Skip to main content

Er lijkt op dit moment een storing gaande met Sneller Internet Buitengebied. We krijgen klachten over het niet bijspringen van het 4G-modem.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 4: 12-10 om 19:32: Na verder onderzoek is de conclusie dat de storing toch echt verholpen is. Als er nog mensen zijn die problemen ervaren, dan verwachten wij dat dit individuele issues zijn. Hiervoor raden we dan aan contact op te nemen met de klantenservice (0800-0402), of een eigen topic aan te maken. 

Update 3: 11-10 om 09:27: Goedemorgen! Helaas lijkt de storing weer terug. We hebben de meldingen die gisteravond en vanmorgen gedaan zijn doorgegeven. Ervaar je de storing ook (weer)? Meld je in dit topic en zorg dat je forumprofiel is aangevuld met adres en klantnummer.

Update 2: 9-10 om 15:00: Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. Laat in het topic weten of dit ook inderdaad zo is.

Als je nog wel problemen ervaart, herstart je beide modems en test opnieuw. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Zorg dan ook dat je forumprofiel is ingevuld zodat wij kunnen doorgeven.

Update 1: We gaan dit onderzoeken en zijn daarvoor op zoek naar klantgegevens. Zou je, als je deze storing ook ervaart, je willen melden in dit topic en je adres en klantnummer in je forumprofiel plaatsen?

Bedankt voor die toevoeging, @Ernst-Jan. Geven we ook door. 


Hello @John456732 and welcome here :)
I have to ask you to make your own topic about the problem that you're experiencing since this topic is not ment for this question. Thanks in advance!


@JonasvR123, @Ernst-Jan, @Roderik v Z & @Raisa_Bella, ik ga het weer doorgeven. Toch weer vier meldingen. Benieuwd wat wij kunnen achterhalen. 

@Roderik v Z, zou je nog voor de zekerheid jouw profiel van gegevens willen voorzien. Bedankt. 

Profielgegevens zijn als het goed is nu compleet. Verbinding is vandaag ongeveer 7Mbps down, iets hoger dan gisteravond maar toen stond er een tv aan. 4G modem lijkt nog steeds niet te werken helaas. Hoop dat het snel is verholpen want het is wel echt behelpen zo. Misschien is het ook handig om deze storing bij de actuele storingen op de site te zetten. Scheelt weer wat telefoontjes naar de helpdesk.😉


@JonasvR123, @Ernst-Jan, @Roderik v Z & @Raisa_Bella, ik ga het weer doorgeven. Toch weer vier meldingen. Benieuwd wat wij kunnen achterhalen. 

@Roderik v Z, zou je nog voor de zekerheid jouw profiel van gegevens willen voorzien. Bedankt. 

Profielgegevens zijn als het goed is nu compleet. Verbinding is vandaag ongeveer 7Mbps down, iets hoger dan gisteravond maar toen stond er een tv aan. 4G modem lijkt nog steeds niet te werken helaas. Hoop dat het snel is verholpen want het is wel echt behelpen zo. Misschien is het ook handig om deze storing bij de actuele storingen op de site te zetten. Scheelt weer wat telefoontjes naar de helpdesk.😉

Dankjewel @Roderik v Z , ik heb dit voorbeeld ook doorgegeven en zodra we meer weten, laten we dat uiteraard zo snel mogelijk weten!


Geen update? Bijzonder.

 


Sinds vanavond ~6 is de snelheid weer terug naar normaal. Alleen de upload is nog een beetje inconsistent, maar dat is geen groot probleem.


@JonasvR123 Fijn dat het dan iets beter voor je werkt nu. 

 

Ik heb inderdaad op dit tijdstip geen verdere updates, mocht er meer informatie beschikbaar komen dan zal ik dat delen! 


Storing is weer terug en erger dan voorheen...
 

 


45 minuten later lijkt het te zijn hersteld

 

 


Dat is goed nieuws @A57. Hopelijk blijft dit dan zo. 

@Ernst-Jan hoe is die situatie bij jou op dit moment? 


Ik had hetzelfde probleem afgelopen weekend en heb naar aanleiding daarvan een nieuw 4G modem ontvangen, hiermee werkt alles weer zoals het was. Lijkt erop dat de simkaart het niet meer deed, ondanks dat alle lampjes wel branden.

Overigens was mijn internetsnelheid nog maar 7 Mbit down/1Mbit up, terwijl dit voorheen zonder 4G 12 Mbit down en 2-3 Mbit up was.


Hier nog steeds geen verbetering...😥


Hier nog steeds geen verbetering...😥

Ik denk dat we dan even bij jou individueel moeten gaan kijken, @Roderik v Z.

 

Wij hebben doorgekregen dat de storing toch echt verholpen is (voeg ik toe aan het startbericht). En als dat bij jou niet zo is, dan is er wellicht wat anders aan de hand. Het is dan handiger om een eigen topic aan te maken. Geef daarin aan wat je precies ervaart (helemaal geen 4G verbinding, of is de snelheid trager dan eerst) en wat je geprobeerd hebt etc.


Dat is goed nieuws @A57. Hopelijk blijft dit dan zo. 

@Ernst-Jan hoe is die situatie bij jou op dit moment? 

Op dit moment werkt het. Ik heb het modem van de buurman er nog naast staan mocht mijn eigen modem het weer niet doen. 
 


De storing mag dan toch echt verholpen zijn @Roderik v Z, maar ik zit vooralsnog met maar Download 1 en upload 4mbps. Terwijl dat afgelopen week nadat het opgelost was respectievelijk 30x en 10x zo snel was. Dus ik zou het probleem van andere gebruikers van deze topic misschien niet te snel als een individueel probleem kenmerken voordat je zeker weet dat het dat wel is...Ik lees bij anderen dat ze ook met lagere snelheden kampen sinds het is 'opgelost'.

Zoals ik al eerder schreef heb ik een vergaderruimte waarbij de vergaderaars afhankelijk zijn van de kwaliteit van ons internet ivm live calls tijdens vergaderingen. Dus een duurzame oplossing voor dit probleem op zeer korte termijn is echt noodzakelijk!


Vanmorgen helemaal geen internet. Na een reset met paperclip weer in orde. Moet regelmatig resetten voor een verbinding. Heb een nieuwe 4G modem met simkaart gekregen. Nog niet stabiel. Morgen komt de externe antenne, hopelijk een hogere snelheid. Maar de stabiliteit moet toch van KPN komen 


De storing mag dan toch echt verholpen zijn @Roderik v Z, maar ik zit vooralsnog met maar Download 1 en upload 4mbps. Terwijl dat afgelopen week nadat het opgelost was respectievelijk 30x en 10x zo snel was. Dus ik zou het probleem van andere gebruikers van deze topic misschien niet te snel als een individueel probleem kenmerken voordat je zeker weet dat het dat wel is...Ik lees bij anderen dat ze ook met lagere snelheden kampen sinds het is 'opgelost'.

Zoals ik al eerder schreef heb ik een vergaderruimte waarbij de vergaderaars afhankelijk zijn van de kwaliteit van ons internet ivm live calls tijdens vergaderingen. Dus een duurzame oplossing voor dit probleem op zeer korte termijn is echt noodzakelijk!

 Dan is het toch handiger om een eigen topic aan te maken, @NvZanten,.

 

Vanmorgen helemaal geen internet. Na een reset met paperclip weer in orde. Moet regelmatig resetten voor een verbinding. Heb een nieuwe 4G modem met simkaart gekregen. Nog niet stabiel. Morgen komt de externe antenne, hopelijk een hogere snelheid. Maar de stabiliteit moet toch van KPN komen 

En voor jou hetzelfde advies/verzoek, @Raisa_Bella, als het met de externe antenne erbij ook niet goed werkt. 


@Roderik v Z, voor jou heb ik een update, naar aanleiding van het doorzetten van jouw gegevens op de 11e. Ze zien dat bij jou specifiek het 4G modem geen verkeer genereert. Maar wat ze ook zien is dat ons beheersysteem geen goed contact heeft met je modem. Dus ze kunnen verder niet echt op afstand wat zien. Hun advies voor jou is de volgende stappen uitvoeren:

  • 4G modem loskoppelen van de Experia Box
  • Eventuele tv-ontvanger uitschakelen
  • Experia Box een reset geven
  • Na een kwartier (als de reset procedure goed is doorlopen)  het 4G modem weer aansluiten
  • 4G modem een reset geven.

Ze hopen dat dit het probleem met het 4G modem oplost. En als dat toch niet zo is, dat het dan in ieder geval de koppeling met het beheersysteem weer herstelt. Zodat er dan beter gekeken kan worden waarom het 4G modem niet bijspringt. 

Hierbij dan wel: als ook na deze procedure het 4G modem nog steeds niet bijspringt, maak een eigen topic aan.

 

Als er anderen zijn waarbij het 4G modem ook niet bijspringt, of de snelheid is lager dan voorheen. Voer ook bovenstaande stappen uit.


Dankjewel voor de tips Erik_ , het werkt hier weer!😀

Vreemd dat jullie mijn Sagemcom Box niet konden benaderen. Ik kon er vanaf de pc gewoon bij.

Ik had deze stappen de afgelopen week al een aantal keer doorlopen dus had in er eerste instantie weinig vertrouwen in. 😉 Wat ik deze keer anders heb gedaan is de 4G modem nu ruim een kwartier los te koppelen. Ook heb ik tv ontvanger nu uitgezet. Geen idee of dit het verschil maakte maar ik ben iig blij dat het weer werkt.

Verbinding is hier nu ook ruim twee keer zo snel als voorheen. Was eerst altijd ongeveer 27 down/9 up en nu 70 down/24 up !!

Hopelijk hebben de andere gebruikers die nog problemen ondervinden ook wat aan deze tips.


Ha, goed om te horen, Roderik!


Internetsnelheid nu naar dieptepunt na de aanbevolen resets. Download 2mbps en upload 0.

Zelfs dit bericht sturen moet in 2 pogingen omdat wifi niet werkte en ik het nu via 4g heb gestuurd.


Ha @NvZanten, dan lijkt dit toch een individueel probleem. Wil je, zoals aangegeven, een eigen topic aanmaken. We helpen je dan even apart verder. 


De storing met sneller internet buitengebied is verholpen en daarom sluiten wij nu het storingstopic. Mocht je ervaren dat het 4G modem nog steeds niet bijspringt, maak een eigen topic aan.