Skip to main content

beste KPN,

 

Zie onderstaand. De monteur heeft keurig alles geregeld mbt het installeren van de modem en overige zaken. Bij mijn vorige verhuizing was dit geheel kosteloos (zelfde werkzaamheden als deze keer). Nu wilde ik eigenlijk overstappen naar Ziggo toen ik mijn verhuizing bekend maakte. Ik ben vervolgens telefonisch goed geholpen en heb besloten om bij KPN te blijven, meneer aan de lijn vermelde ook dat er een monteur gratis weer zou langskomen om alles te regelen en om mij als klant bij KPN te behouden.

 

Zoals je in de bijlage kunt zien wordt er nu 30 euro gerekend, dit omdat de monteur een kabel moest trekken. Bij mijn vorige verhuizing deed de monteur dit ook, ik heb hiervoor nooit een factuur gehad en dat is logisch als er wordt gecommuniceerd; Gratis monteur.

 

Ik weiger dit dan ook te betalen, als ik dit wist had ik zelf alles geregeld.

Heeft u niet getekend toen de monteur vertrok na zijn werkzaamheden?

Vul in ieder geval u gegevens aan in het profiel, zodat medewerkers mee kunnen kijken.


Waarschijnlijk zijn dat de kosten voor de kabel geweest maar die wilt u natuurlijk ook gratis hebben! Typisch Nederlands. Alles moet maar gratis.


Waarschijnlijk zijn dat de kosten voor de kabel geweest maar die wilt u natuurlijk ook gratis hebben! Typisch Nederlands. Alles moet maar gratis.

Zeker niet, maar als ik een melding krijg; gratis monteur erbij, dan verwacht je dat het kosteloos is. Ik ben de moeilijkste niet daarin maar dit vind ik vrij bijzonder Joep.


Monteur was gratis (arbeidsloon) maar materiaal wil

je ook nog eens gratis hebben?

 

Wonderlijke mensen heb je overal.


Heeft u getekend voor de bon?


Heeft u getekend voor de bon?

Nee niet getekend, kreeg de bon digitaal.


Je hebt dus niet betaald voor de monteur maar wel voor de kabel. Wat had u gedaan als de monteur zij dat het u 30 euro zou kosten om de aansluiting te maken zoals die nu is? Ik begrijp de frustratie voor de onverwachte kosten, maar gezien het verhaal zijn deze wel reëel.


Monteur was gratis (arbeidsloon) maar materiaal wil

je ook nog eens gratis hebben?

 

Wonderlijke mensen heb je overal.

Dat is niet de insteek, bij mijn eerdere verhuizing werd er niks in rekening gebracht terwijl dezelfde werkzaamheden werden verricht. 


Je hebt dus niet betaald voor de monteur maar wel voor de kabel. Wat had u gedaan als de monteur zij dat het u 30 euro zou kosten om de aansluiting te maken zoals die nu is? Ik begrijp de frustratie voor de onverwachte kosten, maar gezien het verhaal zijn deze wel reëel.

Het is ook reeel, eens. Alleen bij mijn voorgaande verhuizing werd er niks extra’s in rekening gebracht. Bedankt voor je reactie Jeroen.


Waar is die kabel naar toe getrokken? Gaat het om glasvezel?

 

Bij mijn verhuizing (Casema) en later met KPN was het aansluiten kinderspel maar kreeg je een monteur. Die deed het zelfde als wat de handleiding jou ook had kunnen laten zien. Als blijkt dat de hoofdaansluiting niet goed is kan de monteur daar iets mee doen. Als hij een kabel trekt naar boven omdat ik daar tv wil kijken, zal dat toch echt op mijn kosten zijn.

Waar gaat het precies om? Weet jij waarvoor die aanpassingen van de kabel voor nodig waren?


Hallo @monteurskosten Welkom hier op het KPN Forum en als eerste fijn dat je klant bent gebleven. Onze installatiemonteurs zijn inderdaad gratis, maar voor meerwerk kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht. Dan kun je denken aan het trekken van een kabel, zoals dat bij jou ook is gebeurd. Als antwoord op Jeroen geef je aan dat je de kosten wel reëel vindt, maar dat je het er niet mee eens bent omdat het bij een vorige verhuizing gratis was. Klopt dat? Je hebt deze zaken ook ter plekke met de monteur besproken? 


Hallo @monteurskosten Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat de zaak is opgehelderd? 


Reageer