Skip to main content

Recent ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN, onder andere vanwege het gemak en de klantvriendelijkheid waarmee KPN adverteert. De monteurs kwamen internet en tv aansluiten en tot mijn verbazing moest ik 130 euro betalen omdat er een nieuwe stekkerdoos moest komen, evenals een omvormer voor de coaxkabel. Het was klantvriendelijk geweest om hierover van tevoren even te communiceren, zeker als wordt beweerd dat installatie gratis is. Ik had nu geen keus. Slechte zaak, KPN.

Beste @RosanneHebing, welkom! Dat is nogal wat, inderdaad! Dit komen we zelden tegen: in de regel is de installatie inderdaad kosteloos. Een stekkerdoos kost echter normaliter niet zoveel, lijkt me? Als je wilt dat ik even met je mee kijk, wil je dan je forumprofiel postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) in je profiel zetten?


Dag Marcia, dank je voor je reactie; ik heb de info toegevoegd. Fijn dat je even wilt meekijken! 


Wellicht was er een draadloze verbindingset bij. Van 80 euro.


Ik zie inderdaad dat wij twee keer een COAX omvormer in rekening hebben gebracht, omdat de netwerkkabel vast in de leiding zat en de monteur deze niet konden vervangen. In dat geval zijn er eigenlijk twee opties: de oplossing waar de monteur voor gekozen heeft óf de boel annuleren en evt. zelf een installateur o.i.d. laten komen om de boel op orde te krijgen. Dan ben je waarschijnlijk ook wel zoveel kwijt ben ik bang.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: ja, de installatie is gratis, tenzij dit niet mogelijk is in verband met het domein van de klant. In dit geval was dit dus zo en vandaar de kosten die in rekening gebracht zijn.Â