Skip to main content

Hallo,

 

Ik kreeg per post een ongevraagd pakket met spullen voor mijn TV. In de mails leek het alsof ik iets besteld had. ‘Uw pakket is onderweg!’. Ik heb echter niets besteld.
 

Er is geen enkele toelichting bij. Waarom krijg ik dit? Moet ik nu iets doen? 

graag hoor ik van jullie.

 

Vriendelijke groet,

 

Aad.

 

Even gratis bellen met 0800 0402, Facebooken of X-en @AdrianusB 


Wat heb je precies gehad @AdrianusB ?

 


Ik kreeg een doos met daarin twee zwarte boxjes en afstandsbedieningen voor de TV.


Ik kreeg een doos met daarin twee zwarte boxjes en afstandsbedieningen voor de TV.

Dan zijn waarschijnlijk je oude TV ontvangers aan vervanging toe, dit gaat automatisch.
Welke had je hiervoor ?


Heb je toevallig witte tv ontvangers? Deze worden actief omgeruild. Als het goed is krijg je ook een melding in het scherm wanneer je deze aan zet dat ze over een X aantal dagen stoppen met werken.


Ik heb zwarte doosjes bij mijn TV. De doosjes die ik kreeg zijn een stuk kleiner. Ik heb de huidige al zo’n 8 jaar. Er zitten DVS1200 toestellen bij. Die heb ik net opnieuw moeten kopen omdat ze alle drie kapot waren…

 

Wel vreemd dat er bij zo’n vervangingspakket geen enkele informatie zit. Goed te horen dat er meldingen komen op het scherm.

 

Kan ik dat nieuwe spul zonder meer omruilen?

 

 


Ik heb zwarte doosjes bij mijn TV. De doosjes die ik kreeg zijn een stuk kleiner. Ik heb de huidige al zo’n 8 jaar. Er zitten DVS1200 toestellen bij. Die heb ik net opnieuw moeten kopen omdat ze alle drie kapot waren…

 

Wel vreemd dat er bij zo’n vervangingspakket geen enkele informatie zit. Goed te horen dat er meldingen komen op het scherm.

 

Kan ik dat nieuwe spul zonder meer omruilen?

 

 

KPN zal binnenkort een brief sturen waarin staat wat je terug moet sturen, dat is minimaal de oude kast(jes) zelf met de bijbehorende stroomadapter(s) @AdrianusB 

Losse kabels en afstandsbedieningen kun je houden.

 


Het was wel handig geweest wanneer de brief was gestuurd voordat de doos met spullen kwam. Ik heb het nu verwisseld en was net van plan de oude doosjes naar de milieustraat te brengen.


... was net van plan de oude doosjes naar de milieustraat te brengen.

Waarom zou u spullen van KPN naar de milieustraat brengen? Het zijn toch spullen van KPN? Ze zijn in dit geval niet eens kapot. 


Het was wel handig geweest wanneer de brief was gestuurd voordat de doos met spullen kwam. Ik heb het nu verwisseld en was net van plan de oude doosjes naar de milieustraat te brengen.

Je hebt de spullen in bruikleen, zijn dus eigendom van KPN 

Als je de spullen naar de milieustraat had gebracht had je een factuur voor de vervangingswaarde gehad, dus maar goed dat je dat niet gedaan hebt @AdrianusB 


Ik heb zwarte doosjes bij mijn TV. De doosjes die ik kreeg zijn een stuk kleiner. Ik heb de huidige al zo’n 8 jaar. Er zitten DVS1200 toestellen bij. Die heb ik net opnieuw moeten kopen omdat ze alle drie kapot waren…

 

Wel vreemd dat er bij zo’n vervangingspakket geen enkele informatie zit. Goed te horen dat er meldingen komen op het scherm.

 

Kan ik dat nieuwe spul zonder meer omruilen?

 

 

In het pakket zaten dus ook DVS1200 Apparaten?

 


Ja, die zaten erbij.


Dat is dan wel gek omdat je deze meestal niet gratis krijgt maar echt zelf moet aanschaffen.

Je moet dus even een moderator afwachten die mee kan kijken in jouw vraag.

 


Inderdaad. Heel bijzonder dat er een nieuwe DVS set bij zit. Die geeft KPN normaal gesproken nooit weg. Iedereen moet ze gewoon kopen.

Bent u misschien XS4ALL klant ofzo?


Oh, ik heb met vergist. Er zit geen DVS set bij. Ik had er drie en die bleken allemaal ineens kapot. Ik heb ze moeten kopen voor 90 euro.


... was net van plan de oude doosjes naar de milieustraat te brengen.

Waarom zou u spullen van KPN naar de milieustraat brengen? Het zijn toch spullen van KPN? Ze zijn in dit geval niet eens kapot. 

Het verbaast me hoe vaak mensen spullen van KPN naar de '’milieustraat'’brengen hier op het forum.


Hallo @AdrianusB, het kan zijn zoals enkele mede-forumleden al zeggen: Oude tv-ontvangers worden omgeruild. Het kan echter ook zijn dat je wellicht jouw pakket gewijzigd hebt? Daar heb je dan per e-mail communicatie over ontvangen met o.a. een overzicht van hoe jouw pakket er straks uitziet. 

Mocht het allemaal toch onduidelijk zijn, hoe het nu precies zit? Een medewerker van de klantenservice kan de veranderingen voor jou uitleggen en zien waarom er nieuwe tv-ontvangers naar jou zijn opgestuurd. 


Jeroen,

 

Ik begrijp het. Het belangrijkste was dat er geen enkel bericht was vooraf aan de levering van het pakket en overigens ook nu nog niet. 
 

Jullie  verdienen daarmee geen prijs voor goede communicatie.

 

Groet,

Aad.


[..]  DVS1200 toestellen ..]. Die heb ik net opnieuw moeten kopen omdat ze alle drie kapot waren…

Alle 3 kapot, dat lijkt me sterk, maar goed, fijn dat het weer werkt.
Maar hou ze in de gaten bij een storing, het is dan altijd handig om een lange ethernetkabel bij de hand te hebben, om als tijdelijke route te gebruiken, voor de test.

( nog mooier, een nette kabel leggen, in vertrouw dat soort getruukte technieken niet )

 


Normaal gesproken sturen we toch echt een e-mail met een Track&Trace code en zelfs een sms bericht met daarin diezelfde Track&Trace. Begrijp dat je beide niet hebt ontvangen op de door jou opgegeven contactgegevens @AdrianusB 


Ja, klopt. Ik heb die mail gehad. Alleen met het bericht ‘het bestelde pakket komt jouw kant op’. Wat voor een pakket het was, het waarom en wat je ermee moest doen werd er niet bij vermeld.