Skip to main content

Bij mij kwam vandaag iemand aan de deur en begint gelijk met, ja mijn collega heeft bij jullie een box geinstalleerd, die kom ik even controleren, ik zei dat ik nergens van af wist, en dat iemand van Open dutch fiber laatst langs kwam, hij ging lachen en zei ja ik ben van de glasvezel en ik kom wat controleren in de meterkast.

Ik ging er dus van uit dat hij van ODF was, hij heeft zich niet gelegitimeerd of wat dan ook.

Hij vroeg om mijn modem te zien en vroeg wat ik nu betaal aan internet, daarna vroeg hij of ik even mijn factuur wilde laten zien…

Toen ik vroeg, ben jij een deurverkoper zei hij volmondig, nee ik ben van de installatie, ik krijg voor dit bezoek geen provisie of commissie, ik wil je alleen helpen.

Daarna vraagt hij of ik mijn gegevens wil invullen, zodat mijn huis aan het netwerk kon worden aangesloten, geheel kosteloos, zonder erbij te zeggen dat ik dan een abonnement neem bij kpn.

Vervolg type ik zodra ik afgekoeld ben.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Fede Castell 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je in dit soort situaties gewoon zeggen “ik heb geen interesse”, en vervolgens sluit je gewoon je voordeur, dat is de beste manier!

Als er een monteur bij je langs komt, dan krijg je daar een afspraak bevestiging voor via de e-mail of per post door je brievenbus, met daarin de datum en tijdstip wanneer de monteur bij je langs komt.

Daarnaast ook nooit personen binnen laten die zich niet kunnen of willen legitimeren, dus vraag altijd aan de persoon om zich te legitimeren.
Vertrouw je het nog steeds niet, dan hoef je de persoon nog steeds niet binnen te laten, aangezien dat jouw goedrecht is.

Daarnaast was dit gewoon een deur-aan-deur verkoper, die gewoon een abonnement aan je wilde slijten, want dat haal ik uit je verhaal.

Ook had je absoluut geen factuur aan deze persoon moeten laten zien, want dat hoeft ook niet volgens de privacywetgeving (AVG) en gaat de persoon ook niets aan.

Zorg ervoor dat je community profiel volledig is ingevuld met je persoonlijke gegevens (alleen zichtbaar voor jezelf en een KPN moderator), zodat een moderator hierop actie kan ondernemen.

Hi @Fede Castell, welkom bij onze community. 

Allereerst hoop ik dat je een beetje gekalmeerd bent, zoals je dat aangaf. 

Ik schrik hier ook een beetje van. Iemand die namens ons langskomt hoort zich altijd te kunnen legitimeren. Vragen om een factuur in te zien is ook niet hoe het hoort, hier staan allemaal persoonlijke gegevens op. Wat mijn ook nog opvalt is dat je aangeeft dat het om een KPN abonnement gaat. Begrijp ik daarmee dus goed dat je ongewenst een abonnement bij ons hebt nu? 

Ik hoor graag van je want ik wil hier wel werk van maken. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Zou je ook kunnen aangeven op welke datum dit precies was en het tijdstip?

Reageer