Skip to main content
Beantwoord

Onverschillige medewerker regelt monteur maar de glasvezelkabel is gebroken. Compensatie?

• January 14, 2026
  • 2 reacties
  • 110 keer bekeken

Wie onlangs Recht door Zee heeft gekeken, heeft zich misschien ook mateloos geïrriteerd aan de lompe en arrogante houding van de heer H. van Zon. Wat een ongevoelige houding, zeg! Een blinde vrouw valt in een gat waar KPN-bekabeling wordt aangelegd, en het gedrag van deze man is ronduit stuitend. Blijkbaar is dit het “cultuurtje” binnen KPN, zelfs bij de klantenservice.

Vanmorgen had ik contact met een uiterst onverschillig medewerker over het feit dat mijn internet niet werkt. Eindconclusie: er komt een monteur tussen 13:00 en 17:00 uur (dat de meeste Nederlanders op dat moment werken, lijkt niemand te deren). Bij KPN gaan ze ervan uit dat je als een hondje braaf voor het raam gaat zitten wachten.

Ik ben in de tussentijd naar kantoor gereden om daar te werken, en later terug naar huis voor de monteur. Deze kon echter niets doen, omdat de glasvezelkabel was gebroken. Er moet een aannemer komen om dit te herstellen, maar dat gaat vandaag niet meer lukken. En ook die komen volgens KPN weer met een gigantisch tijdsblok, waarbij je thuis MOET zijn.

Wie denkt dat KPN hier compensatie voor verlofuren of reiskosten biedt, komt van een koude kermis thuis. Linksom of rechtsom: regel dat mijn abonnement zo snel mogelijk wordt opgezegd en ik van jullie verlost ben. Maar goed, hier zal wel weer een standaard reactie op komen: neem contact met ons op om uw klacht te bespreken😂.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@RubenRR, welkom allereerst bij onze community. 

Bijzonder naar om te lezen dat je een onprettige ervaring hebt gehad met een van onze medewerkers en nog meer dat de kabel beschadigd is. Onze monteur werken inderdaad op die tijdstippen. Ik kan het me voorstellen dat dit niet altijd even goed uitkomt, maar ook de monteurs hebben een werkdag. Ik wil graag mijn excuses aanbieden mocht een van mijn collega's onverschillig heeft gehandeld, hier kan ik werk van maken. 

Mijn advies is wel om de monteur te laten komen om de kabel te herstellen, dit heb je ook bij een eventuele overstap naar een andere glasvezelprovider nodig. De uitzonderingen hierop is coax of DSL. Die beslissing kan ik uiteraard niet voor je nemen. 

Mocht je toch nog willen opzeggen en niet telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kan dit ook via het online formulier. Uiteraard hoop ik dat de kabel toch kan worden hersteld door de monteur te laten komen. 

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2026

Hi ​@RubenRR, welkom allereerst bij onze community. 

Bijzonder naar om te lezen dat je een onprettige ervaring hebt gehad met een van onze medewerkers en nog meer dat de kabel beschadigd is. Onze monteur werken inderdaad op die tijdstippen. Ik kan het me voorstellen dat dit niet altijd even goed uitkomt, maar ook de monteurs hebben een werkdag. Ik wil graag mijn excuses aanbieden mocht een van mijn collega's onverschillig heeft gehandeld, hier kan ik werk van maken. 

Mijn advies is wel om de monteur te laten komen om de kabel te herstellen, dit heb je ook bij een eventuele overstap naar een andere glasvezelprovider nodig. De uitzonderingen hierop is coax of DSL. Die beslissing kan ik uiteraard niet voor je nemen. 

Mocht je toch nog willen opzeggen en niet telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kan dit ook via het online formulier. Uiteraard hoop ik dat de kabel toch kan worden hersteld door de monteur te laten komen. 

• January 16, 2026

dat de meeste Nederlanders op dat moment werken, lijkt niemand te deren

En dus ook die KPN monteur. Wat verwacht je nou? Dat KPN monteurs maar 's avonds en in het weekend gaan werken omdat jou dat toevallig beter uit komt?