Skip to main content

Ik heb nieuw modem gehad maar krijg nog steeds de foutmeldingen Stb 400 zwaar irritant als de tv steeds uitvalt. Ik heb 12 jaar bij versatel gezeten nooit problemen. Sinds januari 2023 kpn maar steeds ellende

Hallo @Wantus heb je glasvezel of koper?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de tv-decoder aangesloten op het modem?

Rechtstreeks bekabeld of anderszins?

 


Hoi

Zwarte kpn 12, koperverbinding . Merk tv box geen idee zat in 1 pakket. De tv box is met kabel verbonden ongeveer 5m 

 


Hallo @Wantus 

misschien geeft onderstaande link een oplossing voor je:

Verbinding met zender verbroken in beeld, zo los je het op | KPN

Succes.


Met dank allemaal deze trajecten al doorlopen. Hierna nieuw modem gehad met adapter tijdje ongeveer twee weken weg geweest nu begint de elende weer . Ik denk slechte verbinding naar wijkcentrale maar als dat het niet is kan ik een monteur betalen. Ik had een oplossing van kpn verwacht op dit forum


Hoi @Wantus ,

Heb je toevallig een SMA omvormer?


Uuh Nee. Ik weet eerlijk gezegd niet wat een sma omvormer is . net weer restart gehad. Kpn zit dat ook wel maar heeft niet echt een verklaring


SMA-omvormer kan worden gebruikt bij zonnepanelen. SMA is een bekend merk, maar er zijn ook andere omvormers voor zonnepanelen.


Hoe ziet je netwerk er verder uit, @Wantus ?

Zou je een overzicht kunnen maken van de aangesloten apparaten?

Dank alvast!


ik heb een dsl verbinding , modem in meterkast en kabel verbinding naar tvbox ong 5m

tv box is goed , het modem gaat spontaan steeds opstarten , verder geen bijz dingen op wifi aangesloten 2 telefoons en een tablet


Helder!

Zou je de DSL waardes + het modemlog kunnen delen?

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dinternet%2D132/dsl%2Dstatuspagina%2Ds%2Dlezen%2D466723

 

Het modemlog vind je via de webinterface → My modem → Maintenance → Logs.

 


Hoi @Wantus, welkom op het forum. Het forum is een plek waar klanten elkaar kunnen helpen en wij springen bij als het nodig is. Dat kan soms een aantal dagen duren, het forum is geen chat. Het nieuwe modem gaf geen verbetering voor de verbinding dus. Dat de tv-ontvangers die melding geven is een gevolg van het wegvallende internet lijkt het. Heb je de log die Martijn vroeg al kunnen bekijken? Zie je daarin iets?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ont vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.