Skip to main content

Sinds enige tijd ervaar ik een zeer onstabiele internetverbinding. Mijn modem reset zichzelf een paar keer per dag zonder enige reden. Hoe kan ik het oplossen? Het is echt vervelend.

Hi @Krzysztof0410 en welkom bij de KPN Community! 

Niet handig dat de verbinding steeds wegvalt, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 
Allereerst een paar dingen uitsluiten: 

  • De stroomtoevoer van je modem zit goed in het stopcontact en in het modem zelf? 
  • Gaat het beter als je hem in een ander stopcontact doet? 
  • Valt het bekabelde internet/iTV ook weg op het moment dat je merkt dat de verbinding instabiel is?
  • Mocht je glasvezel hebben, kijk dan ook of de stroomtoevoer en de stekker daarvan goed aangesloten zijn. Herstart deze ook door hem 2 minuten van de stroom te halen en weer aan te sluiten

Ik ben benieuwd!


Ik heb het hierboven geprobeerd, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Modem wordt overdag willekeurig gereset. Soms zijn alle led-lampjes weg en werkt het kabelinternet en soms gaat het led-lampje rood en zijn alle verbindingen, inclusief de bekabelde, verdwenen. Naar mijn mening ligt het probleem bij het apparaat zelf. Kunt u voor een vervangende modem zorgen?


Check. Dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402. Dat schakelt sneller en mijn collega kan dan alles met je doorlopen. 
Hopelijk is het dan snel opgelost!