Skip to main content

Helaas kijk ik al sinds enkele weken naar een knipperende "Connection" led op mijn door KPN thuisgestuurde Genesis XGSPON. Ik heb deze keurig, na bevestiging dat glasvezel actief zou zijn 4 december, aangesloten op het glasvezelpunt met behulp van de online installatiehulp.

Wat ik ook doe, hoe vaak ik ook reset of mijn Experia box wel/niet mee aansluit, het connection ledje blijft knipperen. 

Een beetje zoekwerk op dit forum leert dat in de meeste gevallen de XGSPON door een monteur (opnieuw) geactiveerd moet worden. Vreemd, want deze moest ik toch echt zonder hulp van een monteur helemaal zelf moeten kunnen aansluiten…

Begin deze week contact met helpdesk gehad. Teruggebeld door een monteur (dacht ik). Netjes bevestiging van monteur ontvangen dat hij vandaag tussen 8.00 en 10.00 uur zou langskomen. 

Ben net even gaan kijken maar t ledje knippert nog steeds en er heeft ook niemand stiekem ingebroken. Geen monteur gezien dus.

Wederom klantenservice gebeld. Verbaasde reactie. Er stond helemaal geen monteur gepland voor mij. Nieuwe afspraak gemaakt voor a.s dinsdag.... 

Het loopt allemaal niet zo lekker helaas... Maar ik bedacht me, als ik vaker de verhalen teruglees van mensen die hetzelfde probleem hadden en geholpen werden door een foutief serienummer van de XGSPON in het systeem aan te passen, vraag ik me af of mijn geval ook niet heel simpel op te lossen is? 

 

 

 

Er is inderdaad een bepaalde serie Genexis die slecht zijn. Niet allemaal dus.

Kun je het serienummer posten? Dan zijn er mensen die dat kunnen beoordelen.


@Wim27 dank voor je snelle reactie.

Het serienummer is: GNXS050*****

 

Admin: het is niet gewenst om je serienummer volledig openbaar te plaatsen


De Genexis XGS-PON kastjes die nu worden toegestuurd hebben dat probleem niet meer. Dat betrof trouwens een defecte WAN poort en geen ‘probleem’ met connection of alarm ledjes.

Bovenstaand serienummer heeft dat probleem ook niet, het betrof een eerdere serie.


Ik las ook ergens op forum dat een knipperende "connection" led inhoudt dat er wel verbinding actief is op het punt maar dat de XGSPON er (nog) niets mee kan. 

Vandaar dat bij mij meteen een niet geslaagde activatie van de PON te binnen schiet. Zou zonde zijn om een monteur in te plannen (en daarop moeten wachten... true), als het heel simpel opgelost kan worden door ff te checken of alle gegevens van de PON correct in de systemen van KPN staan. :-)

(OK 80-83% ongeduld van mijn kant.. Don't judge)

 


Dit klinkt erg bekend!
Bij mij zijn de zwarte kastjes meerdere keren vervangen door Nokia kastjes en ook geactiveerd maar het connection lampje blijft knipperen en niemand weet wat mis is. Het is nu het steeds afschuiven tussen kpn netwerk /cicert en provider kpn maar niemand die de klant centraal stelt en voor de klant oplost!


In dit topic: Info Nokia XGS-PON ONT heeft een KPN monteur een data-sheet geplaatst.
Over het tweede lampje (Connection) staat daarin het volgende.

Er lijkt dus wel verbinding (ranged and synchronized) te zijn, maar nog geen “authenticatie".
Volgens mij iets voor provider KPN.