspreek hierover!

Waarom niet? Loopt de kabel naar de bovenbuur misschien vanuit de meterkast?


@Nick83 : Yep! Precies dat.