Skip to main content

Goedenavond,

Bijna een jaar geleden ben ik overgestapt naar KPN, na enkele jaren via T-mobile op hetzelfde DSL kabeltje van KPN te hebben genoten van erg instabiel internet. Reden van overstappen was tweeledig. Enerzijds kondigde KPN aan op mijn adres glasvezel aan te gaan leggen, ze waren bezig met de planningsfase. Anderzijds dacht ik dat de kwaliteit van het internet vooral zou liggen aan het “third party” principe waarbij KPN sowieso meer grip op de kwaliteit van hun netwerk had als problemen toch zouden aanblijven.

Bij aanvang van het contract werd de boel gratis geïnstalleerd door een monteur, dit bleek geen onnodige service te zijn want zijn apparatuur zag direct dat er storing op de lijn zag. De beste man is enkele uren bezig geweest met metingen vanaf diverse locaties waarna bleek dat op beide DSL lijnen naar ons huis een storing zat. Er is een reparatie uitgevoerd, storing zou verderop in de wijk te hebben gezeten in het wijkverdeelstation. De storing werd daarna niet meer gemeten, einde problemen dachten wij.

De problemen zijn echter niet verholpen, in tegendeel, het lijkt steeds erger te worden. De verbinding van onze wifi valt op sommige momenten dusdanig vaak weg dat het kijken van een film via streaming op de televisie (notabene naast de router) soms elke tien minuten wordt onderbroken omdat het internet opnieuw verbinding moet opbouwen. Ik heb al geprobeerd of een internetkabel het euvel verhelpt maar ik dit doet helaas weinig aan het periodiek wegvallen van de verbinding.

Inmiddels is er nog geen verandering in de zaak van de glasvezelplanning. En dat schuurt, want daar had ik alle hoop als back-up plan wel op gevestigd. De ergernis ten gevolge van de continue onderbrekingen in de internetverbinding loopt inmiddels flink op, niet alleen bij mij maar ook bij mijn vrouw en kinderen.

Inmiddels begin ik toch te denken aan een overstap naar een andere provider. Of kan er vanuit KPN nog een tussenoplossing ter overbrugging naar de aanleg van glasvezel gerealiseerd worden?

Alle tips en ideeën zijn welkom.

Welk type modem heb je?


Misschien eens de eerste stap te zetten en gewoon vragen om mogelijkheden via de klantenservice 0800-0402


Ha @TenBoerster, welkom! Wat rot om te lezen dat én glasvezel zo lang op zich laat wachten én jouw koperverbinding zo waardeloos is. Je geeft aan dat het probleem erger lijkt te worden. Wat mij betreft een reden om nogmaals een monteur te laten komen.

 

Dit gaat het makkelijkst als je opnieuw belt: 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan met je meekijken en een aansturing doen. Het kan ook via het forum, maar om een monteur aan te kunnen sturen moet ik je modem resetten en mijn ervaring is dat klanten het fijner vinden even te bellen op een moment dat het hun uitkomt, in plaats van dat ik op een willekeurig moment de lijn eruit gooi. Mocht je toch via het forum geholpen willen worden, laat het gerust weten natuurlijk. 


Ik heb afgelopen week twee modemresets gedaan via de klantenservice. De problemen lijken er niet anders van te worden.

Wat mij betreft mag er zeker een monteur komen kijken of hij de problemen kan verhelpen. Echter, alleen zolang dit zonder bijkomende kosten gebeurd.

Ik heb inmiddels een update over de glasvezelaanleg ontvangen: Glaspoort is bezig met het maken van een plan. Daar wordt het nog niet veel concreter mee qua duur maar er lijkt toch beweging in te komen.


Een monteur kan je het beste regelen via de telefonische klantenservice.  Dat glaspoort een planning maakt is mooi maar dan nog ben je twee jaar verder eer dat gerealiseerd is.