Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds de vorige maand, vanaf 1 December KPN 4 Gigabit abonnement. Ik baal enorm van deze keuze, de Wi-Fi Versterkers heb ik nooit aan de praat gekregen en de Wi-Fi zelf valt elke 2 - 3 uren op klaarlichte dag zelfs steeds weg voor ongeveer een kwartier.

 

Ik heb de klantenservice meerdere malen gebeld en die willen maar niet helpen en proberen snel van me af te komen door te zeggen het later te proberen, inmiddels is het een maand verder en nu is het nog steeds hetzelfde niemand die me wilt helpen of dergelijke. 
 

ik had hiervoor Odido en ik stapte juist over voor de 4 Gigabit abonnement die ook niet eens soepel werkt, ik heb enorm spijt van mijn keuze.

Stap niet over naar KPN, het is een valstreek die niks anders aanbiedt dan troep.

Hi @Selahattin 

Jouw ervaring klinkt niet als de ervaring die ik met KPN heb. Ik hoop dat ik, als mede KPN klant, jou op weg kan helpen om dezelfde goede ervaring te krijgen.

 

WiFi/Internet moet gewoon op alle momenten van de dag werken. Het is daarbij denk ik handig om bij te basis te beginnen, en dat is bekabeld internet. Gebruik je de KPN Box? Wanneer je die aansluit en daar met een kabel een laptop/computer koppelt. Heb je dan goed internet? Als je een speedtest doet, heb je dan de juiste snelheid?

Mocht dat goed zitten, kan je dat (voor nu) uitsluiten.

Dan is WiFi stap 2: een techniek die erg complex is. Dat houdt in dat één bepaalde muur een verbinding ontzettend kan dempen. Onze magnetron (ook al staat die niet aan) blokt bijvoorbeeld ontzettend veel wifi signaal. Kan dat wellicht ook een probleem in jouw geval zijn? Want als ik goed begrijp, heb jij op dit moment alleen de KPN Box aan met WiFi?

Afhankelijk van hoe groot je huis is, is dat vaak net niet genoeg. Daarvoor heb je denk ik ook de Wifi punten. Waarom werken die niet? Kan je mij meenemen in wat er precies niet werkt? Dan gaan we natuurlijk zorgen dat we die wel aan de praat krijgen. 💪

 

En als laatste vraag: wanneer de wifi voor een kwartier wegvalt, heb je dan ook geen bekabelde internet? En gebeurd dit bijvoorbeeld alleen als je iets specifieks doet, of ook als je niks doet op het netwerk? Gebeurd dit bijvoorbeeld op één bepaalde plek in je huis? Misschien dat de telefonische klantenservice je netwerk door kan meten, al vermoed ik dat ze dat misschien al hebben gedaan.

Hopelijk help ik je zo een beetje op weg! Laat vooral weten als je er niet uitkomt of op de vragen, hoe meer informatie hoe beter: dan moet dat zeker weten goed komen. En anders zijn er altijd nog KPN moderators 😁

 


Hoi, dank voor je antwoord!

Ik heb de wifi punten gekoppeld en steeds branden ze rood wanneer ik ze thuis plaats maakt niet uit waar. Ik heb ze gereset en opnieuw gekoppeld maar dat helpt ook niet. En het huis is niet groot, en tevens wanneer de wifi wegvalt werkt bekabeld internet ook niet.

 

De klantenservice heeft ook een meting gedaan maar die konden niets vinden.

 

best jammer vindt ik. Want voor 70 euro per maand verwacht je toch wel dat het werkt.

Ik heb nog ongeveer 10 maanden te gaan met mijn abonnement voordat ik weer kan overstappen. ik denk dat het gewoon een lesje geleerd is voor me

 

maar toch bedankt voor je moeite ik waardeer het enorm 😃

 


En het ergste van allemaal is dat de moderators niet eens reageren. Je wordt gewoon in de steek gelaten 😃


Je hebt dan toch het verkeerde lesje geleerd @Selahattin . Natuurlijk is bij jou een goede verbinding mogelijk.  Je hebt immers snelheidsgarantie!! Dat wil zeggen dat je met een bekabelde pc of laptop de maximale snelheid moet halen. Dat geldt uiteraard niet voor wifi. Zijn de wifipunten met een kabel aangesloten op het modem?


Als je bekabelde internet ook wegvalt, lijkt er iets te storen op je netwerk. Hoe zit je netwerk in elkaar? Welke switches etc gebruik je? Ik raad je eens aan om minimaal apparaten en switches etc te gebruiken, liefst zelfs eens direct op de router/modem. Kijken of je dat dan ook hebt. 
 

Wat Joep ook zegt: goede verbinding moet gewoon mogelijk zijn. Daar betaal je voor en moet ook geleverd worden. Als blijkt dat er iets niet goed gaat, weet ik zeker dat KPN dit serieus oppakt.
 

De moderators hebben vast nog niet gereageerd, omdat jouw reactie nog maar 2 uur geleden is. 

 

Belangrijk is om zoveel mogelijk info te delen. Wij kunnen niet thuis kijken. Hoe meer je deelt, hoe meer wij als mede klanten en/of KPN kunnen helpen.


En.. wanneer deze uitval plaats vindt: noteer datum en tijdstip. Wellicht heeft KPN hier wel wat aan..


Hi @Selahattin, hier in onze KPN community helpen gebruikers vooral elkaar op weg. Ik zie dat @ikheetjeff en @Joep1965 goede uitleg geven en vragen stellen. Wij lezen als moderators mee en springen in wanneer dat nodig is. Dat kan soms even duren, afhankelijk van hoe druk het is. 

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die hierboven gesteld zijn. We weten inderdaad alleen wat jij vertelt zoals Jeff ook vertelt, dus alle info is welkom.