Skip to main content

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen

[Opgelost] Internetstoring in Maarssen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

151 reacties

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 29 januari 2022

Hallo allemaal, het lijkt er inderdaad op dat het probleem bij 1 van de wijkcentrales opgelost is. 

Voor de andere centrale is het vooralsnog nog even afwachten, zodra er meer informatie bekend is zal ik het hier zo snel mogelijk delen. 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 januari 2022
PeterG schreef:

Wat heb je allemaal onderzocht dan @Saila ? Je begint altijd bij het begin, voor glas dus de NT. Als daar het lampje knippert of rood is….

Kennelijk herkent het automatische systeem niet alle postcodes. Dit betekent niet dat het bij jouw niet terugkomt na herstel natuurlijk.

@PeterG, idem hier als @Saila. Volgens de website geen storing, wijkcentrale zou werken, probleem zou thuis moeten liggen. En inderdaad @NHendriks glasvezel kastje geeft aan dat alle connecties werkzaam zijn. Daarna stappen door met in/uitschakelen volgens voorschrift storings website etc. etc. Uiteindelijk na telefonisch contact met KPN kwam ik er achter dat er sprake was van een storing buiten mijn woning.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022

Fijn dat jullie meedenken maar de essentie is dat bij KPN het postcode systeem niet werkt. En dat zou onbestaanbaar moeten zijn bij zo'n organisatie. 

Daardoor wordt je op het verkeerde been gezet en begin je te zoeken bij je eigen handel. Resetten, nog eens resetten, kabeltjes nalopen enz ..

Pas veel later ging mijn lampje services branden maar dan weet je nog nix. 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022
Alex_P schreef:

Nog even geduld allemaal. Ik knip en plak hier de laatste update die wij ook hebben gekregen. Dit was om 15:37. 

Weet dus dat we hiermee bezig zijn! 

Is er inmiddels weer een update vanuit de aannemer? Zijn per slot weer 3 uur verder.


  • 1 reactie
  • 29 januari 2022

Helaas nog geen internet, maar ook geen bundel.

 

HELP😂


Slagmojo schreef:
Alex_P schreef:

Nog even geduld allemaal. Ik knip en plak hier de laatste update die wij ook hebben gekregen. Dit was om 15:37. 

Weet dus dat we hiermee bezig zijn! 

Is er inmiddels weer een update vanuit de aannemer? Zijn per slot weer 3 uur verder.

Jaa die staat er ook rond 17.30uur

 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022
Mevrouwdegraaff schreef:
Slagmojo schreef:
Alex_P schreef:

Nog even geduld allemaal. Ik knip en plak hier de laatste update die wij ook hebben gekregen. Dit was om 15:37. 

Weet dus dat we hiermee bezig zijn! 

Is er inmiddels weer een update vanuit de aannemer? Zijn per slot weer 3 uur verder.

Jaa die staat er ook rond 17.30uur

 

Dat klopt, echter was dat probleem al om half 4 opgelost. 


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7091 reacties
  • 29 januari 2022
Slagmojo schreef:

Is er inmiddels weer een update vanuit de aannemer? Zijn per slot weer 3 uur verder.


Nee, er is nu nog geen update te melden, @Slagmojo. De aannemer doet zijn best om de storing in de loop van vanavond op te lossen. :fingers_crossed_tone4:
 

Jassto schreef:

Helaas nog geen internet, maar ook geen bundel.

HELP😂

Er wordt hard aan gewerkt, mobiele bundel heb ik bij deze toegevoegd op jouw nummer, @Jassto!


De glasvezel monteur is wel klaar. Alleen KPN moet het glasvezel nog aan zetten? En de gemeente moet de straat dicht maken maar zal maandag pas worden lees ik op Facebook bij een ondernemer welke de monteur heeft gesproken.


  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 januari 2022
SupaYoshi schreef:

Nou ik ben bij de desbetreffende brug gaan kijken en er wordt echt met man en macht aan gewerkt hoor KPN…. Zeg dan gewoon dat er geen monteurs beschikbaar zijn tot na het weekend. 
 

 

Misschien helpt het om in ieder geval bij de juiste brug te kijken… Dit is die van Breukelen. Het gaat om een kabel bij de brug in Maarssen (Dorp).


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022

Hier op postcode 3602XH werkt het weer! Gelukkig! Maar de melding van KPN wanneer het klaar zou zijn is nooit gekomen terwijl dit mij 2 keer beloofd  was. Met name op het gebied informatie heeft KPN  veel steken laten vallen!


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022

Ik probeer data toe te voegen, maar dit lukt niet. Kan iemand mij helpen?


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2022
Jasper schreef:

Internetstoring in Maarssen

Momenteel is er een internetstoring in Maarssen. Bij andere werkzaamheden is een kabel beschadigd geraakt waardoor de verbinding er niet is. Op dit moment is nog geen verwachte oplostijd bekend.

Update #3: 29-01-2022 09:15: De aannemer doet zijn uiterste best. Er is een kabel stuk die bij een brug ligt. Dit maakt de reparatie niet makkelijker en we houden er rekening mee dat het pas na het weekend wordt opgelost.

Ons systeem heeft op basis van postcodes gratis, grote bundels gestort bij klanten die een particulier mobiel abonnement bij KPN hebben. Dit systeem kan foutjes maken en als je in het getroffen gebied woont en geen bundel hebt gekregen kun je dat in dit topic aangeven. Graag dan ook je profiel invullen (en vermeld het mobiele nummer) zodat wij een bundel kunnen storten.

We verwachten in de loop van de dag nieuwe updates. Je kunt dit topic volgen om volledig op de hoogte te blijven. 

Update #2: 28-01-2022 21:15: De kabel is beschadigd geraakt bij een brug die wordt gerenoveerd. Daardoor is het moeilijk om bij de beschadiging te komen, er wordt gekeken naar de mogelijkheden. Zodra er een update is werken we dit topic bij

Update #1: 28-01-2022 19.35: Specialisten zijn op locatie aan het werk

 

 

Ik heb last van de storing en ook kpn mobiel, maar geen info over extra bundel ontvangen..


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7091 reacties
  • 29 januari 2022

Wat fijn dat de diensten weer werken, @Ticheloven. De storing is nog niet afgemeld, want deze is nog niet voor iedere klant opgelost. Ik verwacht dat er nog verdere berichtgeving volgt, als je hebt aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden van deze storing.

Hi @Essie2022! Als je particulier mobiel abonnement van KPN hebt, dan kunnen wij een bundel toevoegen: zie update 3 in het startbericht:

Jasper schreef:

 

Update #3: 29-01-2022 09:15: De aannemer doet zijn uiterste best. Er is een kabel stuk die bij een brug ligt. Dit maakt de reparatie niet makkelijker en we houden er rekening mee dat het pas na het weekend wordt opgelost.

Ons systeem heeft op basis van postcodes gratis, grote bundels gestort bij klanten die een particulier mobiel abonnement bij KPN hebben. Dit systeem kan foutjes maken en als je in het getroffen gebied woont en geen bundel hebt gekregen kun je dat in dit topic aangeven. Graag dan ook je profiel invullen (en vermeld het mobiele nummer) zodat wij een bundel kunnen storten.

We verwachten in de loop van de dag nieuwe updates. Je kunt dit topic volgen om volledig op de hoogte te blijven. 

 

Wil jij je profiel invullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

@Martine84 :frowning2: Ik heb de bundel bij deze toegevoegd op jouw nummer! 


Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 229 reacties
  • 29 januari 2022
SupaYoshi schreef:

Nou ik ben bij de desbetreffende brug gaan kijken en er wordt echt met man en macht aan gewerkt hoor KPN…. Zeg dan gewoon dat er geen monteurs beschikbaar zijn tot na het weekend. 
 

 

Slimmerik ?? Lijkt er niet bepaald op moet ik zeggen. Paar random foto's plaatsen en dan aannemen dat het om de locatie in Maarssen gaat lol


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2022
NVW schreef:

Klanten die ook mobiel KPN  hebben krijgen heel veel MB extra sinds gisteren.  Is er ook een regeling voor mensen die wel internet en tv hebben maar geen  mobiele telefoon?  De 4g bundels vliegen er hier door heen.  En het is online open  dagen dag voor veel middelbare scholen.  Die willen we graag kijken. Als beroerd genoeg dat het online moet maar willen het niet misssn.

Kpn laat de kanten in de kou staan. Geen regeling voor klanten zonder direct kpn abonnement. Ik heb kpn via Simyo. Gelukkig al iets van Simyo gehad. Kpn stuurt je mee een kluitje in het riet. Je kan compensatie aanvragen na de storing. Dat is geen oplossing.

die willen ze kennelijk niet geven 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022
Shyrin_ schreef:

Wat fijn dat de diensten weer werken, @Ticheloven. De storing is nog niet afgemeld, want deze is nog niet voor iedere klant opgelost. Ik verwacht dat er nog verdere berichtgeving volgt, als je hebt aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden van deze storing.

Hi @Essie2022! Als je particulier mobiel abonnement van KPN hebt, dan kunnen wij een bundel toevoegen: zie update 3 in het startbericht:

Jasper schreef:

 

Update #3: 29-01-2022 09:15: De aannemer doet zijn uiterste best. Er is een kabel stuk die bij een brug ligt. Dit maakt de reparatie niet makkelijker en we houden er rekening mee dat het pas na het weekend wordt opgelost.

Ons systeem heeft op basis van postcodes gratis, grote bundels gestort bij klanten die een particulier mobiel abonnement bij KPN hebben. Dit systeem kan foutjes maken en als je in het getroffen gebied woont en geen bundel hebt gekregen kun je dat in dit topic aangeven. Graag dan ook je profiel invullen (en vermeld het mobiele nummer) zodat wij een bundel kunnen storten.

We verwachten in de loop van de dag nieuwe updates. Je kunt dit topic volgen om volledig op de hoogte te blijven. 

 

Wil jij je profiel invullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

@Martine84 :frowning2: Ik heb de bundel bij deze toegevoegd op jouw nummer! 

Dank voor de reactie, ik heb zojuist mijn profiel aangemaakt.

 

 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2022
Seljo schreef:
NVW schreef:

Klanten die ook mobiel KPN  hebben krijgen heel veel MB extra sinds gisteren.  Is er ook een regeling voor mensen die wel internet en tv hebben maar geen  mobiele telefoon?  De 4g bundels vliegen er hier door heen.  En het is online open  dagen dag voor veel middelbare scholen.  Die willen we graag kijken. Als beroerd genoeg dat het online moet maar willen het niet misssn.

Kpn laat de kanten in de kou staan. Geen regeling voor klanten zonder direct kpn abonnement. Ik heb kpn via Simyo. Gelukkig al iets van Simyo gehad. Kpn stuurt je mee een kluitje in het riet. Je kan compensatie aanvragen na de storing. Dat is geen oplossing.

die willen ze kennelijk niet geven 

Ik ben benieuwd of de ACM hier iets van vindt. Dit is eigenlijk een beetje concurrentievervalsing. KPN stelt zijn netwerk open voor andere providers, maar kan op deze manier iets bieden dat voor andere partijen onmogelijk is. Tenzij KPN Internet de bundels tegen normale prijzen inkoopt bij KPN Mobiel, maar dat geloof ik niet...


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2022
Essie2022 schreef:
Shyrin_ schreef:

Wat fijn dat de diensten weer werken, @Ticheloven. De storing is nog niet afgemeld, want deze is nog niet voor iedere klant opgelost. Ik verwacht dat er nog verdere berichtgeving volgt, als je hebt aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden van deze storing.

Hi @Essie2022! Als je particulier mobiel abonnement van KPN hebt, dan kunnen wij een bundel toevoegen: zie update 3 in het startbericht:

Jasper schreef:

 

Update #3: 29-01-2022 09:15: De aannemer doet zijn uiterste best. Er is een kabel stuk die bij een brug ligt. Dit maakt de reparatie niet makkelijker en we houden er rekening mee dat het pas na het weekend wordt opgelost.

Ons systeem heeft op basis van postcodes gratis, grote bundels gestort bij klanten die een particulier mobiel abonnement bij KPN hebben. Dit systeem kan foutjes maken en als je in het getroffen gebied woont en geen bundel hebt gekregen kun je dat in dit topic aangeven. Graag dan ook je profiel invullen (en vermeld het mobiele nummer) zodat wij een bundel kunnen storten.

We verwachten in de loop van de dag nieuwe updates. Je kunt dit topic volgen om volledig op de hoogte te blijven. 

 

Wil jij je profiel invullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

@Martine84 :frowning2: Ik heb de bundel bij deze toegevoegd op jouw nummer! 

@Shyrin_ Dank voor de reactie, ik heb zojuist mijn profiel aangemaakt en ingevuld. 

 

 

 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2022

Hier nog geen diensten, ook geen bundel….


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022

Inmiddels werkt KPN Internet al 35 uur niet meer, niet iets wat je verwacht in deze tijd en zeker niet van een A-merk. Een grondige technische uitleg zou gewaardeerd worden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 29 januari 2022
csmale schreef:
Seljo schreef:

Kpn laat de kanten in de kou staan. Geen regeling voor klanten zonder direct kpn abonnement. Ik heb kpn via Simyo. Gelukkig al iets van Simyo gehad. Kpn stuurt je mee een kluitje in het riet. Je kan compensatie aanvragen na de storing. Dat is geen oplossing.

die willen ze kennelijk niet geven 

Ik ben benieuwd of de ACM hier iets van vindt. Dit is eigenlijk een beetje concurrentievervalsing. KPN stelt zijn netwerk open voor andere providers, maar kan op deze manier iets bieden dat voor andere partijen onmogelijk is. 

Als Simyo ook thuis abonnementen aan zou bieden, en @Seljo had daar zo'n thuis abonnement gehad, dan had Simyo hetzelfde kunnen doen dan KPN.

Het mobiele abonnement bij dezelfde provider hebben als je thuis abonnement heeft diverse voordelen. Data krijgen op het mobiele abonnement bij storing op het thuis abonnement is er daar 1 van. 


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7091 reacties
  • 29 januari 2022
Seljo schreef:
NVW schreef:

Klanten die ook mobiel KPN  hebben krijgen heel veel MB extra sinds gisteren.  Is er ook een regeling voor mensen die wel internet en tv hebben maar geen  mobiele telefoon?  De 4g bundels vliegen er hier door heen.  En het is online open  dagen dag voor veel middelbare scholen.  Die willen we graag kijken. Als beroerd genoeg dat het online moet maar willen het niet misssn.

Kpn laat de kanten in de kou staan. Geen regeling voor klanten zonder direct kpn abonnement. Ik heb kpn via Simyo. Gelukkig al iets van Simyo gehad. Kpn stuurt je mee een kluitje in het riet. Je kan compensatie aanvragen na de storing. Dat is geen oplossing.

die willen ze kennelijk niet geven 

De oplossing is dat de storing verholpen wordt en daar wordt aan gewerkt. Fijn dat je iets van je eigen mobiele provider gehad hebt! :thumbsup_tone4:

@Essie2022 Super! Ik heb de bundel geactiveerd op jouw nummer, hetzelfde geldt voor jou, @RickR2404.

@Maarssen22 Helaas kan het, ook voor een A-merk, complexer liggen om op te lossen! Updates zijn te vinden in het startbericht van dit topic. Helaas is er op dit moment geen update te melden!


  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 januari 2022

Noodpakket extra GB? Ik merk er nog vrij weinig van😒


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 januari 2022

Dat het complex is voor KPN Internet is inmiddels duidelijk, dat er geen uitleg wordt gegeven door KPN waarom het zo complex is wekt verbazing.