Skip to main content

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

151 reacties

  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2022

@Erwin_ is die gratis grote bundle onderdeel van de normale voorwaarden van KPN Internet of is het een eenmalige handreiking?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 29 januari 2022
csmale schreef:

@Erwin_ is die gratis grote bundle onderdeel van de normale voorwaarden van KPN Internet of is het een eenmalige handreiking?

Volgens mij is het een aparte bundel waar u gedurende een paar dagen gebruik van kunt maken. Als dinsdag de storing opgelost is, dan word de bundel terug getrokken. Volgens mij. Zoiets zie ik wel eens voorbij komen hier op het forum.

Sommigen mensen protesteren dan weer. Want hun normale bundel hadden ze dan al op gemaakt voordat ze die grote tijdelijke bundel kregen. Als die grote bundel dan teruggetrokken word hebben ze niks meer de rest van de maand.


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 29 januari 2022

Nou ik ben bij de desbetreffende brug gaan kijken en er wordt echt met man en macht aan gewerkt hoor KPN…. Zeg dan gewoon dat er geen monteurs beschikbaar zijn tot na het weekend. 
 

 


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2022

@SupaYoshi zoals verwacht! Maar er staan hekken omheen dus mag je daar niet komen. Ook geen KPN monteurs. Dus die moeten wachten tot de aannemer er weer is maandag en dan mogen ze hopelijk aan de slag. 
ik zou me als aannemer kapot schamen want zijn werklui hebben tenslotte die kabel eruit getrokken.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022

@Patrick B of het is een specialistische klus (onder water) waarvoor ze in het weekeinde geen mensen kunnen krijgen.


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2022
Patrick B schreef:

@SupaYoshi zoals verwacht! Maar er staan hekken omheen dus mag je daar niet komen. Ook geen KPN monteurs. Dus die moeten wachten tot de aannemer er weer is maandag en dan mogen ze hopelijk aan de slag. 
ik zou me als aannemer kapot schamen want zijn werklui hebben tenslotte die kabel eruit getrokken.

De schade is rond 10:15 gebeurd. Tijd zat om het voor het weekend te fixen, lijkt mij. Maar het duurde uren voordat men überhaupt toegaf dat er eigenlijk een probleem was...


  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 januari 2022
Erwin_ schreef:

@hugo66 : Ik zie dat je nog een dongle in huis hebt van een storing in januari 2021.  Via de gewone stappen kan ik die niet opwaarderen.

Ik heb een collega gevraagd. Absoluut geen garanties maar ik kan het altijd proberen, natuurlijk. 

Je hebt geen mobiel nummer bij KPN?

Ja klopt, hier heb ik nog. Ik had klantenservice gebeld, maar die lukt het niet om hem te activeren of snapt het niet. Ik heb geen kpn mobiel nummer, een ook alleen zakelijk.


PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 29 januari 2022

@Ticheloven

Jammer dat je last van deze onderbreking hebt. Youfone is echter geen dochter van kpn. Het is een zelfstandig bedrijf. KPN heeft er geen enkel aandeel in. Ze zijn één van de vele providers die ruimte huren op het netwerk met eigen apparatuur. KPN (de provider) staat er verder los van.
Helaas kan kpn je derhalve niet van de storingsbundel voorzien.


Een winkelier uit het dorp heeft 53 minuten geleden de monteur gesproken...en met een uur zou het opg lost moeten zijn....ben benieuwd


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Ticheloven jammer dat het je zoveel moeite kost om erachter te komen wat er gaande is. Excuses hiervoor! Een bundel kan ik inderdaad alleen aanvragen bij een privé abonnement van KPN.

 

@jasonbonnet ik zie dat de bundel inmiddels toegevoegd is.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022

Eea lijkt hier nu hersteld te zijn. (Zandweg-oostwaards)


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2022
Mevrouwdegraaff schreef:

Een winkelier uit het dorp heeft 53 minuten geleden de monteur gesproken...en met een uur zou het opg lost moeten zijn....ben benieuwd

Laten we het hopen dan!


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2022
Nick83 schreef:
csmale schreef:

@Erwin_ is die gratis grote bundle onderdeel van de normale voorwaarden van KPN Internet of is het een eenmalige handreiking?

Volgens mij is het een aparte bundel waar u gedurende een paar dagen gebruik van kunt maken. Als dinsdag de storing opgelost is, dan word de bundel terug getrokken. Volgens mij. Zoiets zie ik wel eens voorbij komen hier op het forum.

Sommigen mensen protesteren dan weer. Want hun normale bundel hadden ze dan al op gemaakt voordat ze die grote tijdelijke bundel kregen. Als die grote bundel dan teruggetrokken word hebben ze niks meer de rest van de maand.

Bedankt Nick, maar dat was mijn vraag niet. Ik ben benieuwd of die bundel een "recht" is als je KPN internet hebt, of is het een Ad hoc cadeautje? Ik zit nu bij een andere provider op de KPN glasvezel. Dit zou een overweging kunnen zijn om over te stappen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Kingfisher75 schreef:

Eea lijkt hier nu hersteld te zijn. (Zandweg-oostwaards)

Dat zou goed nieuws zijn, @Kingfisher75! Ik heb zelf nog geen update ontvangen.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022
Marcia_ schreef:
Kingfisher75 schreef:

Eea lijkt hier nu hersteld te zijn. (Zandweg-oostwaards)

Dat zou goed nieuws zijn, @Kingfisher75! Ik heb zelf nog geen update ontvangen.

Ik heb de afmeldings SMS ontvangen, thuis werkt alles weer.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
csmale schreef:
Nick83 schreef:
csmale schreef:

@Erwin_ is die gratis grote bundle onderdeel van de normale voorwaarden van KPN Internet of is het een eenmalige handreiking?

Volgens mij is het een aparte bundel waar u gedurende een paar dagen gebruik van kunt maken. Als dinsdag de storing opgelost is, dan word de bundel terug getrokken. Volgens mij. Zoiets zie ik wel eens voorbij komen hier op het forum.

Sommigen mensen protesteren dan weer. Want hun normale bundel hadden ze dan al op gemaakt voordat ze die grote tijdelijke bundel kregen. Als die grote bundel dan teruggetrokken word hebben ze niks meer de rest van de maand.

Bedankt Nick, maar dat was mijn vraag niet. Ik ben benieuwd of die bundel een "recht" is als je KPN internet hebt, of is het een Ad hoc cadeautje? Ik zit nu bij een andere provider op de KPN glasvezel. Dit zou een overweging kunnen zijn om over te stappen.

@csmale dit is niet iets wat we standaard bij elke storing proactief activeren. Maar het is wel iets dat je bij een storing aan kunt vragen. In dit geval gebeurde het automatisch, mede door de grootte en de verwachte duur van de storing. Maar dat is per storing verschillend.


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2022

Wat kan een mens blij zijn met internet!😁


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 januari 2022

In Zogwetering lijkt nog geen sprake van herstel...


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 29 januari 2022

Nog even geduld allemaal. Ik knip en plak hier de laatste update die wij ook hebben gekregen. Dit was om 15:37. 

Weet dus dat we hiermee bezig zijn! 


NHendriks
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • 2980 reacties
  • 29 januari 2022
SupaYoshi schreef:

Nou ik ben bij de desbetreffende brug gaan kijken en er wordt echt met man en macht aan gewerkt hoor KPN…. Zeg dan gewoon dat er geen monteurs beschikbaar zijn tot na het weekend. 

Dat er daar gewerkt wordt wilt niet per definitie zeggen dat de kabels ook daadwerkelijk daar kapot gegaan zijn. De breuk kan ook op een heel andere plek zitten. Met man en macht betekent ook niet dat er een heel legertje aan werkers bezig is, als het tien man zijn dan zijn het vaak al veel, puur omdat het helemaal niet werkt om met veel mensen op een paar vierkante meter te werken. Wat ook nog mogelijk is is dat de buis al hersteld is en er besloten is om volledig nieuwe glasvezels in te blazen, dan hoeven ze helemaal niet meer op die locatie te zijn. Met andere woorden: dat je daar niemand ziet betekent niet dat niemand ermee bezig is.

 

Ik ben nog even in de storingsmelding gedoken en het lijkt op de zogenoemde ‘glas internode’ te zitten. Dit is de verbinding van de kleinere wijkcentrale naar de grotere stadscentrale. Er zijn twee wijkcentrales getroffen door de kapotte glasvezelkabel. Hoe het herstel verloopt durf ik niet te zeggen maar de kans dat er nieuwe glasvezels door de buizen geblazen worden is altijd aanwezig.

 

Patrick B schreef:

@SupaYoshi zoals verwacht! Maar er staan hekken omheen dus mag je daar niet komen. Ook geen KPN monteurs. Dus die moeten wachten tot de aannemer er weer is maandag en dan mogen ze hopelijk aan de slag. 
ik zou me als aannemer kapot schamen want zijn werklui hebben tenslotte die kabel eruit getrokken.

KPN monteurs komen hier sowieso niet bij want die doen zelf niets met onderhoud of aanleg van glasvezel. Voor consumenten glasvezelkabels van KPN Netwerk, te herkennen aan de oranje buizen, zal KPN Netwerk zelf een aannemer aansturen. Voor zakelijk glas van KPN (hier valt ook de verbinding tussen wijkcentrales onder), te herkennen aan de blauwe buizen, stuurt KPN normaal gesproken VolkerWessels Telecom aan.


Hoe kan het nu dat de ene helft het wel doet en de andere helft niet?


NHendriks
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • 2980 reacties
  • 29 januari 2022
Mevrouwdegraaff schreef:

Hoe kan het nu dat de ene helft het wel doet en de andere helft niet?

Het betreft twee wijkcentrales, kans is dat de ene centrale terug in dienst is en de werkzaamheden nog bezig zijn voor de ander.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022

Ik begrijp niet waarom de storing niet zichtbaar wordt als ik mijn postcode invul! Dat moet toch gewoon perfect werken? Nu begon ik de oorzaak bij mijzelf te zoeken…

Kan de KPN uitleggen waarom dat niet werkt? En ik ben niet de enige die zijn eigen netwerk is gaan onderzoeken. Een hoop verspilde moeite. 

En ook bij mij vliegen de MB s de deur uit. Mens erger je niet zonder bord en pionnen!

 


PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 29 januari 2022

Wat heb je allemaal onderzocht dan @Saila ? Je begint altijd bij het begin, voor glas dus de NT. Als daar het lampje knippert of rood is….

Kennelijk herkent het automatische systeem niet alle postcodes. Dit betekent niet dat het bij jouw niet terugkomt na herstel natuurlijk.


NHendriks
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • 2980 reacties
  • 29 januari 2022
PeterG schreef:

Wat heb je allemaal onderzocht dan @Saila ? Je begint altijd bij het begin, voor glas dus de NT. Als daar het lampje knippert of rood is….

Het is inderdaad een PON-OLT die down is. Volgens mij blijft deze echter wel gewoon zijn werk doen in de communicatie tussen ONT en SFP. De authenticatie van een ONT en het toewijzen van een tijdsslot in TDM gebeurd namelijk door de SFP-module, niet door de achterliggende systemen. Het aanmelden gebeurd in deze systemen en die plaatsen vervolgens het PON-serienummer in de tabel van zo'n SFP. Ik vermoed dan ook dat het lampje ‘PON’ bij GPON en ‘Connection’ bij XGS-PON gewoon zal blijven branden. Er gaat alleen geen data overheen omdat het na de OLT nergens heen kan.