Helaas kijk ik al sinds enkele weken naar een knipperende "Connection" led op mijn door KPN thuisgestuurde Genesis XGSPON. Ik heb deze keurig, na bevestiging dat glasvezel actief zou zijn 4 december, aangesloten op het glasvezelpunt met behulp van de online installatiehulp.
Wat ik ook doe, hoe vaak ik ook reset of mijn Experia box wel/niet mee aansluit, het connection ledje blijft knipperen.Â
Een beetje zoekwerk op dit forum leert dat in de meeste gevallen de XGSPON door een monteur (opnieuw) geactiveerd moet worden. Vreemd, want deze moest ik toch echt zonder hulp van een monteur helemaal zelf moeten kunnen aansluiten…
Begin deze week contact met helpdesk gehad. Teruggebeld door een monteur (dacht ik). Netjes bevestiging van monteur ontvangen dat hij vandaag tussen 8.00 en 10.00 uur zou langskomen.Â
Ben net even gaan kijken maar t ledje knippert nog steeds en er heeft ook niemand stiekem ingebroken. Geen monteur gezien dus.
Wederom klantenservice gebeld. Verbaasde reactie. Er stond helemaal geen monteur gepland voor mij. Nieuwe afspraak gemaakt voor a.s dinsdag....Â
Het loopt allemaal niet zo lekker helaas... Maar ik bedacht me, als ik vaker de verhalen teruglees van mensen die hetzelfde probleem hadden en geholpen werden door een foutief serienummer van de XGSPON in het systeem aan te passen, vraag ik me af of mijn geval ook niet heel simpel op te lossen is?Â
Â
Â
Â