Skip to main content

Ik wil even mijn ervaring delen met een KPN deur-aan-deur verkoper die onlangs aan mijn intercom stond. Het gesprek ging als volgt:

Verkoper: [huisnummer]?
Ik: Ja.
Verkoper: Ja, over uw glasvezel... het is belangrijk.
Ik: Waar gaat dit over en waar bent u van?
Verkoper: KPN, doe even open.
Ik: Ik heb geen interesse.
Verkoper: Oh, u heeft geen klachten over uw glasvezel?
Ik: Nee, en ik heb geen interesse. Ik heb al internet.
Verkoper: Mag ik vragen hoeveel u betaalt?
Ik: Nee.
Verkoper: U betaalt "nee" voor uw internet?
Ik: Nee, je mag het niet vragen. Ik heb geen interesse.
Verkoper: Ja, maar eigenlijk heb ik dat al gedaan, dus…


Hierna heb ik de verbinding uiteraard verbroken en is de verkoper vertrokken, maar niet zonder eerst aan te bellen bij buren in het pand, niemand heeft open gedaan.

 

Ik vond deze benadering erg onprofessioneel en misleidend. De verkoper deed alsof hij belangrijke informatie had over mijn glasvezelverbinding, maar het was gewoon een poging om mij over te halen klant te worden. Ik ben tevreden met mijn huidige internetprovider en heb geen behoefte aan dit soort opdringerige verkoopmethoden.

Ik zie hier wat mensen met vergelijkbare ervaringen... Ik hoop dat KPN haar verkopers beter instrueert om op een professionele en eerlijke manier te werk te gaan, want dit soort tactieken zijn echt niet oké.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat mij betreft komt er een wet die colportage verbiedt op adressen met een sticker "Aan de deur wordt niet gekocht".

 


Wat mij betreft komt er een wet die colportage verbiedt op adressen met een stikker "Aan de deur wordt niet gekocht".

 

An sich heb ik weinig tegen colporteurs in het algemeen, maar op deze manier hoeft het niet van mij. Echt een bijdehand ventje.


https://www.kpn.com/service/misleiding.htm

Probeer deze formulier eens in te vullen is een redelijk specifieke uit vraag van situatie wat u anoniem evt kunt invullen en tijd plaats etc en/of er contact met u opgenomen mag worden over deze misleidende situatie. Zij kunnen dan precies binnen ons provider of zelfs ander providers kan je aangeven uitzoeken en moeite doen dit aan te pakken


Hallo @gleb12, laten we beginnen met excuses voor de manier waarop jij benaderd bent. Dit is zeker niet de manier van benaderen die jij als mogelijke klant, mag verwachten van KPN. Graag maak ik intern hier melding van. Zou jij jouw forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik de feedback bij de juiste verkoopafdeling terecht laten komen. 


Reageer