Skip to main content

Wij zijn de wanhoop nabij.

Sinds enige tijd is ons internet, dwz zowel de WiFi als bedraad en ook de tv, onbetrouwbaar. 
We hebben gebeld met KPN, er zijn al drie monteurs langs geweest, maar er is niets opgelost!

Het is extra lastig, omdat de drie kinderen net in een toetsweek zitten, waarvan één in het examenjaar. Verder wordt er ook lesgegeven vanuit huis door mijn vrouw, die docent is, maar dat gaat ook niet!!

Er is ons beloofd dat vandaag een “expert” langs zou komen tussen twee en vier. Mijn vrouw had vandaag verplichtingen op school, maar is eerder teruggekomen. Er kwam om half 5 geen expert, maar een monteur, die alleen een contactje heeft schoongemaakt, wat niet heeft geholpen. 
 

Morgen weer een dag van toetsen en thuiswerken, dat gaat weer niet lukken. KPN helpt niet goed en komen gemaakte afspraken niet na. 
 

actie KPN!!!

 


 

 

Maar wat gebeurt er dan allemaal? Wat is er aangesloten op het modem?


Op het modem zijn twee tv’s aangesloten en een switch.

Op de switch zijn 6 versterkers aangesloten (van KPN) en de aansluitingen van de rest van het huis. 
In totaal zijn er 7 tv’s met een KPN kastje.

Het gekke is dat soms de WiFi uitvalt en de rest nog werkt. Soms valt ook het bedrade internet weg. 


Dus diverse tv ontvangers gaan via een switch? Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat is een must!!!


Ja en ja.

het is de Netgear JGS524E, ondersteunt IGMP snooping.

Het probleemloze netwerk dat jij beschrijft heb ik staan...


Wat voor abonnement heb je? Welke snelheid?


500, de hoogste


En een v10, alles keurig bekabeld en toch gaat het mis. Kan je een keer een paar uur testen zonder aangesloten randapparatuur? Gewoon om te kijken of er niet achter je modem iets mis gaat. Om eerlijk te zijn gaat het vaker mis door iets achter het modem dan door iets voor het modem. Maar altijd een zoektocht.


Ja, we kunnen testen, graag zelfs, we willen van het probleem af!

Het vervelende is dat het op en af gaat, dat zal het testen heel lastig en tijdrovend maken.


Je hebt best een groot netwerk met veel kabels en stekkertjes.  Vooral de stekkertje zijn soms best kwetsbaar.  Zit er één bij die  sluiting maakt dan merk je dat. Vandaar mijn voorstel om eerst te bepalen of het voor of achter het modem fout gaat.


Snap ik. Ik heb nu een kleinere switch genomen, met 6 uitgangen. Die heb ik nu in gebruik en dat gaat goed. Nu ga ik deze 6 op de andere switch aansluiten en kijken hoe dat gaat. 


Hoi @TommyQ . Welkom op het forum.

Hoe is dit afgelopen? Ik begrijp dat er ook al monteurs zijn geweest. Heb je daar nog iets van gehoord?


De monteurs, er zijn er zo’n 4 geweest, hebben niets kunnen betekenen. De situatie nu is wel verbeterd, ik heb alle kabels uit de switch gehaald en ze stuk voor stuk terug gedaan met lange tussenpozen om te testen. Het internet lijkt stabiel, maar de WiFi op de benedenverdieping valt zo nu en dan opeens weg. 
Bij KPN is er iemand die we op de hoogte houden en die meedenkt.