Skip to main content

Ik ben geen klager en altijd erg tevreden over KPN glasvezel internet en vaste telefoonaansluiting. Maar…sinds vrijdagnacht zijn wij opeens totaal afgesloten van onze (snelste en duurste) KPN glasvezelaansluiting en vaste telefoonaansluiting. Dat is ons nog nooit overkomen. 
 

Het toeval wil dat wij aan beide kanten nieuwe buren hebben sinds een week. Van 1 van deze buren weet ik dat zij ook glasvezelinternet en vaste telefonie van KPN hebben afgenomen. De rest van de straat en zelfs de wijk heeft Ziggo. 
 

Toen ik hoorde dat onze nieuwe buurvrouw ook een KPN aansluiting ging nemen merkte ik al aan mezelf dat ik vreesde voor problemen. Dat lijkt…ik benadruk lijkt bewaarheid te worden. Sinds vrijdagnacht / zaterdagochtend totaal afgesloten (behalve mobiel). 

 

Toen ik met KPN klantenservice / storingsdienst belde kreeg ik geen duidelijkheid. Ze konden mijn Modem niet meer zien en er moest een technisch expert ingebeld worden. 
 

Deze man kreeg ik na een half uur te spreken maar kon op zaterdagochtend niets anders voor ons doen dan 100 gb aan data gratis op al onze mobiels te zetten zodat we onze mobiels als modem konden gebruiken en toch konden werken. Ik vind hier 2 dingen van:

 

Het kan en mag niet zo zijn dat wanneer een klant buiten zijn schuld totaal zonder glasvezel en vaste telefoonlijn zit er geen monteur wordt ingezet bij de klant thuis en in de centrale. We leven in een 24/7 economie en het is niet meer van deze tijd dat je als goed betalende en trouwe KPN klant zo lang zonder vaste aansluitingen zit. 
 

Daarnaast kan en mag het ook niet dat buren worden aangesloten en wij bij zo’n aansluitingsproces per ongeluk worden afgesloten. De technisch expert van KPN die ik aan de lijn bevestigde namelijk mijn vermoeden dat het inderdaad zo kon zijn dat wij doordat de buren KPN aangesloten werden wij per ongeluk zijn afgesloten. Hij noemde dat een dergelijke aansluiting van de nieuwe buren gedaan wordt aan de hand van een matrix overzicht (die kast links, die lade rechtsboven, dat kwadrant kabels, dit kwadrant stekkers erc etc). Mogelijk is daar iets bij misgegaan. Ik kan mijzelf eigenlijk niets anders voorstellen. 
 

Ik wou ons voorval toch even delen op het forum en hoop echt dat KPN zijn kwaliteitsprotocollen eens goed gaat updaten, haar technisch personeel goed inwerkt en eens een kwaliteitsaudit laat uitvoeren naar deze processen. Foutjes maken kan en mag, maar ik noem wat ons is overkomen een grote onnodige fout.