Ik heb een vraag die al eerder is gesteld, maar dat topic is afgesloten en een bijna zelfde vraag wijkt toch af,vandaar een nieuwe topic.
Ikheb mijn abonnement gewijzigd, ik ga van 100 naar 200 mb en krijg 2 nieuwe tv ontvangers.
Alles prima geregeld door een super vriendelijke jonge dame,die had echt plezier in haar werk,visitekaartje voor kpn,maar dat terzijde.
Maar nu kreeg ik gisteren,vlak voor middernacht een mail,dat er een monteur staat ingepland om alles aan te sluiten.
Maar ik heb al glasvezel, zolang het bestaat,hier werd zo ongeveer als 1e in Nederland glasvezel aangelegd,in 2003-2004.
Ik krijg geen nieuw modem,die is ook nog maar 2 jaar oud,maar wel een nieuw kastje voor in de meterkast inclusief adapter.
Ik heb al gebeld met kpn,maar de man aan de telefoon had geen idee,of het echt noodzakelijk is dat de monteur langskomt.
Ik moet er vrij voor nemen en als het niet echt noodzakelijk is,hoeft de monteur dus niet te komen.
De kastjes verwisselen kan ik uiteraard zelf,maar het kastje in de meterkast niet.
Als het niet noodzakelijk is,wil ik de monteur annuleren, maar dat kan online niet.
De mij toegestuurde sms met de link om dat te doen,is alleen geschikt om de afspraak te wijzigen,niet om te annuleren,foutje bedankt.
Ook de man van de helpdesk kon de afspraak niet annuleren.
Ik heb de afspraak al een dag verzet,zodat ik eerst zelf kan kijken,of ik boel goed geïnstalleerd krijg.
Kortom,is het echt noodzakelijk dat het kastje in de meterkast vervangen wordt?
Bijgaand foto van het huidige kastje.
Overigens loopt de verbinding van de meterkast naar het aansluitpunt,waar de modem op is aangesloten, over de oude koperdraad,omdat de meterkast te ver van de woonkamer zit en er anders door teveel
muren geboord moest worden.
De draadloze verbinding gaf te veel storing en heb ik alleen nog voor de slaapkamer.
Volgens de monteur destijds, had dit geen invloed op de verbinding en mijn huidige 100 mb verbinding geeft in de praktijk een acceptabele 85 mb.