Skip to main content

Goedemorgen,

Gezien de omstandigheden werk ik op zolder en in mijn vrije tijd ben ik een regelmatige online gamer. Ik merk dat mijn internet/wifi verbinding onstabiel is, wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen of te verbeteren?

Op het moment gebruik ik twee powerlines van de woonkamer (begane grond) naar zolder. De modum/router staat namelijk op de begane grond. Of welke powerline zou eventueel een oplossing kunnen bieden?

Anders dacht ik om een kabel te laten leggen, maar verleent KPN deze service? 
Tot heden heb ik nog geen loze leiding kunnen vinden om de kabel zelf te leggen. Recent zijn we namelijk verhuist.

 

Met vriendelijke groet,

Ewout 

Hallo @Ewout Radder , bekabeld is altijd het beste.

Een KPN-monteur gaat dat nu niet doen i.v.m. corona.

Probeer dat zelf te doen of een installatiebedrijf dat bekend is met netwerken, of een handige buurjongen.

Als de huidige powerlines niet voldoen, zullen andere powerlines dat ook niet beter maken, ligt dan aan je stroomnetwerk.

 


Welkom op het forum, Ewout! Ik onderschrijf wat Jan al aangeeft over bekabelen. Dat zal de beste ervaring geven. En, als je één kabel naar boven trekt kun je aan dat eind ook een switch plaatsen waarop je meerdere apparaten kunt aansluiten. Onze monteurs kunnen dat in de basis doen (mits daar geen grote werkzaamheden voor nodig zijn). Alleen is dat op dit moment vanwege de Coronamaatregelen helaas nog niet weer mogelijk. Wellicht heb je in de omgeving iemand, of een bedrijf, dat dit kan/wil doen. 

 

Wat betreft je huidige powerlines, welke zijn dit? In veel gevallen is het inderdaad zo dat als het nu niet werkt, het met een andere set ook niet gaat werken. Maar als je huidige set nou heel oud is, dan zou vervangen eventueel nog iets verbetering kunnen geven.