Skip to main content

Hallo. Ik heb mijn wifi-modem v12 verplaatst van een ouder woongebouw naar een voormalig kantoorgebouw dat wordt gebruikt voor antikraakdoeleinden. Volgens Kpn zou ik de modem gewoon moeten kunnen verplaatsen en aansluiten op de nieuwe locatie om het te laten werken. Dit is echter niet het geval en ik probeer de reden te achterhalen. Ik heb het modem aangesloten met de stroomkabel en de gele Ethernetkabel, maar ik realiseerde me dat ik de DSL-kabel miste.  Op mijn vorige locatie zat het modem in de muur en kon ik het niet meenemen. Ik heb overwogen om er een te kopen, maar in de nieuwe ruimte kan ik geen DSL-aansluiting of telefoonaansluiting met de 4 pinnen op de muur vinden.  Dus op het modem is elk lampje groen, behalve het internetlampje dat groen knippert. Wat moet ik doen?

dit is wat heb ik nu

 


foto van de oude huis wanner het werkde 

 


. . . naar een voormalig kantoorgebouw  . . .

Dan eerst op zoek naar de plaats waar de telefoonkabels het gebouw binnen komen.

 


not helpful 


Wat verwacht je dan? Dat wij je vertellen waar de DSL kabel ligt? Dat valt niet mee voor een ruimte waarvan we geen foto of wat dan ook hebben gezien.

 


Wat verwacht je dan? Dat wij je vertellen waar de DSL kabel ligt? Dat valt niet mee voor een ruimte waarvan we geen foto of wat dan ook hebben gezien.

 

Als ik de locatie van de aansluiting had geweten, had ik hier geen hulp gezocht. Het is duidelijk dat ik moeite heb met het lokaliseren ervan, gezien de enorme omvang van het gebouw en mijn gebrek aan contact met de vorige huurders. Ik wend me tot dit forum om te informeren naar de volgende stappen. Omdat alleen gefrustreerde mensen lijken te reageren, zal ik proberen mijn vraag anders te formuleren voor het geval er misverstanden zijn.

Aangezien ik de DSL-aansluiting niet kan vinden, is er een alternatieve methode om mijn modem aan te sluiten?


Dan moet je wachten totdat minder gefrusteerde mensen reageren. Ik haak af.


Dan moet je wachten totdat minder gefrusteerde mensen reageren. Ik haak af.

 

blij dat je het met me eens bent

 

Ha @chia er is geen andere manier want je hebt echt de kabel nodig. Het enige wat je nog kan doen is een monteur aanvragen. Uiteraard zijn daar kosten aan verbonden.  We zien wel vaker dat kabels afgeknipt zijn of onder een stuclaag zijn verdwenen.  Je krijgt geen garantie dat die kabel ook echt gevonden wordt. Heel vervelende situatie. 


Ha @chia er is geen andere manier want je hebt echt de kabel nodig. Het enige wat je nog kan doen is een monteur aanvragen. Uiteraard zijn daar kosten aan verbonden.  We zien wel vaker dat kabels afgeknipt zijn of onder een stuclaag zijn verdwenen.  Je krijgt geen garantie dat die kabel ook echt gevonden wordt. Heel vervelende situatie. 

Bedankt, Joep! Deze situatie is echt jammer. Ik zal het gebied onderzoeken om te zien of ik aanwijzingen kan vinden. In de kamer waar ik toegang tot heb, zijn er verschillende Ethernet-aansluitingen. Wat als ik een kabel koop met aan het ene uiteinde een DSL-verbinding en aan het andere uiteinde Ethernet, en die daar inplug? Zou dat werken, of moet het worden aangesloten op de hoofdtelefoonbron? Hebben jullie bovendien ervaring met kantoorgebouwen? Waar zou de aansluiting kunnen zitten? Ik heb al gekeken in de meterkast met de elektrische schakelaars en de waterkoker, maar daar zit hij niet. Kan er een centrale locatie zijn die ik over het hoofd zie?


Ben jij de enige bewoner op dat adres/in het gebouw?


Ben jij de enige bewoner op dat adres/in het gebouw?

Ik weet dat er andere mensen zijn, maar ik heb ze nog nooit ontmoet en ik weet niet hoe ik ze kan bereiken omdat elke verdieping op slot zit. Misschien laat ik een briefje achter voor hun deur.


Ik vermoed dat er maar één aansluiting is voor het hele gebouw wat dmv een centrale naar iedere kamer ging. Zonder monteur ga je hier nooit uit komen.  Ik tik even een monteur op de schouder. Wellicht dat die een tip heeft. @Ik_Combineer 


Gaandeweg dit gesprek begrijp ik dit probleem al iets beter.
In een groot (kantoor) gebouw kan het een zoektocht zijn, allerlei oude kabels die in onbruik zijn geraakt en niemand die meer weet waar-wat-hoe.

Maar, als er al andere bewoners zijn dan zijn die je al voor gegaan in deze zoektocht, ws.

Dus, netwerken, in 2 opzichten :-)

De inkomende kabels (uit de straat) zoeken en dan kijken of er van daar een andere kabel te vinden is naar je eigen ruimte.
Een ervaringsdeskundige er bij vragen is wel handig misschien.

De verhuurder / beheerder al gevraagd ?

Als je het profiel van dit forum invult, met het aansluit adres er bij dan kan een kpn medewerker wellicht vertellen of er al andere aansluitingen actief zijn op dat adres.

Ik ben benieuwd, naar hoe dit verder gaat.


Gaandeweg dit gesprek begrijp ik dit probleem al iets beter.
In een groot (kantoor) gebouw kan het een zoektocht zijn, allerlei oude kabels die in onbruik zijn geraakt en niemand die meer weet waar-wat-hoe.

Maar, als er al andere bewoners zijn dan zijn die je al voor gegaan in deze zoektocht, ws.

Dus, netwerken, in 2 opzichten :-)

De inkomende kabels (uit de straat) zoeken en dan kijken of er van daar een andere kabel te vinden is naar je eigen ruimte.
Een ervaringsdeskundige er bij vragen is wel handig misschien.

De verhuurder / beheerder al gevraagd ?

Als je het profiel van dit forum invult, met het aansluit adres er bij dan kan een kpn medewerker wellicht vertellen of er al andere aansluitingen actief zijn op dat adres.

Ik ben benieuwd, naar hoe dit verder gaat.

Oké, dank je. Ik heb net mijn profiel bijgewerkt.


Ik doe wat aannames maar het het ziet er aan de foto een beetje uit als een anti-kraak pand. De invoerkabel van kantoorgebouwen komt altijd op 1 plek binnen en vanuit hier wordt het doorgelust. Vaak naar kabelgoten welke in de muur zitten.

 

Als jij nergens een telefoonaansluiting in je woning vindt zal die er niet zijn. KPN gaat ook niet meer investeren in het aanleggen van deze kabel tenzij je zin hebt om erg veel te betalen. Dit kan je dan aanvragen via mijnaansluitingen.nl

 

Mijn advies? Maak gebruik van je 14 dagen opzegtermijn en neem contact op met odido voor hun 4g abonnementen. Niet zo snel, maar waarschijnlijk de enige oplossing bij u. 
 

edit; zit ik fout met me anti-kraakpand? Negeer bovenstaande en laat een monteur komen. Dit kost €70 als het probleem bij u ligt en €0 als het aan KPN ligt. 


Ik doe wat aannames maar het het ziet er aan de foto een beetje uit als een anti-kraak pand. De invoerkabel van kantoorgebouwen komt altijd op 1 plek binnen en vanuit hier wordt het doorgelust. Vaak naar kabelgoten welke in de muur zitten.

 

Als jij nergens een telefoonaansluiting in je woning vindt zal die er niet zijn. KPN gaat ook niet meer investeren in het aanleggen van deze kabel tenzij je zin hebt om erg veel te betalen. Dit kan je dan aanvragen via mijnaansluitingen.nl

 

Mijn advies? Maak gebruik van je 14 dagen opzegtermijn en neem contact op met odido voor hun 4g abonnementen. Niet zo snel, maar waarschijnlijk de enige oplossing bij u. 
 

edit; zit ik fout met me anti-kraakpand? Negeer bovenstaande en laat een monteur komen. Dit kost €70 als het probleem bij u ligt en €0 als het aan KPN ligt. 

 

Bedankt voor je antwoord. Ik denk niet dat het een aanname is, zoals ik het in de eerste zin heb geformuleerd is dat een anti-kraak eheh maakt het uit? Over welke opzegtermijn van 14 dagen heb je het? Ik weet niet zeker of ik het volg...Ik had dit contract met kpn voor bijna een jaar en ik ben verhuisd naar een nieuwe ruimte, dit is waarom ik het probleem heb. Hiervoor werkte het in de vorige ruimte. Ik woon trouwens niet in deze ruimte, ik huur alleen een kamer als studio. Uiteindelijk ben ik het met je eens. Ik denk dat ik gewoon internet ga gebruiken via mijn telefoon.

 


Ik doe wat aannames maar het het ziet er aan de foto een beetje uit als een anti-kraak pand.

Bedoel je deze foto :

Zie onderschrift daar bij.

Niet dat het nu nog ter zake doet.

 Ik denk dat ik gewoon internet ga gebruiken via mijn telefoon.

Dat is voor de meeste dingen wel toereikend, het hangt er wel vanaf of je op die plaats genoeg signaal hebt maar dat is eenvoudig te testen.


Ah dan heb ik over de eerste zin heen gelezen. Hoe het precies zit met uw contract ontbinden na een verhuizing durf ik niet te zeggen. Ik dacht dat u een nieuwe klant was. Indien het contract meer dan 1 jaar oud is kan het sowieso, maar volgens mij ook als je op een plek woont waar me niet zomaar kunnen leveren.

 

Over Odido; hun zijn de enigste provider welke 4g voor thuis abonnementen aanbieden in de vorm van een router waar een simkaart in zit waardoor je sneller internet kan ontvangen. Zie hiervoor ook https://www.odido.nl/shop/4g-voor-thuis