Glaspoort.nl heeft ongeldig certificaat Apple raad af hun website te bezoeken. Wat nu? te doen?
De vraag is waarom Apple dat certicaat afkeurt, er lijkt immers niets mis te zijn met dat certificaat.
Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je te zien krijgt?
Hier niks aan de hand op iphone

Hmmm, het root certificaat wordt dus niet vertrouwd in Safari. Dit lijkt me echt een foutje bij Apple.
Tja veiligheid voor alles. Is er iemand van Apple die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Heb jij alle updates geïnstalleerd?
Tja veiligheid voor alles. Is er iemand van Apple die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Nogmaals, dit lijkt me echt een foutje in Safari.
Alle updates gedaan.

In de Popup-venster gewoon klikken op "Vertrouw”
Ja vertrouw en je kunt verder maar dat lijkt eng.
certificaten zijn er toch niet voor niets?
Dat klopt maar je hebt het hier over een root certicaat die op jouw machine niet geregistreerd is als "trusted root certificate". Die zou eigenlijk gewoon standaard geregistreerd moeten staan maar anders kan je dat rustig doen.

iPhone heeft er geen enkel probleem mee.
Dat komt doordat uit welke reden dan ook de certificaat van certSIGN Web CA bij jouw Mac is nog niet geïnstalleerd. Glaspoort.nl heeft geldige SSL certificaten en deze zijn nog niet verlopen
Common Name = www.glaspoort.nl
Organization = Koninklijke KPN N.V.
Issuer = certSIGN Web CA
Serial Number = 230CB911D3AD4560E35075
SHA1 Thumbprint = BC4B9534F0ED32AB3D706EDA56544A05B25CBD3B
Key Length = 4096
Signature algorithm = SHA256-RSA
Secure Renegotiation:
TLS Certificate has not been revoked
OCSP Staple: Good OCSP Origin: Good CRL Status: Good
TLS Certificate expiration
The certificate expires September 18, 2025 (213 days from today)
Certificate Name matches glaspoort.nl
Subject www.glaspoort.nl Valid from 18/Sep/2024 to 18/Sep/2025 Issuer certSIGN Web CA Subject certSIGN Web CA Valid from 06/Feb/2017 to 06/Feb/2027 Issuer
Ok hopelijk wordt hij op mijn mac ook geldig, zal Apple vragen.
vooralsnog allen bedankt voor het meedenken.
Ok hopelijk wordt hij op mijn mac ook geldig, zal Apple vragen.
vooralsnog allen bedankt voor het meedenken.
Gewoon op "Vertrouw" klikken en dat certificaat installeren, daarvoor hoef je niet op Apple te wachten.
Dank
Als je een andere browser gebruikt, bijvoorbeeld Firefox, dan werkt het waarschijnlijk ook. Want Firefox heeft z'n eigen certificatenstore volgens mij.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.