Skip to main content

vervelend zootje voor mijn deur gemaakt, glasvezel nooit aangesloten en nu reclame in mijn bus. Graag actie, anders knip ik die kabel helemaal weg. Bredestraat 39A

 

 

*admin: eigen topic voor je vraag gemaakt

*admin: bericht aangepast ivm huisregels

Kunt u er een foto van plaatsen? Hoe lang ligt het al zo?


Heb het zand e.d. zelf al opgeruimd. Beloofd was dat een aansluiting zal worden gemaakt. Helaas het laatste bericht is al weer weken terug. Ben het helemaal zat. Was wel 2 weken op vakantie. Heb toen nog geprobeerd te bellen. Reactie: “Er zijn nog xxxx wachtenden voor u.” Kortom waardeloos.


Probeer het ook eens op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Het is hun kabel. De reclame die je krijgt kun je negeren. Je kan op die glasvezel ook naar een andere provider overstappen als je zou willen. Zal niet veel keus zijn, maar je bent niet verplicht bij KPN te blijven. Strikt genomen kun je volgens mij die glasvezel weigeren, want als jij geen glasvezelinternet neemt, is er niemand op grond waarvan jij KPNnetwerkNL moet gedogen op je erf. Maar lijkt me uiterst onverstandig om het niet aan te laten leggen.

Maar ik zou maar rustig afwachten, kan makkelijk weken of zelfs maanden duren. Je hebt hopelijk nu gewoon werkend internet.


Er ligt hoogstwaarschijnlijk een telefoonkabel. Die is van KPN. En KPN heeft het recht om hier onderhoud aan te verrichten. Daar teken je voor al je hem aan laat leggen. Na 40 jaar ofzo deze vervangen door glasvezel kun je denk ik wel zien als onderhoud. Of niet?


Alles bij elkaar snap ik er niks van. Ik heb een goed werkende Ziggo aansluiting, zit niet te wachten op KPN, maar ben de rotzooi zat. Stuk losse kabel voor de deur. Gewoon afknippen, paar tegels recht leggen en verder zoeken ze het maar uit.


Ik ben het tot op grote hoogte met je eens, het aanleggen van glasvezel  in een gebied waar al snelle verbinding(en) zijn is een uitvloeisel van de vrije markt economie waarin we leven en waar voor we gestemd hebben ooit . . .

Het zou veel logischer zijn om (eerst) de gebieden met geen of langzaam internet de doen.

Maar, praktisch  gezien, tussen de ene en de ander fase van aanleg kan wel eens wat tijd zitten idd, ik ken daar ook voorbeelden van in mijn kennissen kring. Maar, is het echt zo erg, tegels waar je over struikelt in het donker of zo. En een glasvezel in meterkast ia altijd een pre, bij verkoop bijvoorbeeld, het verwonderd me eigenlijk dat het niet een standaard vermelding is bij huizen verkoop advertenties.

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van de situatie.


KPN heeft niks te doen met die kabel. Dat is KPN Netwerk NL, een min of meer apart onderdeel met een eigen klantenservice.

 

Hieronder kun je zien hoe je hen kan bereiken voor een klacht.

 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact


Niet in de meterkast, gewoon buiten, naast de deur. Probleem is niet groot, maar ik hou niet van half werk en het is slordig gedaan. Die losse tegels moest ik zelf oplossen. Al met al kan KPN m’n rug op. En wat heeft het allemaal gekost? 


Niet in de meterkast, gewoon buiten, naast de deur. Probleem is niet groot, maar ik hou niet van half werk en het is slordig gedaan. Die losse tegels moest ik zelf oplossen. Al met al kan KPN m’n rug op. En wat heeft het allemaal gekost? 

Tot nog toe waren het ‘gravers/grondwerkers’ die hebben huisgehouden. En die kabel is alleen nog maar een plastic buis in eerste instantie. Iemand anders blaast er dan een keer een vezel door, dus het uiteinde wat vrij laten is wel aan te raden. Je zou het uitende/rol in een plastic jerrycan kunnen stoppen vlak voor de gevel ingraven tijdelijk en dan tegels erop. Daarna komt dan iemand die die kabel/vezel ergens naar binnen boort en dan in huis een klein wit kastje maakt.

Maar als je Ziggo hebt, vraag ik mij ook af waarom KPNnetwerkNL dit mag doen. Waarschijnlijk wat Nick83 aangeeft.


Jaja alles kan, maar ik vind dat KPN begonnen werk moet afmaken en niet de klant met een losse kabel naast de voordeur en losse tegels moet laten zitten.


Jaja alles kan, maar ik vind dat KPN begonnen werk moet afmaken en niet de klant met een losse kabel naast de voordeur en losse tegels moet laten zitten.

Willem,

Jij hebt toestemming gegeven voor de aanleg, Als ze niet netjes werken, kan je contact opnemen met KPN netwerk, dat is een ander zelfstandig onderdeel van KPN dan waarover dit forum gaat.  

Een andere plek is natuurlijk jouw gemeente, KPN netwerk moet hiervan toestemming hebben gekregen om het te doen en de gemeente is machtiger dan jij.  

Wat ik kwalijk vind in dit topic is dat KPN webcare medewerkers (door bepaalde uitspraken niet te modificeren) doen voorkomen dat KPN zelfstandig bepaalde rechten heeft op jouw domein. 


Niet dat het echt belangrijk is, maarrrr.

. . .En die kabel is alleen nog maar een plastic buis in eerste instantie.

Dat is niet wat ik tot nu toe gezien heb, de kabel naar de huizen toe is (in mijn ervaring) al compleet, glas + mantel.

 


Tja het klinkt allemaal aardig, zo had het moeten gaan. Helaas als het mis gaat geeft KPN niet thuis en blijf ik met de rotzooi zitten.


Ik weet van een geval waar nu al maanden een stukje kabel uit de stoep steekt in afwachting van het naar binnen leggen.

Maar de stoep is daar wel netjes dichtgemaakt. En er ligt daar als een snelle kpn koper aansluiting (straatkast met pairbonding) en coax voor tv met internet, dus  . . .  er zit niemand echt op te wachten.


Ik weet van een geval waar nu al maanden een stukje kabel uit de stoep steekt in afwachting van het naar binnen leggen.

Maar de stoep is daar wel netjes dichtgemaakt. En er ligt daar als een snelle kpn koper aansluiting (straatkast met pairbonding) en coax voor tv met internet, dus  . . .  er zit niemand echt op te wachten.

Zo is het bij mij nu ook.


Heeft ook wel met corona te maken. Alles word nu enorm vertraagd. Daar is niet zoveel aan te doen momenteel.


Welja daar zat ik nog op te wachten. Corona de schuld van alles 🤪😇😭


@Willem102  Wie je ook de schuld wil geven, het ‘kwaad’ is al geschied. Er is geen steen of zo door je ruit gegooid. Voldoende info in dit topic waar je moet zijn om je beklag te doen. Nu is het misschien wat overlast, maar zie het over langere termijn, minimaal 1 jaar tot wel 10 jaar of langer. Dat er bij jouw huis nu zonder 1900 euro ofzo te betalen (is bij ons in buitengebied het geval) gratis glasvezel wordt aangelegd kan je misschien ooit nog wel eens goed gebruiken als ‘stok om Ziggo mee te slaan’ als die de prijzen weer eens verhogen.

@KeesYagiKan goed zijn dat KPNnetwerkNL/VolkerWessels/o.i.d. vezel plus plastic eromheen enz als 1 geheel in 1 keer ingraaft. Kleur is donkerrood, bij ons van glasvezelbuitenaf groen plastic. Werkzaamheden waren van eind februari to eind juni. Op bepaalde dag zag ik op de beveiligingscamera een onbekend persoon over het erf zwerven, dat bleek achteraf de ‘glasblazer’ te zijn.


We zullen allemaal wel eens wat ongemak moeten accepteren voor de luxe die we om ons heen hebben heden ten dage, wel binnen bepaalde normen uiteraard.

Wat ik gezien heb, op meerdere plaatsen, een aantal huizen komen met een vaste glasvezelkabel naar een ingegraven verbindings doos en worden daar gelast op  “losse” vezels die er na de graverij ingeblazen worden. Het zou best kunnen dat er meerdere methoden zijn of zijn geweest, en al doende leert men.


Waarom plaats je geen foto van de situatie om je verhaal te onderbouwen of kracht bij te zetten? Misschien snap ik het dan beter.

 


Hallo @Willem102 , bij een familielid hebben ze van de zomer glasvezel gelegd tot de voordeur, medio oktober wordt de aansluiting pas doorgetrokken naar binnen in huis en het familielid heeft dus ook al maanden een uitstekende glasvezelkabel bij de voordeur liggen, het is even niet anders.

 


Laatste keer dat ik reageer. In mijn straat is de kabel bij iedereen doorgetrokken tot in huis/meterkast. Zelf was ik op de dagen dat dit werd gedaan op vakantie. Het stoort mij dat ik KPN niet kon bereiken om dit even te melden. Ook vond ik de voorbereidende werkzaamheden slordig uitgevoerd; veel zand op mijn oprit en losse tegels. Nu krijg ik gepersonifieerde reclame of ik even een abonnement wil afsluiten. Dan denk ik bij mijzelf: “KPN kom eerst even je werk afmaken.” 

Zelf heb ik mijn oprit schoon gemaakt en de tegels weer vast gelegd, dus een foto heeft geen meerwaarde.


Dag @Willem102 Dank voor je reactie en goed om te zien dat hier al het nodige over is geschreven. Volgens mij is inmiddels duidelijk gezegd dat je dit het beste kunt melden bij KPN Netwerk. Is dat inmiddels al gelukt? KPN Netwerk gaat over de aanleg van glasvezel en het onderhoud van dit netwerk. Dit forum is bedoeld voor klanten en geïnteresseerden in de producten van de provider KPN. Dat staat dus echt los van elkaar. Vandaar het advies om je bij KPN Netwerk te melden. Los van dit alles: ik snap heel goed dat je niet zo blij bent met de gang van zaken. Graafwerkzaamheden kunnen wat rommel veroorzaken, maar die mag dan wel netjes worden opgeruimd.  


Reageer