Skip to main content

Beste KPN

Eigenlijk ben ik niet zo blij al had ik gehoopt dat wel te zijn en dat ik kon genieten van een snelle betrouwbare glasvezel aansluiting maar helaas is dat nog niet het geval!

 

Al enige maanden is een ploeg bij ons in de wijk glasvezel aan het aanleggen en ons huis is nu zover dat ik zou kunnen overgaan naar de nieuwe glasvezel aansluiting.

Via de klantenservice heb ik toen telefonisch er voor gezorgd dat mijn huidige aansluiting over zou gaan. Dit zou gisteren gebeuren maar helaas is dat niet gelukt (althans niet bij ons in de woning) want volgens de klantenservice die ik vandaag een uur aan de lijn heb gehad is mijn abonnement wel op afstand overgezet naar een glasvezel abonnement.

Ik kan mijn expiriabox niet aansluiten aan mijn glasvezelaansluitpunt omdat er nog een glasvezelmodem hangt.

Tijdens mijn eerste contact met de klantenservice kreeg ik te horen dat er een pakket opgestuurd zou worden met daarin de apparatuur met o.a. het glasvezelmodem en dat ik deze zelf zou moeten aansluiten!! Er  is wel een pakket geleverd maar daar zat alleen mijn tweede TV ontvanger in maar geen glasvezelmodem. Wederom contact gezocht met de klantenservice omdat het modem niet was geleverd toen werd mij verteld dat er een monteur zou komen die het modem bij zich zou hebben dus dat zou niet voor problemen zorgen. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Omdat ik nog steeds niet gerust was of alles wel goed zou gaan ben ik naar de plaatselijke KPN winkel gegaan waar ik jammer genoeg niet al te prettig ben behandeld door een hard schreeuwende KPN medewerker met een mondkapje op. Die mij alsnog verklaarde (overigens zonder mij gegevens te raadplegen) dat alles door een monteur zou worden overgezet op de afgesproken datum.

We zijn nu daags nadat alles overgezet zou zijn maar er is geen monteur geweest. Hierover heb dus wederom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en daar melde ze mij dat er helemaal geen afspraak met een monteur gepland stond gisteren. Derhalve kan ik wel melden dat ik toen wel erg prettig werd behandeld maar na een uur bellen wordt ik nu teruggebeld om alsnog te horen wanner de monteur langs kan komen.

Dus na lang wachten weet ik nog niks en mag ik hopen dat de monteur op een tijdstip belt en wil komen die mij uitkomen.

Alleen het glasvezelmodem hoeft geplaats te worden door een monteur het overzetten en verplaatsen van mij experiabox (Dit omdat mijn glasvezelaansluitpunt in een ander hoek van de woonkamer zit als mijn telefoon aansluiting) kan ik prima zelf doen.

 

Afwachten maar en ik merk dat ik dat niet echt prettig vind!

U bent gewoon ongeduldig :grin:

 


Bijzondere reactie! maar mag een mens ook wel teleurgesteld zijn? 

Dat er coronamaatregelen genomen zijn in de KPN winkels kan ik mij voorstellen maar als je eerst buiten moet wachten in de regen dan alsnog uitgenodigd wordt om binnen te komen maar ik had nog geen stap binnen gezet en krijg in een dringende toon te horen dat ik de desinfecterende gel nabij de ingang moet gebruiken uit een potje waar reeds jan en alleman heeft aangezeten, Daarna schreeuwt de KPN medewerker mij toe met een mondkapje op en een spatscherm tussen ons in. Ik heb nog geprobeerd te vertellen dat ik een klein gehoor probleem heb maar ook dat werd niet opgevangen!

 

Ik ben ooit mijn werkzame bestaan begonnen bij dit prachtige (toen nog staatsbedrijf) dienst verlenen de bedrijf. Maar goed dat was nog in het tijdperk van draaischijven en een toestel met een draadje.

Maar vooralsnog geef ik KPN het voordeel van de twijfel en hoop dan ook dat het spoedig wordt opgelost zodat ook ik kan en mag genieten van mijn glasvezel aansluiting.


Hoi @elna152 . Welkom op het forum.

Jammer om te lezen dat het allemaal zo stroef gaat. Ik zie dat er voor jou nu tickets open staan. Nu weten we in ieder geval zeker dat het in behandeling is. Wanneer er precies contact gezocht wordt kan ik je helaas niet vertellen. Dat zullen we even af moeten wachten. 


@Erwin_ Hoe worden zulke afspraken dan ingepland, is dat niet individueel maar bijv. na afronding van het ombouw project?