Skip to main content
Vraag

Ongevraagde monteur aan de deur en twijfel over echtheid KPN-contact

• 9 april 2025
  • 20 reacties
  • 290 keer bekeken

Ik word voortdurend lastig gevallen.  Is dit kpn?? Ik weet het niet. Er stond een monteur voor mijn deur. Daar had ik nooit om gevraagd. Hij wou binnen komen.  Is mij nog steeds niet duidelijk precies waarom.  Maar fijn. Hij zou iets met het glasvezel doen. Maar ik heb het niet bij de gevel liggen.

Want een jaar geleden zou een aannemer, die bij de buren bezig was, mij ook wel even aanleggen.  Prima, dacht ik. Maar hij kwam aan de deur dat hij naar de huisarts moest,  zijn hond had hem eerder gebeten,  maar hij zou terug komen.  Hij is niet meer geweest. 

Na een telefoon gesprek heb ik dit verhaal uitgelegd aan een medewerker. Genoteerd,  zou je zeggen. Nou niets dus.  Of....er zijn oplichters bezig. Want

Die ongevraagde monteur. Vooraf allemaal berichten in msn( of hoe heet dat) ik reageer daar nooit. Want ook ander oplichters vinden mij daar al. 

Toen ik de monteur niet toeliet. Ging hij duidelijk een telefoontje plegen in zijn auto.  En kwam terug met het verhaal,  dat hij binnen wou komen om te zien of de kabel daar lag.

Ben ik nou gek? Ik zeg toch dat hij niet binnen ligt! Dus ik ben een leugenaar!? 2 tellen daarna, telefoon. Een oudere vrouw van kpn. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor een monteur.  Wat..!!?? Ik weer het hele verhaal.  En luisteren? Nee natuurlijk niet. Erdoor heen teteren.  En toen ik er klaar mee was, zei ze. Dan moet u binnen 2 mnd een nieuwe provider zoeken. 

En nu krijg ik de brief waar ik om vroeg.

Maar ik geloof het niet meer. Nooit heb ik zoiets van kpn meegemaakt.  Ik ben al 40 jaar klant. Dus word ik bespeeld? Zijn er oplichters bezig? Die zo bij je binnen willen komen?

Want ook die brief kan een kind nog I elkaar knutselen.  En er staat dat je een kode moet intoetsen,  als je hun belt. Ik ga dit absoluut niet doen 

Iemand anders dit ook zo mee gemaakt?

Graag reacties.  Gr.

20 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4555 reacties
  • 9 april 2025

Welk telefoonnummer staat er in de brief dat u moet bellen. We kunnen nakijken of dat van KPN is.

Het klinkt overigens wel heel erg of u met KPN te maken heeft, we werken vaak met telefoonnummers met pincodes. Ook gaann we inderdaad het koper afsluiten op adressen waar glasvezel beschikbaar is. En als u nergens op reageert komt er vanzelf een monteur om u daar alsnog aan te herinneren. Want als u niks doet, of zoals u overal sceptisch over bent dan heeft u straks niks meer en wordt het abonnement eenzijdig ontbonden.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@Ik_Combineer hoe werkt het dan eigenlijk? Ik heb ook telefoon en e-mails gehad van een Duits firma die bij mij glasvezel wilt aanleggen. (Odido) Maar dat wil ik niet, ik wacht op KPN. (Ik heb de glasvezel wekker gezet) Maar ik mag aannemen dat er dan iemand komt van KPN om het met mij te bespreken waar de aansluiting moet komen.

Maar jij mag het ook bij mij aanleggen hoor! 😂😜👍🏼

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 april 2025

@Ik_Combineer  jij doet ook al meteen een aanname.  Als ik niet reageer!! Ik reageer idd niet op louche berichtjes. Als kpn dit daadwerkelijk is, kan ze gewoon netjes kontakt opnemen.  En netjes mij te woord staan. En niet doen of ik een leugenaar ben, die de kabel al heeft. Waarom zou ik moeten liegen daarvoor. En jij gebruikt het woord sceptisch!! Serieus!! En jij vind dit normaal om mensen,  zoals jij nu ook doet,  semisch te dreigen?

Dag zeg ik dag👋👋 kpn..ik wil niet zo door jullie behandeld worden.. er zijn meer vissen in die zee, die misschien wel normaal met mensen om gaan.

Het nummer is 0800 020 1557.

En waar is die code dan voor..ook zo iets raars. 

• 3793 reacties
  • 10 april 2025

KPN heeft de aanleg van glasvezel uitbesteed aan onderaannemers. Zelf doet KPN er niets aan. KPN wacht gewoon geduldig totdat de onderaannemer het project oplevert. Je kunt wel bellen naar KPN, maar dat heeft eigenlijk geen zin.

Je zal het echt met die onderaannemer moeten regelen. Ik denk dat je toch die monteur een keer binnen moet laten kijken. Want nee, zulke monteurs geloven jou niet op je woord. Die willen echt zelf zien dat jij de glasvezelkabel niet binnen hebt. Anders gaan ze geen graafploeg naar jouw adres sturen om de kabel vanaf de weg naar jouw huis te leggen. Ze zijn veel te bang dat die kabel toch ergens ligt. Dan staat die graafploeg voor niets bij jouw in de tuin. Daar is zo'n ploeg veel te duur voor. 

Als jij alles tegenhoud omdat het KPN niet zelf is en omdat je het niet vertrouwd, dan krijg je uiteindelijk geen glasvezel. En de telefoonlijn word over een paar jaar wel uitgeschakeld. Dus dan zit je echt zonder internet. Als je dan alsnog glasvezel wilt, dan moet je er flink voor betalen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4555 reacties
  • 10 april 2025
Mar12 schreef:

@Ik_Combineer  jij doet ook al meteen een aanname.  Als ik niet reageer!! 

Volgens mij zeg je in je bericht dat je niet reageert.

Mar12 schreef:

Als kpn dit daadwerkelijk is, kan ze gewoon netjes kontakt opnemen.  En netjes mij te woord staan.

Volgens mij meldt je juist dat KPN u probeert te bellen maar dat u het niet vertrouwd, dat wantrouwen is zeker niet slecht want tegenwoordig zijn criminelen ontzettend vindingrijk en elke keer wordt er weer iets nieuws verzonnen om u geld afhandig te maken.

Mar12 schreef:

. En niet doen of ik een leugenaar ben, die de kabel al heeft. Waarom zou ik moeten liegen daarvoor. En jij gebruikt het woord sceptisch!! Serieus!! En jij vind dit normaal om mensen,  zoals jij nu ook doet,  semisch te dreigen?

Ik probeer enkel feiten te vertellen in me post en leg uit wat er gebeurd als je helemaal geen actie onderneemt en glasvezel weigert. Als u dat als dreigend vindt overkomen is dat in ieder geval niet mijn bedoeling geweest. Excuses.

KPN heeft blijkbaar al de status van uw huis veranderd naar "de kabel ligt binnen" - als dit niet zo is. En dat kan want helaas werken er mensen en die maken nou eenmaal weleens fouten. Dan moet er even iemand langs komen om te controleren dat de aannemer een fout heeft gemaakt en dat kan dit worden gecorrigeerd. 

Mar12 schreef:

​Dag zeg ik dag👋👋 kpn..ik wil niet zo door jullie behandeld worden.. er zijn meer vissen in die zee, die misschien wel normaal met mensen om gaan.

Dat zou jammer zijn, kpn wilt echt zijn best doen om ervoor te zorgen dat u geholpen wordt.

Mar12 schreef:

Het nummer is 0800 020 1557.

En waar is die code dan voor..ook zo iets raars. 

KPN werkt vaak met telefoonnummers met pincodes. Dit is eigenlijk om u te helpen, als u de pincode invoert dan weet de klantenservice medewerker direct dat u belt en ook wat het probleem is waar ze mee kunnen helpen. U hoeft dan niet opnieuw alles uit te leggen want aan die pincode hangt uw glasvezel verhaal.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 april 2025

@Marlon92  er hoeft ook niet gegraven te worden. De bekabeling ligt op de stoep..ze schieten die. En is zo klaar. Tenminste,  zo deden ze het bij mijn buren. En nee dit regel ik zelf niet. Dat doet de provider.

Dan word ik maar niet gelooft..maar er komen niet mensen bij mij binnen,  waar ik niks van af weet. Zo worden er dus vele ouderen beroofd en mishandeld.  Ik sla wel over. Zo belangrijk is tv niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 april 2025

@Ik_Combineer 

weigeren!?. Wat is dat nu weer voor woord..weer die druk opbouwen! Wat is dit, net als Corona prik? Het niet mogen weigeren!? Het ik een keuze! Het blijft een keuze! 

Als jij het woord weigeren,  gebruikt.  Besef dan ook. Dat dit gelijk staat met dwang. 

En geen " actie, onderneemt!? Sorry hoor..Waarom zou ik. Kpn wil zieltjes winnen.  En straks meer verdienen.  Laat ze hun best maar doen. Ik doe niets meer. Na 40 jaar is het mij duidelijk dat ze geen flikker over hebben voor hun klanten.. mijn verhaal was namelijk al veel eerder doorgegeven.   Nogmaals dan maar geen kpn of tv. Er zijn velen die er zo over denken..kom ik nu achter.  Nu ik.met deze materie bezig ben

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1228 reacties
  • 10 april 2025
Mar12 schreef:

@Ik_Combineer 

weigeren!?. Wat is dat nu weer voor woord..weer die druk opbouwen! Wat is dit, net als Corona prik? Het niet mogen weigeren!? Het ik een keuze! Het blijft een keuze! 

Als jij het woord weigeren,  gebruikt.  Besef dan ook. Dat dit gelijk staat met dwang. 

En geen " actie, onderneemt!? Sorry hoor..Waarom zou ik. Kpn wil zieltjes winnen.  En straks meer verdienen.  Laat ze hun best maar doen. Ik doe niets meer. Na 40 jaar is het mij duidelijk dat ze geen flikker over hebben voor hun klanten.. mijn verhaal was namelijk al veel eerder doorgegeven.   Nogmaals dan maar geen kpn of tv. Er zijn velen die er zo over denken..kom ik nu achter.  Nu ik.met deze materie bezig ben

Dan heb je ooit geen diensten meer

Volgens mij moet je af en toe even ontspannen 😎 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27629 reacties
  • 11 april 2025

Hoi ​@Mar12 .  Ik heb even meegelezen. 

Voor de duidelijkheid: Ik ben een moderator van KPN. ​@Ik_Combineer  is een monteur van KPN.  We zijn beide te herkennen aan wat er onder onze naam staat.  Ik lees in je bericht zorgen over of de mensen aan je deur wel écht van KPN zijn en goede bedoelingen hebben.  Dat is in deze tijden een gezonde instelling.

Ik lees dat ​@Ik_Combineer  jou op vriendelijke manier probeert gerust te stellen en uit te leggen hoe het proces in z'n werk gaat.   Mocht je onze hulp niet op prijs stellen, zeg het gewoon en dan laten we het hierbij.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 329 reacties
  • 12 april 2025

Ik denk dat KPN bezig is met deze werkzaamheden en o.a. daarom bij U binnen wil zijn.

Glasvezel wordt aangelegd tot in Uw woning door bedrijven in opdracht van KPN-Netwerk. Dat is niet het KPN bedrijf waar U dit misnoegen uit. 

Wilt U dit allemaal niet, dan krijgt U geen glasvezel en binnen korte tijd heeft U geen telefoon, geen TV en geen internet meer. Ook niet van een andere aanbieder, want U heeft dan geen glasvezel. 

Hebt U nog een aansluiting van Ziggo in huis, dan is dat U enige andere mogelijkheid om nog internet te krijgen.

Anders bent U letterlijk afgesloten. En een glasvezel aanleg is dan niet meer gratis, maar kost dan mogelijk duizenden Euro's.

Praat eens met Uw buren en anderen hierover.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 april 2025

@Erwin van KPN .

Ik ben heel blij met hulp. Maar de woordkeuze geeft een naar gevoel van dwang. En ik maar denken dat het niet verplicht is. Mijn verhaal is zeer duidelijk.  U bent de enigste die mijn angst aankaart. Het is mij namelijk nog steeds niet duidelijk wie die mensen zijn. Waarom onaangekondigd komen, en zo doordrukken om binnen te willen komen.  Er zijn de laatste tijd te veel oudjes zo beroofd in mijn buurt. ( 55 + woningen)

Maar ik heb ondertussen bij buren rond gevraagd. Ook zij vinden het raar. En vinden dat ik goed gehandeld heb. Tevens heb ik bij 1 van hun, een wit vierkant kasje , met kpn erop, gezien.  Volgens hen was dit de glasvezel.  Nou zal ik je iets vertellen,  ik heb hem ook!! Is dat echt glasvezel kasje? Ben ik dan zo abuis? En dan vraag ik mij meteen af, wat " schoot" die man dan destijds bij mijn buren door de muur?

Want dat witte kasje is er dan gekomen toen men hier aan het graven was en zo. Dik jaar geleden.  

Zou uit deze verwarring kunnen halen?

• 3793 reacties
  • 12 april 2025
Mar12 schreef:

En ik maar denken dat het niet verplicht is.

Dat is het dus wel. Je hebt eigenlijk niet de keuze om het niet te doen. Want dan kom je zonder verbinding te zitten.

• 3793 reacties
  • 12 april 2025
Mar12 schreef:

​Tevens heb ik bij 1 van hun, een wit vierkant kasje , met kpn erop, gezien.  Volgens hen was dit de glasvezel.  Nou zal ik je iets vertellen,  ik heb hem ook!!

Kun je daar een foto van plaatsen?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1228 reacties
  • 12 april 2025
Marlon92 schreef:
Mar12 schreef:

En ik maar denken dat het niet verplicht is.

Dat is het dus wel. Je hebt eigenlijk niet de keuze om het niet te doen. Want dan kom je zonder verbinding te zitten.

Blijkbaar wilt TS dat niet geloven 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 april 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3657 reacties
  • 13 april 2025

@Mar12 Ja, het is de glasvezelaansluitingspunt, zie de derde beeld hier

Onze monteur monteert het glasvezelaansluitpunt

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27629 reacties
  • 14 april 2025

Hoi ​@Mar12 . Dank voor het plaatsen van de foto. Dat geeft ons een goed beeld van de situatie.

Zal ik voor jou kijken hoe de situatie nu precies in onze boeken staat?  Dan weten we gelijk zeker of het wel of geen KPN monteurs zijn.  En kan ik jou hopelijk 100% gerust stellen. 

Ik heb altijd jouw toestemming nodig om in je profiel te kijken. Laat je het mij hier even weten?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27629 reacties
  • 14 april 2025

@Mar12 Oh voor ik het vergeet. Je profiel staat hier: https://community.kpn.com/settings/profile  

Ik heb van jou nodig postcode+huisnummer en liefst klantnummer van je vaste diensten. Jij en ik zijn de enige die dit kunnen inzien.

Geef je mij een seintje als je dit hebt ingevuld? Dat mag gewoon hier. (het seintje)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 15 april 2025

@Erwin van KPN 

Heel fijn dat je wilt helpen,  dank je. Maar het is al klaar..ik heb kontakt gehad, via die brief. En alles is mij rustig en duidelijk uitgelegd.  Tevens daarna werd ik gebeld,  en weer werd mij alles netjes uitgelegd.  En het gedram, is nooit nodig geweest. Wij hebben namelijk nog 3 jaar te gaan hier,  voordat alle koper weg is. En het dreigen binnen 2 mnd niets te hebben, word intern opgenomen. Ik heb Tevens een kontakt tot 26.  De dames waren het met mij eens, dat ik schandalig ben behandeld. 

Misschien is deze ervaring ook een eyopener voor meer kpn medewerkers.  Zo ga je niet met de klanten om.

Bedankt voor uw geduld 

Reageer