Skip to main content
Donderdag een mail van KPN ontvangen dat ik extra hoge kosten maak buiten mijn abonnement (interactieve televisie, internet en vaste telefonie). Gaat om bellen naar een 0909-nummer. Dit is bij mij bekend. Gisteren is mijn account geblokkeerd om deze hoge kosten..boos. Ik heb GEEN betalingsachterstand en er word zomaar een account geblokkeerd? Als zij mij zouden gaan blokkeren als ik een betalingsachterstand heb, kan ik dat volledig begrijpen, want dan kom ik mijn betalingsverplichting niet na. Dus KPN wacht nu eerst met dit soort onsympathieke en klantonvriendelijke acties, als de klant verzuimd te betalen en niet bij voorbaat al dit soort acties te verrichten bij verdenkingen. De politie mag een verdachte ook niet bij verdenkingen arresteren, waarom mag de KPN wel een account blokkeren als zij niet eerst samen met de klant naar een oplossing zoeken? KPN kan en mag niet op verdenkingen mijn account blokkeren. Het zou hen sieren om mij hierover telefonisch of per mail te benaderen en eventueel om samen met mij dit te bespreken en samen tot een oplossing te komen. Ik ben sinds een maand klant bij KPN en dit betekent al een flinke deuk in de goede naam van KPN voor mij. Men mag absoluut niet op basis van verdenkingen mijn account blokkeren en eis dan ook dat deze blokkade snel wordt geannuleerd. Het laffe vind ik ook nog eens, dat dit precies in het weekend gebeurt..😡🤬🤬
Ik neem aan dat alleen jouw telefoon geblokkeerd is en niet Internet en TV. Klopt dat?

Stond er in die mail van donderdag iets over contact opnemen met KPN?

Werd in die mail een mogelijke blokkade genoemd?
@wjb Was het maar alleen mijn telefoon aansluiting...nee mijn hele account is geblokkeerd. Ik heb momenteel geen televisie, internet en vaste telefonie. De mail van afgelopen bevatte de volgende tekst:



Hogere kosten dan normaal

Geachte heer/mevrouw,

We zien dat u hogere kosten maakt dan wij van u gewend zijn. U hebt sinds uw laatste factuur EUR https://tel:+3120800 verbruikt. Het gaat hier om verbruikskosten die buiten uw bundel en/of abonnement van uw vaste aansluiting vallen.

Daarna de vermelding als ik nog vragen heb kan ik een telefoonnummer bellen. Verder niets over een waarschuwing van account blokkade of iets dergelijks. Ik vind het onbeschoft en brutaal.
Aan de éne kant ben ik blij dat KPN haar klanten in bescherming neemt bij het overschrijden van een bepaald kostenniveau. Het zal maar zo zijn dat een bewoner op het adres "misbruik" maakt van de telefoon waardoor de contractant met hoge kosten komt te zitten.



Wel vind ik dat KPN zo'n blokkade tot de getroffen diensten zou moeten beperken en in dit geval dus alleen de telefonie had moeten blokkeren.

Daarnaast is een duidelijke communicatie met de abonnee natuurlijk een vereiste en ik heb het gevoel dat daar het één en ander stevig mis is gegaan.



Heb je al contact opgenomen met klantenservice op 0800-0402 (24x7).



Overigens heb ik 0906 en 0909 nummers geblokkeerd.




@wjb Natuurlijk is het netjes om klanten te beschermen, maar doe dat dan in overleg met de de klant. Het gaat hier ook om vertrouwen. Ik heb sterk het gevoel dat ik niet vertrouwd word en dat druist tegen al mijn gevoelens in. Daarom ben ik buitengewoon boos op KPN en zal dit ook zeker aanvechten op juridisch vlak als ik er vandaag niet uitkom met de afdeling.
Het gaat hier ook om vertrouwen. Ik heb sterk het gevoel dat ik niet vertrouwd word en dat druist tegen al mijn gevoelens in.

En ik denk ook dat daar geen sprake van is. Ik denk dat KPN met de beste bedoelingen tot die blokkade is overgegaan puur ter bescherming van jouw portemonnee. Ik denk ook dat dit een volledig geautomatiseerd proces is.

KPN had mijns inziens echter alleen de telefoon mogen blokkeren en niet ook Internet en TV.
@wjb zojuist contact gehad met Risico beheer en de medewerker gaf mij voor een groot deel gelijk in mijn betoog. Het bood zijn excuses aan dat voor de drastische maatregel en ik word vandaag weer aangesloten. Hij zal mijn advies en oplossing zeker meenemen naar zijn manager.. Zo leert men van beide kanten weer iets. 😉
Goed te lezen dat je vandaag weer aangesloten wordt.
Hi Romigo, welkom op het forum.



Ik heb me even goed hierin verdiept. Laat me eerst beginnen met mijn oprechte excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Goed dat je dit aangeeft en vooral ook bij mijn collega van Risicobeheer.



Wat hier ook mee heeft gespeeld is dat je contract net is ingegaan, dan wordt juist scherp op hoogverbruik gelet omdat dit een indicator kan zijn van fraude. Iets wat ook bij mobiele aansluitingen veel voorkomt. Dit bedoel ik absoluut niet als een excuus maar puur als informatie. In dit geval heeft dit voor jou nadelig uitgepakt. Verder zal ook ik dit signaal doorzetten voor de zekerheid, hoewel Risicobeheer de juiste partij is om dit goed op te pakken.



Ik ben in ieder geval blij dat je weer wordt aangesloten. Nogmaals sorry voor het ongemak. Je weet ons hier te vinden mocht het nodig zijn.