Skip to main content

In de avond (21 uur) krijgt een kennis van mij (in bejaardenappartement) bezoek van een KPN-medewerker; althans iemand met zo'n jasje aan. Zij is helemaal geen lid van KPN , woont al lang op dat adres, maar hij zou de glasvezel komen controleren. Na een dringend verzoek om te vertrekken doet hij dit.

Later belt ze naar KPN en krijgt dan te horen dat het inderdaad zo is dat de glaszvezel gecontroleerd wordt en dat daarna de vraag van overstappen zou komen.

Wat denken jullie nou zelf? Dit gebeurt blijkbaar vaker maar verwachten jullie nu werkelijk van mensen dat ze gewoon de deur open doen? ZIJN er nog mensen die dat doen?

Ik vind dit echt niet kunnen. Je maakt mensen ongerust op deze manier. Laat mensen met rust in de avond!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

In de avond (21 uur) krijgt een kennis van mij (in bejaardenappartement) bezoek van een KPN-medewerker; althans iemand met zo'n jasje aan. Zij is helemaal geen lid van KPN , woont al lang op dat adres, maar hij zou de glasvezel komen controleren. Na een dringend verzoek om te vertrekken doet hij dit.

Later belt ze naar KPN en krijgt dan te horen dat het inderdaad zo is dat de glaszvezel gecontroleerd wordt en dat daarna de vraag van overstappen zou komen.

Wat denken jullie nou zelf? Dit gebeurt blijkbaar vaker maar verwachten jullie nu werkelijk van mensen dat ze gewoon de deur open doen? ZIJN er nog mensen die dat doen?

Ik vind dit echt niet kunnen. Je maakt mensen ongerust op deze manier. Laat mensen met rust in de avond!

Wat heeft deze vraag met dit topic te maken @Jacinta van Rijs ?


Misschien kan een KPN medewerker er even een apart topic van maken. 

Wat betreft de vraag van @Jacinta van Rijs: veel mensen zijn overdag niet thuis. Daarom werken KPN monteurs soms ook in de avond. Dan zijn mensen meestal wel thuis. 

U kennis is dan geen klant van KPN, maar misschien lopen er wel glasvezelkabels door de meterkast naar de bovenburen. Misschien kwam de monteur daar even naar kijken.


Gewoon even om legitimatie vragen lijkt me een goed idee.

 


Ik vraag me af wat je denkt te zien aan een legitimatie, zeker als iemand fout wil. Het is best lastig om zeker te weten dat je iemand kan vertrouwen die ongepland aanbelt. 


Hi @Jacinta van Rijs, welkom hier. 

Het kan gebeuren dat dit door ons wordt gedaan. Het tijdstip van dit bezoek doet me wel twijfelen, zou ik mogen weten in welke stad/dorp dit is geweest, eventueel een postcode zonder huisnummer? Dan kan ik dit navragen. 


Ik zou iedereen met klem adviseren nooit iemand binnen te laten zonder dat daar vooraf een afspraak voor gemaakt is, ook niet als die persoon zich kan (lijkt te kunnen) legitimeren.


Alex van KPN,

bedankt voor je reactie het gaat om: 2131XW in Hoofddorp!

groet Jacinta


Dankjewel, ik neem dit mee.Â