Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN en heb glasvezel. Nu heeft de monteur alles netjes in orde gemaakt. Echter, toen ie klaar was schrok ik me wild. Ik heb nu zo'n lelijk zwart kastje tegen een witte muur hangen. Ik word helemaal gek van die groene lampjes die nonstop knipperen, waarbij het groene licht steeds tegen de muur weerkaatst. Het glasvezelkastje zit in een hoek, naast de tv, dus ik “kijk” steeds naar die lampjes. Hoogst irritant! Om van dat geknipper af te zijn, heb ik tape aan de zijkant geplakt. Eigenlijk wil ik van dat hele kastje af want het is geen gezicht om zo'n lelijk zwart geval in je woonkamer te hebben.
Nu overweeg ik om door een timmerman een wit kastje (van hout) te laten maken, die ik over dat zwarte glasvezelkastje kan plaatsen zodat het ‘verstopt’ zit, waarbij dat witte kastje boven en onder vrij zal zijn voor afvoer warmte. Ik wil dat houten kastje laten maken in de vorm van een schuifsysteem, zodat in geval van storing het zwarte kastje altijd toegankelijk is en er bovendien niks geboord hoeft te worden in de muur. Mijn vraag: kan het kwaad om een op maat gemaakt kastje (van hout) over het glasvezelkastje heen te plaatsen. Vraag 2: kan het kwaad om de zijkant van dat glasvezelkastje met tape af te plakken, wat ik nu gedaan heb, om van dat geknipper af te zijn? Vraag 3: kan ik de glasvezelaansluiting die nu in de woonkamer zit, laten verplaatsen naar bijv. een andere kamer of evt. naar de meterkast? Ik heb in de meterkast geen stopcontact zitten, wel een oude telefoonaansluiting. Wat zijn de opties om van dat zwarte kastje af te komen, want het ziet er zo ontzettend lelijk uit! Waarom werkt KPN met zwarte kastjes en niet met witte kastjes?