Skip to main content

Open Dutch Fiber heeft glasvezel aangelegd, advies gezocht over providers

• July 7, 2026
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Onlangs heeft Open Dutch Fiber in mijn appartement glasvezel aangelegd. De leiding is getest en oké.

Ik heb

- internet en TV bij KPN

- mobiel bij BEN (Odido)

Omdat ik in het woud van aanbieders en aanleggers al jaren door de bomen het bos niet meer zie stel ik mezelf de vraag bij wie ik –eventueel– op glasvezel zal overgaan.

Ik ben geen gamer, download vrijwel niets en heb geen klachten over mijn internetsnelheid.

Heb ik dan iets aan die aansluiting?

4 reacties

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+6

Als je tevreden bent over je huidige verbinding, zie ik niet perse waarom je over zou gaan, ook omdat je groot verbruiker bent van het internet als ik het zo lees.

Kpn levert op dit moment niet over de glasvezel van ODF, dus de koper verbinding blijft de komende tijd gewoon nog actief.

Kpn zal uiteindelijk ook glasvezel bij jou aanleggen, dus mocht je bij kpn willen blijven uit tevredenheid zit je de komende tijd nog goed.  

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 7, 2026

Vooral het tv gedeelte is bij andere providers vaak erg wennen. Als u nu tevreden bent zal glasvezel niets toevoegen. Gezien uw gebruik heeft u het het niet nodig.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 7, 2026

Dat wennen aan het TV gedeelte valt best mee. Als men aan TV+ kan/moet wennen dat kan men natuurlijk ook aan het TV product van de concurrent wennen. 

Een reden voor ​TS om over te stappen zou een aanzienlijke kostenbesparing kunnen zijn. En als kpn over twee jaar een glasvezel heeft aangelegd (of tegen die tijd via ODF diensten gaat aanbieden) weer terug naar KPN (met weer een welkomstaanbieding).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2026

Als men aan TV+ kan/moet wennen dat kan men natuurlijk ook aan het TV product van de concurrent wennen. 

Ja, Odido rolt nu nieuwe TV platvorm (H.265) uit, de kwaliteit is significant beter.

Een reden voor ​TS om over te stappen zou een aanzienlijke kostenbesparing kunnen zijn.

Met zijn Ben mobiel is sowieso voordeliger (combi voordeel).