Skip to main content

Ik zoek het Service ID nummer van de kabels voor een aansluiting van T-Mobile. Hoe kom ik daar aan?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ik denk niet dat ze de Service ID nummer hier zullen plaatsen, wellicht dat de klantenservice je daar verder mee kan helpen.


Dit verzoek komt wel vaker voorbij, het is echter niet de bedoeling dat een klant hier achteraan moet.

Een provider heeft haar eigen manieren en wegen (en de verantwoordelijkheid) om het service ID op te vragen en de diensten te gaan leveren, zonder de klant daar mee lastig te vallen. 


Inmiddels heb ik het nummer via de KPN telefonische helpdesk gewoon gekregen.


Mooi dat KPN klantenservice je hiermee geholpen heeft @JanvdZ , maar zoals gezegd hebben providers hiervoor hun eigen ingangen en zouden ze de klant hier niet mee moeten belasten.


@RBxx Mooi verhaal, maar Tele2 kreeg de info gewoon niet van KPN. En beweerde ijskoud dat er geen kabel was bij mijn huis. Terwijl ik nu via die kabel ADSL heb. Tsja….. Misschien probeert KPN de concurrentie gewoon zo veel mogelijk in de weg te zitten?


@RBxx Mooi verhaal, maar Tele2 kreeg de info gewoon niet van KPN. 

Dat beweert Tele2, maar wat Tele2 zegt mag je gerust met een korreltje zout nemen.

Tele2 is géén concurrent van Tele2. Tele2 is een “budget”-provider: Zij leveren minimale kwaliteit voor een lage prijs en KPN hoge(re) kwaliteit voor een hogere prijs.

Daarnaast hoort Tele2 jou als klant hier niet mee te belasten.


Sorry het was T-mobile. Maar dat maakt niet uit. Het signaal gaat over dezelfde draad. Dus hoezo lagere kwaliteit? Misschien is de helpdesk slechter als je eenmaal klant bent (tot nog toe overigens allerminst! zeer adequaat geholpen tot heden), maar bij KPN sta je ook steeds minimaal 5 minuten in de wacht…..


Tele2 = T-mobile. En inderdaad lagere kwaliteit en snelheid tegen een lagere prijs. Het signaal gaat over dezelfde draad maar KPN maakt vaak gebruik van andere / betere technieken.

Hiervoor zat ik bij Tele2, had daar hooguit 12 mb, bij KPN ging ik naar 60
En nu nog steeds: T-mobile maximaal 100 op mijn adres en KPN maximaal 200.

 

Hangt ook een ander prijskaartje aan, maar de 2 zijn niet te vergelijken.


Dit verzoek komt wel vaker voorbij, het is echter niet de bedoeling dat een klant hier achteraan moet.

Een provider heeft haar eigen manieren en wegen (en de verantwoordelijkheid) om het service ID op te vragen en de diensten te gaan leveren, zonder de klant daar mee lastig te vallen. 

Dit klopt. Wij (KPN de provider) hebben hier eigenlijk niets mee te maken. T-mobile (of welke andere provider dan ook) hoort zelf een proces te hebben om daar achter te komen, zodat ze hun diensten kunnen leveren aan de klant. Zij hebben ook hun eigen ingang bij KPN Netwerk NL (dus niet de provider). Het feit dat wij hierin wel eens helpen, is puur omdat die mensen echt een  “kastje- muur verhaal” worden. Wordt niemand blij van.

Inmiddels heb ik het nummer via de KPN telefonische helpdesk gewoon gekregen.

Fijn dat het is gelukt.

@RBxx Mooi verhaal, maar Tele2 kreeg de info gewoon niet van KPN. En beweerde ijskoud dat er geen kabel was bij mijn huis. Terwijl ik nu via die kabel ADSL heb. Tsja….. Misschien probeert KPN de concurrentie gewoon zo veel mogelijk in de weg te zitten?

Dit is dus gewoon allemaal niet correct. Wees blij dat de klantenservice je hierbij heeft geholpen, want als klant van een andere provider, is het natuurlijk nooit de bedoeling dat jij contact met ons moet zoeken.