Skip to main content

Pas op voor oplichting bij installatie modem en NT als nieuwe klant

De monteur van Kpn belt naar je dat hij later is zoals afgesproken bij mij  zou hij tussen 08.00 en 10.00 uur zijn maar dat werd 11.25 uur Als zijn telefoon nummer eindigt op 351 eindigt pas dan op Je wordt GE**** bij mij was hij totaal 55 minuten bezig waarvan hij 15 minuten ergens in een schakelkast buiten en de rekening werd totaal 160 euro ?

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Ben Aardig 
En stond er ook een specificatie op die email, zo ja welke specificatie?
Wat heeft hij binnen gedaan? draden getrokken of zo?
Vertel eens...


Normale aansluitwerk voor een nieuwe klant is kosteloos. Was er bij u extra werk? Zoals bekabeling of WiFi toegangspunten?


Dan moet je aangifte doen. Of goed kijken op de factuur?


1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00


55 minuten naar boven afgerond is een uur, dus dat wat u opsomt lijkt terecht. Wat was de andere 100 euro? En wat heeft u aan de monteur gevraagd te doen dat uur? Hij zal niet zelf wat bedacht hebben toch?


Bij afsluiten van contract monteur aangevinkt voor installatie voor 75 euro er stond nergens vermeldt dat dit gratis was en de andere optie was zelf instaleren en dat is onmogelijk
Dus dit was de opdracht van de monteur en de extra 4 keer extra installatiewensen a 15 euro in die 40 minuten die hij bij mij bezig is geweest heeft hij er zelf bij verzonnen PURE OPLICHTING


Bij afsluiten van een contract monteur aangevinkt voor installatie voor 75 euro er stond nergens vermeldt dat dit gratis was en de andere optie was zelf instaleren en dat is onmogelijk
Dus dit was de opdracht van de monteur en de extra 4 keer extra installatiewensen a 15 euro in die 40 minuten die hij bij mij bezig is geweest heeft hij er zelf bij verzonnen PURE OPLICHTING


Hallo @Ben Aardig,

Wat vervelend dat de kosten van de monteur vele malen hoger uit zijn gevallen dat verwacht. Hier op het forum zijn we er op gericht dat klanten elkaar helpen en met elkaar meedenken. Ik zie dat onze community jou al snel te hulp is geschoten. Voor kwesties die meer privé zijn, zoals correcties op de kosten, kan je beter terecht bij mijn collega's van de telefonische klantenservice.  Mijn collega's kunnen namelijk de monteursbon inzien, kijken wat er precies mis is gegaan en wanneer deze kosten onterecht blijken voor jou een klacht indienen. De klantenservice is te bereiken via 0800-0402.

Bij de installatie komt niet meer standaard een gratis monteur. Dit omdat in de meeste gevallen blijkt dat de installatie zo makkelijk is dat klanten dit vrij eenvoudig zelf kunnen. De klant krijgt bij het afsluiten van het abonnement de keuze: eerst zelf proberen of direct een betaalde monteursafspraak maken. Wanneer een klant het eerst zelf probeert, en het blijkt dat het onmogelijk is om de installatie zelf af te ronden door een fout in het KPN domein kan er daarna alsnog een gratis monteur langskomen. Ook sturen we in sommige gevallen gelijk een gratis installatie monteur, bijvoorbeeld als we van te voren weten dat het IS/RA of de NT nog niet gereed is.  Op onze website kan je meer informatie vinden over de installatie monteur

Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb gegeven. 

 


Beste KPNmedewerker

De klantenservice die te bereiken via 0800-0402 zou me door het 0886607925 voor uitleg na 3 dagen heb ik het zelf maar geprobeerd  er belde niemand naar mij Al zou ik dan de verkeerd keus gemaakt hebben voor een monteur van 75 euro Leg ik het nog een keer voor jouw hoop ik begrijpelijk uit

Die 75 euro ben ik dan kwijt

De monteur TOTAAL  55 minuten voor mij bezig voor installatie waarvan 15 minuten ergens buiten
en dan nog de zelfverzonnen totaal 60 euroExtra  installatiewensen in rekening breng

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

1 Extra  installatiewensen, kosten klant (per 15 min) € 15,00

Ik heb na drie dagen eindelijk de persoon ( medewerker Facturatie KPN ) te pakken gekregen en moet praten als brugman en proberen uit te leggen dat dit onmogelijk is dat die Extra  installatiewensen zelf verzonnen waren en toen begon hij me nog te intimideren ook nog.

De klacht is op gestuurd maar wil iedereen waarschuwen voor de monteur wiens telefoon nummer eindigt op 351 De truc is dat hij veel kans te laat is op de afspraak en dan belt hij


De klant krijgt bij het afsluiten van het abonnement de keuze: eerst zelf proberen of direct een betaalde monteursafspraak maken. Wanneer een klant het eerst zelf probeert, en het blijkt dat het onmogelijk is om de installatie zelf af te ronden door een fout in het KPN domein kan er daarna alsnog een gratis monteur langskomen.

Afgekeken van Ziggo. Daar noemen ze dit "Installatiegarantie". En familielid van mij die een paar maanden geleden overgestapt is naar Ziggo was hier zeer ontevreden mee. Die had gewoon een gratis monteur verwacht. Net als dat da bij KPN altijd heel normaal was.


Ik ben zelf ook op leeftijd en zou de installatie echt niet zelf kunnen en als je het zelf probeert staat de monteur dan na 10 minuten klaar voor je op diezelfde dag
Ach ja We pakken die oudjes wel


Pas op voor oplichting bij installatie modem en NT als nieuwe klant

De monteur van Kpn belt

 dat hij later is zoals afgesproken bij mij  zou hij tussen 08.00 en 10.00 uur zijn maar dat werd 11.25 uur Als zijn telefoon nummer eindigt op 351 eindigt pas dan op Je wordt GE**** bij mij was hij totaal 55 minuten bezig waarvan hij 15 minuten ergens in een schakelkast buiten en de rekening werd totaal 160 euro ?


Hallo @Ben Aardig

Zoals eerder al aangegeven vind ik het heel vervelend dat jij nu ineens een hoge rekening hebt. Mijn collega's van de telefonische klantenservice kunnen jou hiermee heel goed helpen. Wanneer de rekening echt niet blijkt te kloppen kunnen zij een klacht indienen, niet alleen worden dan de kosten verrekend maar krijgt de monteur ook feedback. 

Hopelijk kunnen we het zo samen oplossen.