Skip to main content

Jammer dat er een onduidelijkheid zit in het installatieproces van de superWiFi (pakket met 2 wifipunten) In het pakket zit één ethernetkabel, maar je hebt voor een goede installatie tijdelijk een tweede nodig. Dat wordt niet uitgelegd in het installatieproces. Het eerste superWiFi punt koppel je met het meegeleverde kabeltje aan de Experiabox. Dan moet je de tweede ook tijdelijk aansluiten op de Experiabox zodat ie de gegevens kan overnemen. Omdat ik zo gauw geen tweede ethernetkabeltje had, en omdat het niet duidelijk was in de handleiding, heb ik tijdelijk het meegeleverde kabeltje gebruikt voor die tweede tijdelijke aansluiting. Maar dan valt het eerste Wifipunt uit, en dan volgens mij lukt het dan niet later om de Wifiverbinding tussen beide tot stand te brengen. Gebeld met de klantenservice, vriendelijk geholpen, maar geen oplossing. Advies was om het idd te proberen met een tweede ethernetkabeltje. Gelukkig vond ik er nog ergens een. Nog een keer geprobeerd, en ja hoor, de installatie was zo gepiept. Jammer KPN! Want het appje leidt je eigenlijk heel handig door de installatie, maar het stapje wat je moet doen voor het juist verbinden van het tweede WiFipunt is onduidelijk. Dus of een tweede ethernetkabeltje meeleveren, òf aangeven dat je zelf voor een tweede moet zorgen. Gratis tip! Scheelt een hoop calls denk ik. 


*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Er horen 2 kabels bij te zitten. Heeft u de doos helemaal uit elkaar gehaald? Als er echt maar 1 bij zit, dan klopt dat niet.


Ja, de hele doos binnenstebuiten gekeerd, onder de tafel gekeken 😉 , maar er zat maar één kabeltje in. Het zou handig zijn als op de doos stond wat er precies in zit, dan heb je die onduidelijkheid niet. En natuurlijk jammer dat ze bij de klantenservice niet weten dat er twee in de doos moeten zitten...


Hallo @lakroes, welkom op ons Forum!

Als ik je bericht zo lees lijkt het me inderdaad geen onverstandig plan om wat duidelijker te maken wat er precies in het SuperWifi startpakket hoort te zitten. Ik ga dit dan ook intern als feedback doorgeven en hoop dat er wat mee gedaan wordt. Mijn excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren, goed om te lezen dat het uiteindelijk wel is gelukt. En natuurlijk: bedankt voor de tip!


Reageer