Skip to main content

Goedemorgen!

 

Ik heb gisteren een sms gekregen dat de oplevering van de glasvezel gereed is, Evenals dat ik het installatiepakket en dergelijke heb ontvangen.

Maar nu vraag ik mij af of als ik alles aansluit, Of het dan werkt, Bij de besteltool staat namelijk een opleverdatum van 16 april.

Ook heb ik geen contract ontvangen of iets dergelijks, maar al wel de iTV gegevens.

Het abbonement betreft een Glasvezel 500/500

en 2x TV kastjes

Graag hoor ik of het zal werken of nog niet!

Met vriendelijke groet,
Brian

Hoi @Brianzwolle2, welkom bij ons op het forum. Een nieuw glasvezel abonnement dus, dat is leuk. Volgens de sms zou er dus al een signaal zijn en je hebt de apparatuur ook al in huis begrijp ik. Heb je al geprobeerd om het aan te sluiten? Als je jouw postcode en huisnummer aan je forumprofiel toevoegt kan ik ook voor je kijken wat ik kan zien over de aansluiting. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.


Goedenmorgen @Jasper,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Het aansluiten heb ik geprobeerd, Ik miste alleen nog een apparaatje (de converter) Deze is reeds geleverd. maar toen miste ik een glasvezelkabel tussen de FTU en de mediaconverter. Gelukkig liepen er nog KPN-NetwerkNL Mensen rond en deze hebben de kabel geplaats en gaven aan dat de mediaconverter niet de goede is. Ondertussen al sinds vrijdag bezig de juiste geleverd te krijgen, maar blijkt erg moeilijk allemaal… Terwijl Vrijdag a.s. Mijn huidige internet abbonement stopt… Dit omdat werdt gezegd dat mijn internet daarvoor al wel zou werken Maar tot op heden nog niet dus...


Dank voor de gegevens @Brianzwolle2. Zo te zien heb je gisteren later op de dag ook nog contact gehad met de klantenservice, waarbij navraag is gedaan bij de afdeling die over levering gaat. Daar is op dit moment nog geen reactie op. Het signaal zou al wel actief moeten zijn, maar als je niet een juiste converter hebt zal je het niet werkend kunnen aansluiten. Bij de navraag staat ook een verzoek om naar de converter te kijken. Of dat voor vrijdag geregeld zal zijn durf ik niet te zeggen, het is erg kortdag en met corona loopt niet alles zoals we het verwachten. Heeft je huidige provider de mogelijkheid om de verbinding wat langer actief te houden, als je het hen vraagt?


Goedenmiddag @Jasper,

 

Ik heb reeds met je collega gesproken inderdaad,

Zij sturen mij een noodpakket op, die ik als goed is vanaf morgen kan afhalen bij een postNL punt.

 

Er is aan gegeven dat de juiste converter ook niet via de "product owner" geleverd kan worden en dat dot echt alleen via een monteur kan/mag helaas.

 

Dus voor nu is het wachten, tot de backoffice contact op neemt voor een afspraak met een monteur.

 

Bedankt in ieder geval. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Brian

 


Het noodpakket zal al schelen inderdaad @Brianzwolle2, op die manier heb je toch nog een verbinding van ons. Niet de verbinding die je wilt natuurlijk, maar het is beter dan geen verbinding hebben. De melding is nog niet opgepakt zo te zien, ik verwacht dat dat begin volgende week zal gebeuren.